Is allemaal hetzelfde. Alleen uit het contact gaat een roodgele draad eerst naar de koplampschakelaar waar hij splitst naar hoog/laag schakelaar (blauw) op het stuur en de weerstand (geelzwart, die groene sigaar aan de accubak). Zo kun je met alleen stadslicht rijden (mag niet) zonder alle lampjes op te blazen. Volgens mij gaat op stand 4 een verbinding van rood (accu) naar achterlicht en tellerverlichting (blauw, maar niet verwarren met de blauwe uit de koplampschakelaar) en stadslicht Blauwrood. Ook staat dan zwarte van de bobine op de massa, dus draait de motor niet.
Ik probeerde vandaag een (imi) tandwiel van JMMB op mijn blokje te doen, maar het past niet. Ik heb een sherrif blok, dus korte as, maakt dit nog verschil? Of is het gewoon slechte kwaliteit imitatie?
Niek de Rijcke schreef:Ik probeerde vandaag een (imi) tandwiel van JMMB op mijn blokje te doen, maar het past niet. Ik heb een sherrif blok, dus korte as, maakt dit nog verschil? Of is het gewoon slechte kwaliteit imitatie?
Korte as of lange as maakt niet uit. Soms gaan die tandwielen er héél strak op. Beetje olie en een hamer...
Niek de Rijcke schreef:Ik probeerde vandaag een (imi) tandwiel van JMMB op mijn blokje te doen, maar het past niet. Ik heb een sherrif blok, dus korte as, maakt dit nog verschil? Of is het gewoon slechte kwaliteit imitatie?
Korte as of lange as maakt niet uit. Soms gaan die tandwielen er héél strak op. Beetje olie en een hamer...
Had hetzelfde probleem. Inderdaad wat olie en een hamer. Altijd handig om er een dop van een dopsleutel tegen te zetten die iets groter is dan de as. zo kan je hem mooi recht opkloppen.
Mijn brommer lekt benzine als ik het kraantje open laat Ligt het aan het kraantje tot hij niet goed afsluit (schoon maken ?) Of moet ik het bij de carburateur vlotter zoeken ? Bvb dank Oklim