Athena cylinder !!

Opvoeren en modificeren van de FS1
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

niet helemaal, bij de faq sectie staat het goed beschreven en iemand die wat handig is moet het zo wel kunnen
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Ik had ook eerst een FS1 immi 60cc. Vastloper gehad!

Anyway, Athena was bij mij sneller, comfortabeler en degelijker. Was echt waar voor z'n geld! Enkel gezever met de wartel!

Het scheelde iets van een 5 km/u mss iets meer. Hij trok ook een stukje sneller op! Vooral de reactie van de cilinder en het stijgen in toeren ging een stuk sneller met alles gevolgen vandien :twisted:

Verder een schitterende cilinder, nooit problemen mee gehad. Bij mij was hij zo goed als niet kapot te krijgen! Afwerking is trouwens ook een stuk beter als bij die immi's. Geen braampjes en ongelijke spoelpoorten dus!

Het enige nadeel dat je hebt is de wartel. Althans, waar de wartel op moet. Deze trekt op nix! Dikke brol en krijg je binnen de korste keren kapot! Maar daar had'k een oplossing voor.

Als je mij nu zou moeten laten kiezen, kies ik resoluut voor de Athena!

Kleine tip: op tijd ontkolen die handel! Cilinder zag er bij mij vrij smerig uit maar werkte nog als nieuw! Verder goed kijken of je spoelpoorten helemaal open zijn als je piston op z'n diepste punt is! Scheelt in prestaties en duurzaamheid!
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nou, ik ben blij dat ik mijn eigen 60cc fs1 er weer op heb, die vond ik comfortabeler rijden als de athena. Mijn athena liep wel hard, maarik moest een tandje terug (van 13/39 naar 12/39). Dan trok die het wel, en liep hij iets van 85 km/h. Maar weinig kracht onderin in vergelijking met mijn 60cc FS1.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Dorfie schreef:Het enige nadeel dat je hebt is de wartel. Althans, waar de wartel op moet. Deze trekt op nix! Dikke brol en krijg je binnen de korste keren kapot! Maar daar had'k een oplossing voor.

!


en wat was die oplossing :?:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Niet te ver doordraaien, als 'ie niet meer lekt, zit 'ie goed.
Je kan het ook met veren maken, Pieter had het met veren gemaakt op de meeting, en dat lekte ook niet
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

die veren zijn toch alleen een soort borging
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nee, hij had helemaal geen schroefdraad meer op de cilinder :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

en dan lekt ie niet met allen veren :shock:
heeft hij geluk
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Hij had die uitlaattuit helemaal op maat gevijld
edje

Bericht door edje »

dus gewoon twee moeren op de bocht lassen, en twee gaatjes in de onderste koelrib boren en daar veren aan doen?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Hij gebruikte de wartel nog gewoon, die werd alleen tegen de cilinder getrokken. Hoe hij het precies heeft gemaakt moet je denk ik aan Riemer vragen
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Tombo schreef:Nou, ik ben blij dat ik mijn eigen 60cc fs1 er weer op heb, die vond ik comfortabeler rijden als de athena. Mijn athena liep wel hard, maarik moest een tandje terug (van 13/39 naar 12/39). Dan trok die het wel, en liep hij iets van 85 km/h. Maar weinig kracht onderin in vergelijking met mijn 60cc FS1.

Die FS1 van jou heeft volgens mij ook echt veel kracht onderin voor FS1 begrippen. Je hoeft hem (zoals ik laatst met de rit in Wijchen merkte) echt niet perse op hoge te toeren te houden om lekker te kunnen rijden. Niet meer afhalen die cilinder!
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

das dan zeker wel een ori cilinder of niet
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nee, keiharde imitatie :D
daarom kan je eigenlijk nooit een imitatie cilinder goed vergelijken, omdat iedere imitatie anders is en anders rijdt.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

hmmmmm voordelig :)
maar jehebt idd gelijk je kan immis niet vergelijken maar het maakt natuurlijk minder uit als je ze verkloot met vijlen ofzo
wat ik als ik jou was niet zou doen natuurlijk
Plaats reactie