fs1 cilinder
fs1 cilinder
Hallo,
ik wil graag in plaats van mijn ori f5b cilinder die er op zit, een fs1 cilinder imi. Hoe doe je dat? En als ik mijn fs1 cilinder heb gemonteerd moet ik dan nog meer veranderen zoals een grotere sproeier?
Groetjes.
ik wil graag in plaats van mijn ori f5b cilinder die er op zit, een fs1 cilinder imi. Hoe doe je dat? En als ik mijn fs1 cilinder heb gemonteerd moet ik dan nog meer veranderen zoals een grotere sproeier?
Groetjes.
- Tombo
- 17500km gereden
-Cilinderkop eraf
-Uitlaat wartel eraf schroeven
-Cilinder eraf schuiven
-1 pistonclipje demonteren (prop een doek in je carter, mocht je pistonpenclipje vallen, dan valt 'ie tenminste niet in het blok)
-Nieuwe zuiger monteren
-Pistonpenclipjes monteren (ook hier een poetslap o.i.d. in je carter proppen)
-Beetje olie op je zuiger doen (vinger in de 2takt olie dopen, en ff over je zuiger wrijven)
-Cilinder beetje olie in doen (zie hierboven)
-Cilinder monteren
-Cilinderkop monteren
-Uitlaatwartel aandraaien
Je moet natuurlijk je sproeierbezetting aanpassen, welke sproeier het moet wordne is lastig te zeggen, is afhankelijk van je setup (hoeveel mm carburateur, welke uitlaat etc).
-Uitlaat wartel eraf schroeven
-Cilinder eraf schuiven
-1 pistonclipje demonteren (prop een doek in je carter, mocht je pistonpenclipje vallen, dan valt 'ie tenminste niet in het blok)
-Nieuwe zuiger monteren
-Pistonpenclipjes monteren (ook hier een poetslap o.i.d. in je carter proppen)
-Beetje olie op je zuiger doen (vinger in de 2takt olie dopen, en ff over je zuiger wrijven)
-Cilinder beetje olie in doen (zie hierboven)
-Cilinder monteren
-Cilinderkop monteren
-Uitlaatwartel aandraaien
Je moet natuurlijk je sproeierbezetting aanpassen, welke sproeier het moet wordne is lastig te zeggen, is afhankelijk van je setup (hoeveel mm carburateur, welke uitlaat etc).
- Tombo
- 17500km gereden
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
PD schreef:een ori f5b moet zo de 80 halen, ik durf bijna te wedden dat een goede ori f5b beter en harder loopt dan een imi fs1(als ze allebij onbewerkt zijn dan)

weegt die jongen 10Kg of zo?

84 met vijfbak zo'n originele F5B..
met orri ontsteking en velleman..

when men were men, and helmets were for divers
-
- 500km gereden
- Triforce
- 2500km gereden
- Tombo
- 17500km gereden
80 km/h op de GPS met een originele niet bewerkte F5B en een 4-bak met 16mm en een FS1 pijp? Eerst zien, dan geloven! Ik geloof het niet.
Die oude brommer van Jasper en Aad had een volledig originele F5B met 16mm carburateur en FS1 pijp. Afgeteld door Henk-Jan (die kan wel afstellen, daar hoef je niet bang voor te zijn) en die reed 65 km/h ofzo, heel soms 70 km/h.
Die oude brommer van Jasper en Aad had een volledig originele F5B met 16mm carburateur en FS1 pijp. Afgeteld door Henk-Jan (die kan wel afstellen, daar hoef je niet bang voor te zijn) en die reed 65 km/h ofzo, heel soms 70 km/h.
Ik heb nu de nieuwe fs1 cilinder erop gezet, hij loopt als een zonnetje.
Moet hem nu goed gaan in rijden, maar hij rijdt nu sowieso al 70. Ik heb nu een vertanding van 14/44, lijkt jullie dit goed of kun je nog een betere vertanding krijgen waar je sneller mee gaat en waar ie beter mee optrekt.
Groetjes Lorijn.
Moet hem nu goed gaan in rijden, maar hij rijdt nu sowieso al 70. Ik heb nu een vertanding van 14/44, lijkt jullie dit goed of kun je nog een betere vertanding krijgen waar je sneller mee gaat en waar ie beter mee optrekt.
Groetjes Lorijn.