
Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
- Koenk
- 50km gereden
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 10 jan 2015, 20:13
Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
Hallo, een bekende moest de rollerbank op en hij liep te hard. Nou was het een opgevoerde schakelbrommer van 2008 ofzo.. Maar ik met mijn Sheriffje van 1981 rij wel zo'n 65km per uur. En je mag toch maar 45km per uur met een mache van 5/10 km per uur? Is het dan zo bij een oude brommer anders? Ik was wel nieuwsgierig hoe dat dan zit wie helpt mij verder?
gr koen

-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
ik snap er niet echt veel van, maar dat heeft met mijn leeftijd te maken.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
- Locatie: Hever
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
Koenk schreef:Hallo, een bekende moest de rollerbank op en hij liep te hard. Nou was het een opgevoerde schakelbrommer van 2008 ofzo.. Maar ik met mijn Sheriffje van 1981 rij wel zo'n 65km per uur. En je mag toch maar 45km per uur met een mache van 5/10 km per uur? Is het dan zo bij een oude brommer anders? Ik was wel nieuwsgierig hoe dat dan zit wie helpt mij verder?gr koen
Voor zo ver ik weet speelt het bouwjaar geen rol ivm maximale snelheid

- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
Je zegt het zelf, je mag maar 45 km/h. Dat is het dus.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
45km/u is de max snelheid op de weg. Dit staat ook op je kenteken.
Je constructiesnelheid mag 59 zijn. Dus onbelast op de rollerbank.
Mbt bouwjaar wordt geen onderscheid gemaakt in de wet qua snelheid. Wel qua eisen van verplichte spiegel enzo.
Je constructiesnelheid mag 59 zijn. Dus onbelast op de rollerbank.
Mbt bouwjaar wordt geen onderscheid gemaakt in de wet qua snelheid. Wel qua eisen van verplichte spiegel enzo.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
45 Constructiesnelheid + 5Km bonus + 4km afwijking van de bank. Is dus niet mis bij 54km/u. Geldt voor alle brommers.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
aangehouden met brommer op band 6 kilometer harder dan 45 das dus een WOK .helaas maar waar vraag het me zoon




- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
bajaboy schreef:aangehouden met brommer op band 6 kilometer harder dan 45 das dus een WOK .helaas maar waar vraag het me zoon![]()
![]()
zo'n WOK?


- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
een snelheidsmeting op een testbank is eigenlijk de grootste onzin 

- HotWheels
- 500km gereden
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
- Locatie: Lochristi (België)
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
maakt eigenlijk niet zo veel uit of dat wel of geen onzin is, marginale hardrijders mogen van mij op gelijk welke manier van de openbare weg geplukt worden 

- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
HotWheels schreef:maakt eigenlijk niet zo veel uit of dat wel of geen onzin is, marginale hardrijders mogen van mij op gelijk welke manier van de openbare weg geplukt worden
er zijn echt wel meer marginale hardrijders met motorfietsen en gewone auto's.. en die worden niet op de testbank gezet

Ik neem aan dat jou fs1's ook niet allemaal 45 gaan

- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
Klopt, is het eeuwige verschil tussen hard kunnen en hard gaan (waar het eigenlijk niet kan).
Kijk eerst even in de FAQ.
- HotWheels
- 500km gereden
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
- Locatie: Lochristi (België)
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
hans.m schreef:HotWheels schreef:maakt eigenlijk niet zo veel uit of dat wel of geen onzin is, marginale hardrijders mogen van mij op gelijk welke manier van de openbare weg geplukt worden
er zijn echt wel meer marginale hardrijders met motorfietsen en gewone auto's.. en die worden niet op de testbank gezet![]()
Ik neem aan dat jou fs1's ook niet allemaal 45 gaan
klopt dat ze sneller dan 45 kunnen, daarom staan mijn fs1's op motorfiets kenteken, dus laat maar komen die rollerbank

voor bromfietsen klasse B geldt dat ze permanent begrensd moeten zijn tot 45 (+ de voorziene marge), dus daarvoor dan een testbank is toch prima?
voor auto's en motorfietsen is er geen begrenzing voorzien, dus waarom zou je die dan op de testbank zetten?
leuk dat hardrijders door de geldboetes zonder ze het goed beseffen investeren in meer en meer flitspalen, anonieme wagens en trajectcontroles

- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
Dat flitsen doen ze vooral voor de inkomsten, niet voor de veiligheid 

-
- Aan het inrijden
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05 apr 2014, 16:02
- Locatie: haarlem
Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?
Ja die van mij loopt ook veel te hard...maar de meeste rollenbanken beschikken niet over een geforceerde koeling aangezien ze ontworpen zijn voor het testen van scooters. Scooters zijn voirzien van geforceerde luchtkoeling of vloeistofkoeling en de fs1 moet het hebben van rijwindkoeling. Ben al is aangehouden voor een rollenbankcontrole en de agent daarop gewezen dat ik dan geen koeling heb en de kosten voor een vastloper voir hun zijn....Meestal kom je er dan onderuit. Ook heb ik al is meegemaakt dat ze geen verstand hebben van de versnellingen wat resulteerde in een hoop gekraak uit de bak kon toen gewoon door rijden.ook vinden ze het vaak prachtig om een mooi gerestaureerde brommer te bekijken en kan je dan na een praatje gewoon doorrijden. Zorg wel dat de papierwinkel in orde is en dat je brommer technisch in goede staat verkeerd.
Greetz.
Greetz.