buddy bekleden

De meest gestelde vragen worden hier beantwoord
Plaats reactie
toontje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jun 2008, 20:00
Locatie: huissen

buddy bekleden

Bericht door toontje »

hoi zijn er mensen die ervaring hebben met het bekleden van de buddy
en dan bedoel ik niet een van een fs1 shop maar bij een meubel stofferder of iets dergelijks
het gaat om het z.g zadel met het stalen kontje ( street ) en wat mag dat kosten .
en waar kun je dit laten doen.

gr tonny ..
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Volgens mij gaat Camiel dit ook doen.
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Moet je even googlen op 'classic covers', dat schint een goede te zijn voor het kreidlerforum, wel een lange wachttijd
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Bericht door Lukas251 »

heb ik ook laten doen, maar ze hebben wel mooi mijn lak beschadigd :(
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Tombo schreef:Moet je even googlen op 'classic covers', dat schint een goede te zijn voor het kreidlerforum, wel een lange wachttijd


ja die is goed, ik heb een paar flandria's gezien die daardoor bekleed zijn :shock:
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Klopt, ik ben hier ook mee bezig. Ik heb een 3e9 buddy met kontje.

Ik ga het gewoon helemaal zelf doen want ik ben altijd zo low budget mogelijk bezig :P :P

Ik heb al eens geoefend met een oude keukenhanddoek. Ik ben begonnen bij de 2 knopjes bovenop het kontje. Dan werk ik naar beneden naar de zijkant door om het mooi strak te krijgen. Ik trek het daarna strak naar voren toe.

Er zitten geen naden aan op deze manier want het dekje is gewoon uit 1 geheel. Datgene wat ik moet vouwen (bij het kontje) plak ik met speciale lijm ;)

Ik zoek even de fotootjes ;)
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Hier mijn eerdere post:

Camiel schreef:Zo.

Toenet even geprobeerd of ik zelf een mooi zadeldekje zou kunnen maken :)

Geoefend met een keukenhanddoek als dekje :P Zadel moet nog gerepareerd worden/gespoten worden, dus nog niet met echt leer gedaan :)


Hier de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Op de vorige foto zie je dat ik de rechterkant ingeknipt heb, dat moet niet, want dan wordt het niet mooi.
Aan de linkerkant heb ik hem omgevouwen. Zo worden beide kanten dan :)
En waarschijnlijk ga ik dan dat flapje wat nu geplakt zit met lijm/kit vast maken. Dan heb ik geen stiksels :)

Afbeelding
Afbeelding

Hij is nog niet overal even strak, maar dat komt ook omdat dit een test was. Nu weet ik wat ik moet doen/hoe ik moet starten dat dat niet meer gebeurd :)

Ik ga ook nog zelf schuim snijden want het schuim is echt wel versleten...
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Hou er rekening mee dat je deze niet straks spant. Als je erop gaat zitten, moeten niet meteen de 2 bovenste gaten uitscheuren en dat is 9 van de 10 wat er gebeurt na zelf bekleden.
Kijk eerst even in de FAQ.
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Ja idd, ik wil eigenlijk ook bij het kontje zo een dubbele rand maken waar de chromen knoppen doorkomen, en ook met wat kit/lijm verstevigen onder het dekje op het kontje :)
timbeau
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mar 2009, 15:50
Locatie: oostakker

Bericht door timbeau »

hey ik heb een fs1 2ru. ik wil ook op mijn fs1 zo een zadelke steken met ijzeren kontje. gaat dat op een 2ru? en kan je dat nog ergens kopen?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Alle zadels zijn uitwisselbaar. Alleen de beumertank is wat korter, maar die kom je maar erg weinig tegen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

timbeau schreef:hey ik heb een fs1 2ru. ik wil ook op mijn fs1 zo een zadelke steken met ijzeren kontje. gaat dat op een 2ru? en kan je dat nog ergens kopen?


er zijn 2 soorten zadel met kontje:

1 van de street/69er. Die zijn heel prijzig en met geluk kom je er eentje tegen.

1 van de 3E9. Daarvan is het zadel bijna hetzelfde maar de bodemplaat (en dus de schuim) is wat breder. Ik pas dat schuim gewoon zelf een beetje aan dat het mooi aansluit :)
Deze zadels vind je wat vaker maar soms lopen de prijzen ook hoog op ;)

Grts :cheers:
Plaats reactie