Grote-kleine-vragen-topic #9
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Kan je makkelijk aan de buitenkant van het blok zien of het een schijf of membraanblok is?
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Bloknummer geeft een redelijk grote zekerheid.
Anders carburateur deksel (AHA kapje) even los schroeven en achter de carb kijken.
Anders carburateur deksel (AHA kapje) even los schroeven en achter de carb kijken.
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Toch enkel de eerste twee types (P en street) hebben schijf eh?
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Als je het zeker wilt weten haal je de carburateur eraf.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
carrejans schreef:Toch enkel de eerste twee types (P en street) hebben schijf eh?
De eerste zijn die met nummer FS1 en schijf in 99%. Tenzij omgebouwd.
Er bestaat ook een nog zeldzamere uitvoering van een membraan 5bak, weet niet of die ook met FS1 begint. Zijn er echt heel weinig, wat ik heb begrepen. Dr Bob heeft er een dacht ik.
NIX schreef:2RU (laatste type) ook.
En 2RT dus in het geval van België.
Maaruh.. hoezo eigenlijk? Wat ben je op het spoor?

-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Jeti schreef:carrejans schreef:Toch enkel de eerste twee types (P en street) hebben schijf eh?
De eerste zijn die met nummer FS1 en schijf in 99%. Tenzij omgebouwd.
Er bestaat ook een nog zeldzamere uitvoering van een membraan 5bak, weet niet of die ook met FS1 begint. Zijn er echt heel weinig, wat ik heb begrepen. Dr Bob heeft er een dacht ik.
De FS50 (5 bak membraan) begint ook met FS1 en heeft 65 als eerste 2 nummers
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ah hoort die bij de FS50!
Weer wat geleerd.
Weer wat geleerd.
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Jeti schreef:
Maaruh.. hoezo eigenlijk? Wat ben je op het spoor?
De vel van de beer...

Heb contact met iemand, die een fs1 verkoopt, maar er blijkbaar niet veel van af weet van de kenmerken.
Aan de telefoon is het me zonet duidelijk geworden dat het om een 1J5 gaat. Hij zegt roterende inlaat.
Maar ik dacht dat deze membraaninlaat hadden.
Zonet op forum gekeken naar folder van 1977 1J5, en daar staat "rotary valve" vermeld???
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Neehee...
Je kunt wel blijven vragen tot iemand wat anders zegt, maar het blijft een membraam. Tenzij de boel ooit verbouwd is.
Je kunt wel blijven vragen tot iemand wat anders zegt, maar het blijft een membraam. Tenzij de boel ooit verbouwd is.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
NIX schreef:Neehee...
Je kunt wel blijven vragen tot iemand wat anders zegt, maar het blijft een membraam. Tenzij de boel ooit verbouwd is.
Relax...
Ik ben ook vrij overtuigd dat de man het niet weet, en gewoon zegt wat de vorige verkoper hem wijsgemaakt heeft. (of idd ander blokje eronder)
Maar kijk hier eens naar het vijfde prentje: folders1976.php
Staat toch: rotary valve??? (of doelt dat op iets anders?)
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Dat de folder iets verkeerds zegt, betekent niet dat er een schijfinlaat in zit. Nou kappen, aub.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Laten we het vriendelijk houden aub.
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ik was de pdf van het boek van Graham Bell aan het lezen. (zeer interessant, ook voor een tuning noob als ik)
Pagina 23 ontbreekt. Iemand die dit wil inscannen?
Mijn dank is groot.
Pagina 23 ontbreekt. Iemand die dit wil inscannen?
Mijn dank is groot.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
carrejans schreef:Jeti schreef:
Maaruh.. hoezo eigenlijk? Wat ben je op het spoor?
De vel van de beer...![]()
Heb contact met iemand, die een fs1 verkoopt, maar er blijkbaar niet veel van af weet van de kenmerken.
Aan de telefoon is het me zonet duidelijk geworden dat het om een 1J5 gaat. Hij zegt roterende inlaat.
Maar ik dacht dat deze membraaninlaat hadden.
Zonet op forum gekeken naar folder van 1977 1J5, en daar staat "rotary valve" vermeld???
Dat vind ik vaak het leukst als ze er niets vanaf weten. Beetje meelullen is altijd wel geinig.
Kan ook gerust een ouder of nieuwer blok onder hangen, of hij weet het gewoon niet. Niet teveel in discussie gaan en thuis gewoon kijken.
Qua rijden vind ik het één eigenlijk niet beter dan het ander ofzo.. Meningen hier zijn ook verschillend waar iemand bij 'zweert'.