Mijn 1e warmloper

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Mijn 1e warmloper

Bericht door Laars »

Tis zover....warmloper
Begrijp er geen r..t van.

Setup:
Z1 60cc 350 km ingereden
HD kop 60cc
16 mm
TWV 13-39
Snelle FS1 uitlaat.

Top 75kmh

Warmloper bij 50kmh met tegenwind

Kwam ook niet hoger in snelheid vanwege de wind.
Rob-w-c reed met mij op met dezelfde setup op zijn 2RU
Hij heeft zelfs de 95 gepiekt.

Ik snap er geen k.t van?
Wat doe ik fout :oops:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Je moet minstens 1000 km inrijden
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

1j5 schreef:Je moet minstens 1000 km inrijden


Ben ook druk bezig met inrijden,
75 kmh is een piekmoment.

Tegenwind met 50 was ook geen volgas over een lang stuk
1978 chroom 60 cc
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Zit jij met membraam inlaat of ook zoals een 2RU met roterende schijf?

Dan 2e punt, hoeveel km heeft Rob-w-c ingereden want inderdaad 350 km is niet genoeg, doch genoeg om af en toe eens goed door te gaan in de 4e vitesse :))

En wat is jouw gewicht vergeleken met Rob-w-c?
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Hij moet tegen de wind natuurlijk harder werken :roll:
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

GoM!cky schreef:Zit jij met membraam inlaat of ook zoals een 2RU met roterende schijf?

Dan 2e punt, hoeveel km heeft Rob-w-c ingereden want inderdaad 350 km is niet genoeg, doch genoeg om af en toe eens goed door te gaan in de 4e vitesse :))

En wat is jouw gewicht vergeleken met Rob-w-c?


Michael:
Ik heb idd een membraam en rob een schijfinlaat
Rob heeft net een goede 130 km ingereden (was ook een piekmoment
Rob is , denk ik , een kilo of 10 zwaarder dan ik. (sorry Rob)
1978 chroom 60 cc
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Laars schreef:
GoM!cky schreef:Zit jij met membraam inlaat of ook zoals een 2RU met roterende schijf?

Dan 2e punt, hoeveel km heeft Rob-w-c ingereden want inderdaad 350 km is niet genoeg, doch genoeg om af en toe eens goed door te gaan in de 4e vitesse :))

En wat is jouw gewicht vergeleken met Rob-w-c?


Michael:
Ik heb idd een membraam en rob een schijfinlaat
Rob heeft net een goede 130 km ingereden (was ook een piekmoment
Rob is , denk ik , een kilo of 10 zwaarder dan ik. (sorry Rob)


Het kan zijn dat die Z1 van Sjon extreem goed reageert op een schijninlaat natuurlijk, dat lijkt mij de meest logische uitleg mits ontstekingen en dergelijke allemaal juist afgesteld zijn (daar ga ik van uit anders liep ie geen 75 km/h piekmoment).
Zeker als Rob dan nog eens 10 kg zwaarder is dan jij en minder heeft ingereden?!?

Ik heb hier ook een 2RU staan met een FS1 cilinder en een 2RU grote cilinderkop (geen hogedruk) en daar heb ik nooit wat aan gedaan... Die loopt vlotjes 85 km/h... vraag me niet hoe het komt :D
Volgens mij zijn die 2RU's met hun schijfinlaat blokken verdomd snelle FS1's.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Heb je de cilinder al bekeken?
Yamaha Sheriff 1981
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

GoM!cky schreef:Volgens mij zijn die 2RU's met hun schijfinlaat blokken verdomd snelle FS1's.


jep :mrgreen:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Een 2ru blok is niet sneller dan een membraamblok.
Je hebt er net als met membraamblokken snellen en slome tussen zitten.
Waarschijnlijk heeft je maat er wel een snelle schijf in zitten.
ik heb een slome 2ru onder de 378 zitten :evil:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Kan echt van alles zijn. Mengverhouding, mengsel, kwaliteit zuiger, zuigerspeling, echt alles. Laat maar een plaatje zien van de zuiger en met name de warmloopplekken.
Kijk eerst even in de FAQ.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

bougie kleur?
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

NIX schreef:Kan echt van alles zijn. Mengverhouding, mengsel, kwaliteit zuiger, zuigerspeling, echt alles. Laat maar een plaatje zien van de zuiger en met name de warmloopplekken.


Zal vanavond uppen
1978 chroom 60 cc
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

1j5 schreef:Je moet minstens 1000 km inrijden


500 volgens de boekjes...
Maar een warmloper kan gewoon gebeuren bij een FS1, het blijft een niet toereikend koeloppervlak :P
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

350 km inrijden is meer dan zat.............als je dan nog warmlopers krijgt is er iets anders aan de hand;

zuigerspeling/kwaliteit zuiger; een Z1 is een kwaliteits cylinder, in combinatie met een kwaliteitszuiger van bv prox, noguchi, asso, etc, ik hanteer tegenwoordig 0,05mm speling, maar de bekende 0.04mm is ook goed.
Een goedkope zuiger monteren in een dure cylinder is niet handig, kan je net zo goed alles goedkoop monteren.

warmtegraad bougie; ik monteer in een snelle fs1 minimaal B9 of hoger, maar liever een nippo 27, warme bougies geven warmlopers

en verder wat Nix zegt; het kan aan allerlei kleine zaken liggen, beetje rijk afstellen en vet smeren kan geen kwaad; sproeier 170 erin en iets van 1:35 smeren.

de snelste fs1 die ik ooit heb gehad had een membraan; 98 km per uur aangetipt met wind in de rug, woog toen iets van 65 kilo, gaat dus nu niet meer lukken.

te lang met tegenwind rijden in hoge versnelling of te zware vertanding kan ook warmlopers geven; het is geen 6.0 liter V8 blok wat onder zo'n bromfietsje hangt.
Plaats reactie