Brommer motorkeuringseisen

De meest gestelde vragen worden hier beantwoord
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Brommer motorkeuringseisen

Bericht door NIX »

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798

Het is even zoeken, maar het staat er echt allemaal. Eventueel kunnen we veel gevraagde eisen hieronder weergeven.
Kijk onder 'permanente eisen' en dan onder 'motorfietsen' of 'bromfietsen'.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

Een snelle kreidler die ik ooit had

met trappers en motorfietskenteken..........

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

30 november 2010
Jeti schreef:Van de rdw site

Invoeren van historische voertuigen
Voor historische voertuigen geldt dat het originele buitenlandse kentekenbewijs bij de aanvraag van een Nederlands kenteken moet worden overgelegd. Veel historische voertuigen zijn jaren geleden geïmporteerd. De restauratie van historische voertuigen duurt vaak meerdere jaren. Zorg dat u in die periode het buitenlandse kentekenbewijs niet verliest.

Identificatie historische voertuigen
Soms is de voertuigidentiteit beter vast te stellen als het voertuig nog niet is gerestaureerd. De eigenaar kan dan een zogenaamd vooronderzoek laten uitvoeren door de RDW. Dit kan problemen achteraf voorkomen.

Om een Nederlands kenteken voor het voertuig te krijgen, moet u aantonen dat het ingeslagen Voertuig Identificatie Nummer (VIN) bij het betreffende voertuig hoort.

Hulpmiddelen bij de identificatie kunnen zijn:

* het originele typeplaatje
* een verklaring van de voertuigfabrikant
* een invoerdocument
* een naslagwerk over het betreffende voertuig
* een oorspronkelijke aankoopnota
* een origineel defensiekenteken bij een voormalig legervoertuig


En

Motor invoeren uit Europese Unie
Voor een motorfiets die eerder in een lidstaat van de Europese Unie (EU) of de Europese Vrijhandels Associatie (EVA) geregistreerd is geweest, kunt u een Nederlands kentekenbewijs krijgen. Dit geldt ook voor een motorfiets die eerder is geregistreerd in Andorra, Monaco, San Marino of Vaticaanstad.

De eerdere registratie van het voertuig moet u aantonen met het kentekenbewijs uit het land waar de motor vandaan komt. Als er bijzondere voorwaarden op het kentekenbewijs staan of de constructie van het voertuig is gewijzigd, dan zijn er mogelijk aanvullende beoordelingen nodig voordat de RDW een kentekenbewijs afgeeft.

Onderzoek
Voor het verkrijgen van een Nederlands kentekenbewijs moet u de motorfiets voor een onderzoek bij een RDW-keuringsstation aanbieden. In de rechterkolom vindt u de link naar het afspraakformulier of naar meer informatie over keuren zonder afspraak.
Voor de reis naar het keuringsstation en terug kunt u gebruik maken van een eendagskenteken

Technische staat
De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde motorfiets uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat van de motor.

Is voertuig eerder geregistreerd in een EU-lidstaat waar linksrijdend verkeer gebruikelijk is, dan moet het voertuig voor Nederland zijn voorzien van dimlicht (-en) voor rechtsrijdend verkeer. Als het voertuig met één mistlicht aan de achterzijde is uitgevoerd, moet deze links of in het midden zijn gemonteerd. De RDW brengt bij het onderzoek extra kosten in rekening voor het beoordelen van deze verlichting.

Documenten
Bij het onderzoek moet u het originele en complete kentekenbewijs uit het land van herkomst inleveren. Eventueel kunt u hierbij ook een Certificaat van Overeenstemming (CVO) overleggen, als de motorfiets van het bouwjaar 1995 of later is. Bij het overleggen van een CVO komen alle relevante (milieu-)technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs en/of in het kentekenregister. Een CVO is verkrijgbaar bij de voertuigfabrikant of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland.

Afhandeling bij Belastingdienst
Na het onderzoek door de RDW kunt u de belastingzaken regelen op het aangiftepunt voor BPM (belasting Personenauto's en Motorrijtuigen) dat in ieder RDW-keuringsstation is gehuisvest. Informatie over de BPM-regeling kunt u krijgen bij de Belastingdienst.

Na het akkoord van de douane ontvangt u van de RDW het kentekenbewijs per post.



2010
Inschrijving voertuig € 53,00
Voertuigbewijs deel 1a € 38,00
Tenaamstellingsbewijs deel 1b € 9,25


http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/m ... boedel.htm
Dat van die technische keuring (rood), is dat nieuw??

De permanente eisen (nieuwe regels sinds juli 2010) voor een motorfiets:
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

16 maart 2011
Jeti schreef:Nieuws in keuringsland..! Voor de motor keuring!

Belangrijke alinea's:

FEHAC behaalt succes tegen nieuwe RDW maatregel over afgifte kenteken voor oldtimers uit het buitenland
Op 10 augustus jl. kondigde de RDW aan, dat per 16 augustus 2010 een aangepaste werkwijze (nieuwe regeling) in werking zou treden, waarbij het verplicht werd om een kentekenbewijs Deel I te overleggen bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig, dat eerder in een andere EU lidstaat was geregistreerd. Deze aanpassing was nodig om op een juiste wijze uitvoering te kunnen geven aan de verplichtingen in de Europese Richtlijn 1999/37 en de Nederlandse wetgeving.

De door de FEHAC ondernomen actie en de samenwerking tussen de FEHAC en de RDW hebben er nu toe geleid, dat de RDW en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een verzoek bij de Europese Commissie gaan indienen om de betreffende Richtlijn 1999/37 aan te passen. De RDW zal vooruitlopend op en in afwachting van besluitvorming van de EC op dit verzoek, met ingang van 1 januari 2011 het weer mogelijk maken om voertuigen zonder documenten als Deel I en II (incomplete kentekendocumenten) in ons land in te voeren en op kenteken te zetten. Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.


Hele artikel:
http://fehac.nl/actueel/6-actueel/76-fe ... maatregel-
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Plaats reactie