Eigenlijk zou je onze Rolls Royce en Maybach's moeten vergelijken met Lexus. Lexus is het stokpaardje opgebied van luxe in Azië. Maar dan nog, een Lexus of een Mercedes? Mercedes, heb je de nieuwe E-klasse al gezien, of beter, de S-klasse? Geloof mij als ik zeg dat mercedes die jappe overtrefd.
Ik zeg het je Tom, de Aziaten proberen al jaren onze markt te veroveren. Met hun spotgoedkope auto's, vb die Kia's daar. Maar het slaagt niet aan. Voor een europeaan is een auto heel belangrijk en dat hebben die jappen al snel door. Ze gaan de moet niet opgeven maar er zullen toch eerst een paar serieuze europese merken fait moeten gaan vooralleer de aziaten de automarkt kunnen overnemen.
Je hoord mij niet zeggen dat Lexus geen fantastisch goed merk is en geen ongelofelijk wagens produceerd maar hij is niet Europees. Hoewel je hem eigenlijk zo wel mag beschrijven. En de prijzen tegenwoordig ook
Lexus mag je eigenlijk niet nemen als vb want dit merk heeft veel te veel Europese allures.
En dat van die Italiaanse wagens... klopt niet helemaal. We zullen maar ineens overgaan naar Alfa Romeo, want ik denk dat je dit merk bedoelt. Ferrari lijkt me wel heeeel onwaarschijnlijk. Nu goed, je verhaal zou kloppen, 25 jaar geleden. Sinds eind jaren 80 is Alfa Romeo overgeschakeld op voorwiel aandrijving 'brakke wegliggingdie ware stuurmans kunst vereist' Dit klopt dan ook al niet meer. De Italiaanse auto markt is fors achteruit gegaan. Ze kwamen van de mooiste en sportiefste sportbolides tot de nu betrouwbare gezinswagen. 'onbetrouwbaarheid' Valt ook al weg.
Ik heb overlaatst een artikel gelezen. Het is nu wel zo goed als bekend dat Alfa Romeo terug aan zijn opmars is begonnen. Kijk maar naar de Alfa Romeo Brera. Totaal anders concept dan we gewoon zijn van Alfa de afgelopen 10 jaar. Ze maakten van een sportwagen een ultieme sportwagen. Das echt Alfa oldskool!!!
En al die andere simpelere Italiaanse gaan zo snel kapot omdat ze gemaakt zijn uit minderwaardige producten. Kijk het is heel simpel, de Italiaanse automarkt is al een hele tijd fait aan het gaan. Ze probere er nu terug uit te geraken. Maar geloof mij, over 10 jaar staat Alfa Romeo terug heel hoog aangeschreven