Zit jij met membraam inlaat of ook zoals een 2RU met roterende schijf?
Dan 2e punt, hoeveel km heeft Rob-w-c ingereden want inderdaad 350 km is niet genoeg, doch genoeg om af en toe eens goed door te gaan in de 4e vitesse )
GoM!cky schreef:Zit jij met membraam inlaat of ook zoals een 2RU met roterende schijf?
Dan 2e punt, hoeveel km heeft Rob-w-c ingereden want inderdaad 350 km is niet genoeg, doch genoeg om af en toe eens goed door te gaan in de 4e vitesse )
En wat is jouw gewicht vergeleken met Rob-w-c?
Michael:
Ik heb idd een membraam en rob een schijfinlaat
Rob heeft net een goede 130 km ingereden (was ook een piekmoment
Rob is , denk ik , een kilo of 10 zwaarder dan ik. (sorry Rob)
GoM!cky schreef:Zit jij met membraam inlaat of ook zoals een 2RU met roterende schijf?
Dan 2e punt, hoeveel km heeft Rob-w-c ingereden want inderdaad 350 km is niet genoeg, doch genoeg om af en toe eens goed door te gaan in de 4e vitesse )
En wat is jouw gewicht vergeleken met Rob-w-c?
Michael: Ik heb idd een membraam en rob een schijfinlaat Rob heeft net een goede 130 km ingereden (was ook een piekmoment Rob is , denk ik , een kilo of 10 zwaarder dan ik. (sorry Rob)
Het kan zijn dat die Z1 van Sjon extreem goed reageert op een schijninlaat natuurlijk, dat lijkt mij de meest logische uitleg mits ontstekingen en dergelijke allemaal juist afgesteld zijn (daar ga ik van uit anders liep ie geen 75 km/h piekmoment).
Zeker als Rob dan nog eens 10 kg zwaarder is dan jij en minder heeft ingereden?!?
Ik heb hier ook een 2RU staan met een FS1 cilinder en een 2RU grote cilinderkop (geen hogedruk) en daar heb ik nooit wat aan gedaan... Die loopt vlotjes 85 km/h... vraag me niet hoe het komt Volgens mij zijn die 2RU's met hun schijfinlaat blokken verdomd snelle FS1's.
Een 2ru blok is niet sneller dan een membraamblok.
Je hebt er net als met membraamblokken snellen en slome tussen zitten.
Waarschijnlijk heeft je maat er wel een snelle schijf in zitten.
ik heb een slome 2ru onder de 378 zitten
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Kan echt van alles zijn. Mengverhouding, mengsel, kwaliteit zuiger, zuigerspeling, echt alles. Laat maar een plaatje zien van de zuiger en met name de warmloopplekken.
NIX schreef:Kan echt van alles zijn. Mengverhouding, mengsel, kwaliteit zuiger, zuigerspeling, echt alles. Laat maar een plaatje zien van de zuiger en met name de warmloopplekken.
350 km inrijden is meer dan zat.............als je dan nog warmlopers krijgt is er iets anders aan de hand;
zuigerspeling/kwaliteit zuiger; een Z1 is een kwaliteits cylinder, in combinatie met een kwaliteitszuiger van bv prox, noguchi, asso, etc, ik hanteer tegenwoordig 0,05mm speling, maar de bekende 0.04mm is ook goed.
Een goedkope zuiger monteren in een dure cylinder is niet handig, kan je net zo goed alles goedkoop monteren.
warmtegraad bougie; ik monteer in een snelle fs1 minimaal B9 of hoger, maar liever een nippo 27, warme bougies geven warmlopers
en verder wat Nix zegt; het kan aan allerlei kleine zaken liggen, beetje rijk afstellen en vet smeren kan geen kwaad; sproeier 170 erin en iets van 1:35 smeren.
de snelste fs1 die ik ooit heb gehad had een membraan; 98 km per uur aangetipt met wind in de rug, woog toen iets van 65 kilo, gaat dus nu niet meer lukken.
te lang met tegenwind rijden in hoge versnelling of te zware vertanding kan ook warmlopers geven; het is geen 6.0 liter V8 blok wat onder zo'n bromfietsje hangt.