Jojo schreef:Welkom Als ik me niet vergis, is de blauwe een NSU Quickly S? Ik heb thuis ook zo ene staan
Inderdaad de blauwe is een quickly S uit 1957, de groene een quickly N uit 1957, de roze is en quickly S met beenschild uit 1958 dan de bruine met grijze zadel een quickly N23 uit 1961 dit is er een met meer vermogen en kleinere wielen door de fabriek gebouwdl met de nog voorhanden onderdelen als uitloopmodel dit is wel de fijnste om mee te rijden hij is lekker stevig op de weg en loop ongeveer 60km/h de onderste bruine met rode zadel is een oer quickly uit 1953 een van de eerste die gemaakt is.
Het is anders als een FS1 maar je kan er best plezier mee hebben.
Dank voor de positieve antwoorden.
Deze yamaha is weliswaar niet geheel origineel maar zeker een lust om gezien te worden.
Mensen bij mij in de buurt die hem persoonlijk hebben gezien vinden het duidelijk een netten jaren 70 bromfiets.
Lopen doet hij goed en gaat als een speer, ik vindt alleen de FS1 cilinder nogal zenuwachtig en heb Gino dan ook om raad gevraagt.
Ik wil dan ook gaan toeren en niet racen met deze fs1.
gklijnhout schreef:Dank voor de positieve antwoorden. Deze yamaha is weliswaar niet geheel origineel maar zeker een lust om gezien te worden. Mensen bij mij in de buurt die hem persoonlijk hebben gezien vinden het duidelijk een netten jaren 70 bromfiets.
Lopen doet hij goed en gaat als een speer, ik vindt alleen de FS1 cilinder nogal zenuwachtig en heb Gino dan ook om raad gevraagt. Ik wil dan ook gaan toeren en niet racen met deze fs1.
gert
Dan schakel je beter over op een F5B of licht bewerkte 2RU denk ik, veel meer koppel.
Fs1 is toerenjanken.