zou ik inderdaad als ouder niet ideaal vinden, net zoals ik het niets zou vinden als mijn 16 jaar oudere kinderen zouden roken,
maar heeft weinig met de discussie te maken natuurlijk

.
Het kan niet, dat je op eigen houtje, technische aanpassingen moet doen aan een voertuig, om wettelijk inorde te zijn, terwijl dit voertuig wel legaal in het verkeer is gebracht,
op dit principe is heel de oldtimer wetgeving gebasseerd, en daarom blijft een bromfiets die ooit legaal als bromfiets in het verkeer is gebracht, altijd een bromfiets,
zonder technische aanpassingen.
Je kan er zelf geen motorfiets van maken in België, maar de politie kan het ook niet, en moeten het dus ook als bromfiets beschouwen,
en met een A3 rijbewijs mag je een bromfiets besturen.
Als dit niet het geval was, zouden alle oldtimers ook gordels moeten hebben, en moesten ze ook aan de milieunormen en veiligheidsnormen van nu voldoen.
Maar verkeerswetgeving wordt niet retroactief ingevoerd.
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia