Grote-kleine-vragen-topic #9
- rubberbutt
- 100km gereden
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ik gebruik voor mijn DRZ400S ook olie om mijn luchtfilter element in te oliën. Elke bromfietsboer heeft deze olie wel. Je kunt ook naar de motorzaak en vragen om Putoline luchtfilterolie. Die olie is blauw van kleur.Dit soort olie is vrij dun vloeibaar (en best wel duur). Je kan ook evt 10w30 transmissie olie gebruiken, maar die vindt je niet meer overal.
Filterelement in een plastik bakje doen, vullen met olie. luchtfilterelement daarna voorzichtig uitknijpen. NIET gaan wringen...Zodanig uitknijpen dat er na een paar minuten geen oliedruppel meer afkomt.
Filterelement in een plastik bakje doen, vullen met olie. luchtfilterelement daarna voorzichtig uitknijpen. NIET gaan wringen...Zodanig uitknijpen dat er na een paar minuten geen oliedruppel meer afkomt.
-
- 100km gereden
Ik heb hier Putoline staan, nog van mn off-road, mn 2ru filter is er ook blij mee, kun je bij motorzaken kopen die ook in de crossmotoren zitten, is om zand en vuil vast te houden.
Beetje in een oud bakje doen, filter er door rollen en lekker persen in de olie, daarna uitknijpen en monteren, doe latex handschoentjes aan want het is gekleurd en plakt heel erg, succes!
Beetje in een oud bakje doen, filter er door rollen en lekker persen in de olie, daarna uitknijpen en monteren, doe latex handschoentjes aan want het is gekleurd en plakt heel erg, succes!
-
- 100km gereden
Sorry Rubberbutt, had je verhaal niet gelezen, mijn uitleg is overbodig zie ik! Dat zijn mooie dingen die Suzi's, heb wel eens op mn broers WR400 gereden, de Suz is daar een broertje van, wat een kanonnen, en in terrein zeer goed te hanteren, groeten
- Wiking
- 500km gereden
Rubberbutt en RLD bedankt, het filter kan dan ook weer schoongemaakt worden als er teveel vuil in is blijven hangen? of gewoon nieuwe kopen?
- NIX
- 10000km gereden
Ik heb inderdaad geen FAQ geschreven over het inolien van filters. Klopt. Goed dat je even gezocht hebt.
- rubberbutt
- 100km gereden
Wiking: Nee, het is niet handig om steeds een nieuw filter te kopen, want elke keer bij een nieuw filter moet je hem ook inolieën. Ben je dus meer geld kwijt.
Gewoon uitwassen in een bakje wasbenzine. Goed laten drogen (1 dag). de volgende dag weer opnieuw inolieën. Maar bij normaal weggebruik met onze FS1'tjes kun je heel lang vooruit voordat het filter echt smerig is geworden.
Gewoon uitwassen in een bakje wasbenzine. Goed laten drogen (1 dag). de volgende dag weer opnieuw inolieën. Maar bij normaal weggebruik met onze FS1'tjes kun je heel lang vooruit voordat het filter echt smerig is geworden.
-
- 100km gereden
Klopt, gaat vele malen mee, je kunt hem ook voor XT500 filters gebruiken, zit ook zo'n rond schuim in rond een open plastic gaaswerk geschoven,
succes!
succes!
-
- 500km gereden
Iemand enig idee hoeveel olie er in de voorpoten van een RD50M moet?
- Wiking
- 500km gereden
carrejans schreef:Iemand enig idee hoeveel olie er in de voorpoten van een RD50M moet?
Hier in het werkplaats handboekje staat voor de RD 50 M: 94cc +/- 4 cc en de RD 50 DX: 134cc +/- 4cc Olie type SAE 10W/30
Ik zou de DX poten aan houden vooral omdat ik dat getal vaker voorbij heb horen komen bij de FS1 tjes zowel als de RD
@Rubberbutt
Bedankt voor de tips en advies over het filter
@NIX
Zo ben ik

-
- 5000km gereden
RLD schreef:Klopt, gaat vele malen mee, je kunt hem ook voor XT500 filters gebruiken, zit ook zo'n rond schuim in rond een open plastic gaaswerk geschoven,
succes!

- joosie1234
- 250km gereden
Als mijn brommer op een heel selectief, in elke versnelling het zelfde, toerental blijft hangen en niet verder wilt trekken, waar zou dit het dan het meest waarschijnlijk aan liggen?
-
- Tombo is mijn testpiloot
joosie1234 schreef:Als mijn brommer op een heel selectief, in elke versnelling het zelfde, toerental blijft hangen en niet verder wilt trekken, waar zou dit het dan het meest waarschijnlijk aan liggen?
probeer het eens anders te omschrijven en wat uitgebreider
- NIX
- 10000km gereden
Punten, bougie, klont kool in de einddemper.
-
- Tombo is mijn testpiloot
idd dan krijg je zo een antwoord 

- NIX
- 10000km gereden
Aliens in je luchtfilter.