Imitatie zadels.

De meest gestelde vragen worden hier beantwoord
Plaats reactie
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Imitatie zadels.

Bericht door fs1man »

In 2008 kocht ik een immi zadel met chroom kontje.
toen het bezorgt werd was de teleurstelling groot.
het was niet alleen dat de bevestiging niet klopte maar ook de lengte was teleurstellend.
ik heb m niet naast een 3e9 zadel gehad maar ik heb t idee dat dit zadel nog langer is.
Afbeelding
hier zit het zadel op een 378 met hoge tank hier is al een beetje te zien hoever t zadel doorloopt.
Afbeelding
vanuit een andere hoek zie je ook dat het zadel erg breed is.
Afbeelding
op deze foto zie je dat het zadel het achterlicht bijna voorbij gaat.
Afbeelding
Deze foto heb ik later er tussen gezet hier kun je een beetje zien dat de buddy best wel wat breder is dan
de tank.
Afbeelding
hier heb je ook nog een beetje een idee hoe deze buddy op je brommer zal staan.
Afbeelding
Dit is het zadel zoals het hoord uiteraard is dit een andere maar het geeft wel aan
dat het lengte verschil enorm is terwijl het een imitatie van dit zadel zou moeten zijn.
Afbeelding
nogmaals hoe het moet zijn met een plaatjestank.

het in de eerste foto,s vertoonde zadel is aan de voorkant ook te breed voor een plaatjestank
Ook voor de hoge 378 tank is deze buddy te breed.
Ik heb het niet gecontroleerd met een 1j5 of 3e9 tank maar vermoedelijk zal het met de 1j5 net wel of net niet passen.
de 3e9 is breder daar zal het waarschijnlijk geen probleem zijn.

De bevesigings punten kloppen alle 4 niet die van achter moesten naar binnen en naar voren, die van voor kwamen ongeveer een centimeter voorbij de bevestiging.
zadel is dus zeker geen plug&play.

De kwaliteit.
De kwaliteit van het chrome is slecht dit zadel heeft op nog niet een rijdende brommer gezeten, maar het chroom laat gewoon los.
Ook staat het zadel te hoog op het frame waardoor een plaatjestank of 1j5 tank lager komt te liggen dan de bovenkant van het zadel.

Mijn mening.
Dit zadel moet je niet op je netjes gerestaureerde fs1 willen of het nu een folder fs1 of een nijmeegse fs1 is, zonder aanpassingen is dit zadel zonde van het geld.

als er belangstelling voor is kan ik nog wat foto,s maken op een brommer maar dan alleen met een plaatjestank of een hoge meer smaken heb ik niet helaas.
dan kun je ook zien hoe dit zadel bij de tank aansluit.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dit model zadel is denk ik niet zozeer als specifiek voor fs1 ontworpen. Je hebt ze namelijk ook voor kreidler, exact dezelfde (alleen andere montagepunten dan)
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Idd Jos, vorm is echt gewoon super slecht, te lang en lelijk model...

Kan niet tippen aan een ori zadel, zelfs niet als goedkope vervanger...

Heb al vaker super FS1tjes gezien (groene 1j5 bv) met dan dit zadel, dat verkloot hele lijn helaas :(
jbx
50km gereden
50km gereden
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jan 2012, 08:26
Locatie: helden

Bericht door jbx »

Bedankt Jos voor deze duidelijke info .. :D
Plaats reactie