Lange slag fs1 blok in aanbouw.
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.
De 1 e is de 13 tands as van de 4 bak met dezelfde 4 bak tands uitgaande ,de 2 en 3 konden daarom langer worden, maar liggen door de langer 1 toch ( dichter )bij elkaar ,en dat komt heel mooi uit voor de 4 , de 4, 5 en 6 die liggen dicht bij elkaar .
De 1 kan nog wel langer door het grote wiel aan te passen maar ik ga dit eerst proberen,een te lange 1 is op straat minder mooi ,bij een racer zou het kunnen.
De 1 kan nog wel langer door het grote wiel aan te passen maar ik ga dit eerst proberen,een te lange 1 is op straat minder mooi ,bij een racer zou het kunnen.
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.
Heel erg mooi!
Ik ben ook wel benieuwd wat voor materiaal het is en of je het nog moet harden.
Ik ben ook wel benieuwd wat voor materiaal het is en of je het nog moet harden.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- krabbie
- 50km gereden
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 08 jan 2013, 21:28
Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.
Als ik alle tand-aantallen goed heb begrepen ziet de nieuwe 6 bak van Dirk er zo uit:

Als ik Dirk was zou ik de tandaantallen iets anders kiezen, zodat de terugval in toeren bij het opschakelen telkens kleiner wordt. Dit is met name belangrijk om een hoge topsnelheid te halen. Maar dit zou betekenen dat Dirk NOG meer werk moet verzetten. Voor de sterke lange slag motor van Dirk, zal de bak het met deze verhoudingen het prima doen.
Dit is het plaatje van een Kawasaki AR 50 bak versus een standaard FS1 5 bak


Als ik Dirk was zou ik de tandaantallen iets anders kiezen, zodat de terugval in toeren bij het opschakelen telkens kleiner wordt. Dit is met name belangrijk om een hoge topsnelheid te halen. Maar dit zou betekenen dat Dirk NOG meer werk moet verzetten. Voor de sterke lange slag motor van Dirk, zal de bak het met deze verhoudingen het prima doen.
Dit is het plaatje van een Kawasaki AR 50 bak versus een standaard FS1 5 bak

-
- Aan het inrijden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 06 jun 2013, 12:05
- Locatie: Slootdorp
Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.
Dit gaat hem lukken helemaal te gek en ik kijk er helemaal naar uit als hij klaar is. Als alles up to date is zou hij eigenlijk die bakjes in produktie moeten nemen en verkopen hier is wel een markt voor laat er 25 produceren die raak je wel kwijt ,ik ben er wel voor in de markt. De Jager uit Winkel doet het zelfde met de 6 bakjes van Kreidler.posting.php?mode=reply&f=5&t=5101#
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.
ik heb zo'n vermoeden dat dirk dit niet in productie gaat nemen en dit project enkel doet omdat hij het zelf leuk vind 

-
- Aan het inrijden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 06 jun 2013, 12:05
- Locatie: Slootdorp
Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.
Ja dat denk ik eigenlijk ook maar wij vinden dit ook heeeeeel mooi het is een kwestie van uitbesteden en per set een paarhonderd euro in de tas.Ik ben achter een vijfbakje aangegaan en die koste me ook 450 euri en is tweedehands dus die 6bak mag wel het dubbele zijn
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.
eddy hak schreef:Ja dat denk ik eigenlijk ook maar wij vinden dit ook heeeeeel mooi het is een kwestie van uitbesteden en per set een paarhonderd euro in de tas.Ik ben achter een vijfbakje aangegaan en die koste me ook 450 euri en is tweedehands dus die 6bak mag wel het dubbele zijn
Als je weet hoeveel uur hier in gaat zitten maak je dat met dubbele niet goed. Dit doe je niet om een paar knaken te verdienen
- ronny
- 100km gereden
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 21 mar 2008, 21:23
- Locatie: rijen
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.
Auw, mijn ogen!!
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.
Update, van 4 wielen zitten de tanden er nu op ,het vordert traag ,een weekend werken een beetje vooruit.
foto,s binnenkort als er meer wielen vertand zijn .
Ik krijg die foto,s maar niet zelf hier geplaatst.
Hoe zit dat eigenlijk met you tube om daar iets te plaatsen,dat is mij een paar jaar terug wel gelukt maar kweet niet meer hoe.
Ik wou wel iets bij : Watercooled FS1 bij plaatsen, maar moet ik dan eerst een account aanmaken bij google????
foto,s binnenkort als er meer wielen vertand zijn .
Ik krijg die foto,s maar niet zelf hier geplaatst.
Hoe zit dat eigenlijk met you tube om daar iets te plaatsen,dat is mij een paar jaar terug wel gelukt maar kweet niet meer hoe.
Ik wou wel iets bij : Watercooled FS1 bij plaatsen, maar moet ik dan eerst een account aanmaken bij google????
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.
Klopt, je moet je youtube account koppelen aan een gmail adres tegenwoordig.
Heb je een smartphone? Dan heb je er waarschijnlijk een. Of een vrouw of zoon of dochter?
Heb je een smartphone? Dan heb je er waarschijnlijk een. Of een vrouw of zoon of dochter?