Moet je kijken wat ik gekocht heb V6.2

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Er komt geen 2T verbod. Er komen hooguit zulke zware emissie eisen dat nieuwe brommers daar niet meer aan voldoen als ze met een 2T motor zijn uitgerust. 2T sterft dan langzaam uit. Onze klassieke brommertjes kun je gewoon blijven rijden. Mogelijk zullen sommige steden milieuzonering in willen voeren, maar dat beperkt zich zoals het er nu uitziet nog tot bestelauto's en vrachtwagens op diesel. Gaat dus ook nergens over.
Kijk eerst even in de FAQ.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

NIX schreef:Er komt geen 2T verbod. Er komen hooguit zulke zware emissie eisen dat nieuwe brommers daar niet meer aan voldoen als ze met een 2T motor zijn uitgerust. 2T sterft dan langzaam uit. Onze klassieke brommertjes kun je gewoon blijven rijden. Mogelijk zullen sommige steden milieuzonering in willen voeren, maar dat beperkt zich zoals het er nu uitziet nog tot bestelauto's en vrachtwagens op diesel. Gaat dus ook nergens over.

Ok, gelukkig. :)
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

NIX schreef:Mogelijk zullen sommige steden milieuzonering in willen voeren, maar dat beperkt zich zoals het er nu uitziet nog tot bestelauto's en vrachtwagens op diesel.

Is er al in Amsterdam.

Als je de stad binnen rijd staat er een bord milieuzone.
Yamaha Sheriff 1981
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

New kids t-shirt "hou me tegen JONGUH!" :baas:

En assessins creed 2
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

in verhouding geef ik het meest voor een originele ongerestaureerde brommer

de prijs daalt naar mate men er meer aan gerommeld heeft, ongeacht wat dit mag zijn

als voorbeeld; tijd terug had ik serieuze interesse in een 1977 blauwe 1J5, zag er ori uit, bleek dat de eigenaar het frame had laten poedercoaten, dus is de brommer helemaal uit elkaar geweest, toen had ik geen interesse meer.

motorblokken koop ik alleen als de originele kruiskoppen er nog onbeschadigd in zitten, dan is ie niet open geweest.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

verkeerde topic? :mrgreen:
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

nee
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Twowheeler schreef:verkeerde topic? :mrgreen:

Hij reageert op Arnoute, waar dit een paar pagina's terug over ging toen het nog over de waarde van onderdelen en brommers ging.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

oh ik dacht dat dit in het origineel topic hoorde.
excuses moi :wink:
Laatst gewijzigd door Twowheeler op 20 dec 2010, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

ik probeer duidelijk te maken dat voor mij en vele andere (senior) verzamelaars een brommer/auto/motor etc de hoogste waarde heeft als men er NIETS aan doet.

en dat de winst dan het grootst is, kan mij nog de tijd herinneren dat lieden heel europa doorreden en met aanhangers vol ongerestaureerde fs1's terugkwamen.............waarschijnlijk voor een appel en ei meegenomen, dag later op MP voor ongeveer 1200 euro en na 15 minuten verkocht.

hoe origineler hoe beter, dus met papieren, sleutels etc erbij
Arnoute

Bericht door Arnoute »

koppel schreef:ik probeer duidelijk te maken dat voor mij en vele andere (senior) verzamelaars een brommer/auto/motor etc de hoogste waarde heeft als men er NIETS aan doet.

en dat de winst dan het grootst is, kan mij nog de tijd herinneren dat lieden heel europa doorreden en met aanhangers vol ongerestaureerde fs1's terugkwamen.............waarschijnlijk voor een appel en ei meegenomen, dag later op MP voor ongeveer 1200 euro en na 15 minuten verkocht.

ja ik vind een origineel ongerestaureerde ook meest waard, maar is gewoon een manier van rekenen aangezien ik 16 ben en het geld niet op mijne rug groeit, moet ik maken dat ik er zeker geen verlies aan doe :)
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

dat probeer ik juist uit te leggen.................ergens voor een appel en ei een ori brommertje kopen, is nu echt een naald in een hooiberg, er niets aan doen en met vette winst verkopen.

zo ging dat 10 jaar geleden, ze pompten de banden niet eens op, inladen, uitladen en 1000 euro winst per brommer in de zak steken.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Door dat soort handelaren zijn de prijzen van fs1's de laaste jaren flink gestegen.
Yamaha Sheriff 1981
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

koppel schreef:ik probeer duidelijk te maken dat voor mij en vele andere (senior) verzamelaars een brommer/auto/motor etc de hoogste waarde heeft als men er NIETS aan doet.

die orginaliteit doet het inderdaad wel!
mijn 50cc ducati is niet in super staat, maar wel helemaal orgineel enzo,
stond op de beurs in wellen naast een gerestaureerd exemplaat, alles laten verchromen enzo, best wat geld in laten steken,
als je dan ziet dat de uiteinde van de stickers naar de verkeerde kant wijzen ben ik toch wel zeer blij met men orgineel oud exemplaar
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Allemaal leuk en aardig, en ieder zijn mening natuurlijk.
Maar originele ongerestaureerde brommers en/of blokken
kom je niet heel veel meer tegen, heb je nog eens iets nodig kom je vanzelf
dus terrecht in het gebruikte/gereviseerde, gerestaureerde handel.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gesloten