marco schreef:Een originele zuiger is juist iets ovaal
In de richting waar hij het meeste slijtage oploopt dan wss?
Je hebt natuurlijk wel ovaal en OVAAL , maar lijkt me sterk dat zo'n zuigers echt te koop zijn.
Voor het opboren van een cilinder, heeft et meer nut om die cilinder naar 60cc (voor meer power/koppel) te laten boren of beter gewoon een volgende overmaat (momenteel 40.25 en dan naar 40.50)?
Of misschien een tussenweg nemen en 42mm laten boren voor 55cc
helaas heb ik niet 130+ euro over voor een cilinder én ze liggen bij mij niet zo fftjes in de la ik blijf uiteindelijk maar een arme student he en als ik een cilinder kan laten opboren+honen voor 30euro en 10tje voor een zuiger verkies ik die methode
ginofs1 schreef:Ja opboren en een zuiger er bij kost ook 60 euro. Voor een paar tientjes meer heb je wat goeds. Even door sparen.
40euro zei ik net ghehe voor een kleine 100euro extra heb ik een AJH idd, maar dat heb ik er gewoon niet voor over.
De cilinder die ik wil laten boren presteerde gewoon lekker. Brede powerband, hoge top,... lekkere toercilinder gewoon.
Dus om terug te komen op mijn vraag: 60cc of gewoon volgende overmaat?
Gino, ik snap dat je AJH geweldige cilinders vindt; ik zie er steeds meer mensen mee rijden, ze zijn allemaal heel tevreden er van en de eigenschappen zijn goed.
Maar dan vraag ik mij af waarom ik niet gewoon een antwoord van je krijg Dus, Prestatiegewijs; 60cc gunstiger of volgende overmaat? Met de plaatsing en flow van de poorten in het achterhoofd.