The big small question topic, part 5
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
ik laat mijn cilinders eerst een aantal uren draaien op de test bank, uiteraard met koeling.
de eerste 5 misschien wel 10 keer laat ik hem rustig draaien tot hij 60 gr is.duurt misschien 5 min of zo
in de loop van tijd zie je dat de temp niet meer zo hoog op loopt en laat ik hem wat langer draaien.
dit alles op lage toeren.
als de temp het toe laat mag hij meer rpm draaien en dat bouw ik op tot meer dan 20 uur totaal aan draai uren.
laatste uren word hij zwaarder belast door de generator.
dan heeft hij 20 uur gedraaid wat wel gelijk aan 500km is.
dan is hij bij mij klaar voor op de weg.
en dan nog moet je rustig aan doen.
na 1000 km kan je pas zeggen : hij is klaar voor de start
de eerste 5 misschien wel 10 keer laat ik hem rustig draaien tot hij 60 gr is.duurt misschien 5 min of zo
in de loop van tijd zie je dat de temp niet meer zo hoog op loopt en laat ik hem wat langer draaien.
dit alles op lage toeren.
als de temp het toe laat mag hij meer rpm draaien en dat bouw ik op tot meer dan 20 uur totaal aan draai uren.
laatste uren word hij zwaarder belast door de generator.
dan heeft hij 20 uur gedraaid wat wel gelijk aan 500km is.
dan is hij bij mij klaar voor op de weg.
en dan nog moet je rustig aan doen.
na 1000 km kan je pas zeggen : hij is klaar voor de start
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23448
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
ginofs1 schreef:pee67 schreef:Gister heb k mijn gehhonde imi F5b cilinder er afgehaald
bleek dat de zuiger erg ruw aanvoelde en er ook zo uitzag
evenals de cilinder.
Is vers gehoond, heb er 75 km mee gereden, niet harder gereden dan 50
smering is 1 op 40, 16 carb met een 160 sproeier en een cdi ontsteking, bougie is mooi bruin
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
hoi peter
ik heb je cilinder bekeken en vind het een raadsel.
er zit wat vuil (knarsend zand of zo) onder je zuiger veertjes.
is je lucht filter nog goed, geen scheur er in of zo iets.
misschien toch iets te warm geworden met een van de eerste ritjes.
ik zelf vind hem niet goed genoeg meer om te rijden.
zal ik hem voor je op nieuw laten boren met een nieuwe zuiger er bij.
en omdat ik het sneu voor je vind wil ik je aanbieden om de kosten samen te delen.
gr gino
Was dit wel een kwaliteitszuiger?
Yamaha Sheriff 1981
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
een gewone imitatie maar wel een goede zuiger .
ik gebruik deze zelf ook vaak genoeg samen met een imitatie cilinder
ik gebruik deze zelf ook vaak genoeg samen met een imitatie cilinder
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: