fs1 50cc 100km/u
- Giejoom
- Aan het inrijden
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 00:59
- Locatie: Maastricht
fs1 50cc 100km/u
hoi,
ik heb een doel gesteld om de 100 op de gps te halen met een 50cc cilindertje. heeft iemand toevallg nog tips voor mij?
setup tot nu toe:
50cc spoelpoorten+uitlaatpoort uitgeveild
standaard homoet pijp
16mm carb
aangepaste ori schijf
ik ben van plan tandwielverhouding 15/40 erop te leggen, is dit niet te zwaar?
en zijn er nog andere dingen die ik het best zou kunnen aanpassen?
ik heb een doel gesteld om de 100 op de gps te halen met een 50cc cilindertje. heeft iemand toevallg nog tips voor mij?
setup tot nu toe:
50cc spoelpoorten+uitlaatpoort uitgeveild
standaard homoet pijp
16mm carb
aangepaste ori schijf
ik ben van plan tandwielverhouding 15/40 erop te leggen, is dit niet te zwaar?
en zijn er nog andere dingen die ik het best zou kunnen aanpassen?
- Giejoom
- Aan het inrijden
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 00:59
- Locatie: Maastricht
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Dat zou ik niet zo snel zeggen
Het is alleen niet makkelijk.
Sam heeft de 100 km/h volgens mij gehaald met een 4-bak, en tijdens de meeting eind augustus heb ik met een Engelse FS1, met 4-bak en een snelle FS1 pijp (geen Homoet) gereden. Die reed dus wel echt 100 km/h. Dat was trouwens wel een 43mm bedenk ik me net...
Maar als leek is het vrij lastig.
Het is opzich wel mogelijk; cilinder goed bewerken (dus niet lukraak je poorten groter maken), juiste zuigerspeling, goede cilinderkop, CDI ontsteking, fatsoenlijke uitlaat etc.
Maar lukraak wat spullen standaard spullen monteren gaat 'm niet worden

Het is alleen niet makkelijk.
Sam heeft de 100 km/h volgens mij gehaald met een 4-bak, en tijdens de meeting eind augustus heb ik met een Engelse FS1, met 4-bak en een snelle FS1 pijp (geen Homoet) gereden. Die reed dus wel echt 100 km/h. Dat was trouwens wel een 43mm bedenk ik me net...
Maar als leek is het vrij lastig.
Het is opzich wel mogelijk; cilinder goed bewerken (dus niet lukraak je poorten groter maken), juiste zuigerspeling, goede cilinderkop, CDI ontsteking, fatsoenlijke uitlaat etc.
Maar lukraak wat spullen standaard spullen monteren gaat 'm niet worden
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Ik denk het ook niet met de standaard onderdelen gaat een 4 bak maar ook geen 5 bak 100 km/u lopen.
ik denk dat je toch bij Gino terecht komt maar dan is het niet meer met standaard spullen denk ik.
maar waarom wil je zo hard met een fs1 ben je levensmoe?
dan kun je beter een TZR kopen die kun je wel vrij simpel 100 laten lopen deze zijn er qua frame en remmen
en ook het motortje wat beter op berekend.
nadeel is wel dat de politie meer aandacht heeft voor een TZR dan voor een fs1.
ik denk dat je toch bij Gino terecht komt maar dan is het niet meer met standaard spullen denk ik.
maar waarom wil je zo hard met een fs1 ben je levensmoe?
dan kun je beter een TZR kopen die kun je wel vrij simpel 100 laten lopen deze zijn er qua frame en remmen
en ook het motortje wat beter op berekend.
nadeel is wel dat de politie meer aandacht heeft voor een TZR dan voor een fs1.
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
Tombo schreef:Dat zou ik niet zo snel zeggen
Het is alleen niet makkelijk.
Sam heeft de 100 km/h volgens mij gehaald met een 4-bak, en tijdens de meeting eind augustus heb ik met een Engelse FS1, met 4-bak en een snelle FS1 pijp (geen Homoet) gereden. Die reed dus wel echt 100 km/h. Dat was trouwens wel een 43mm bedenk ik me net...
Maar als leek is het vrij lastig.
Het is opzich wel mogelijk; cilinder goed bewerken (dus niet lukraak je poorten groter maken), juiste zuigerspeling, goede cilinderkop, CDI ontsteking, fatsoenlijke uitlaat etc.
Maar lukraak wat spullen standaard spullen monteren gaat 'm niet worden
Ja Sam,... Dat blokje was dan ook geen standaard blokje meer en die cilinder ook niet. Het is mogelijk, maar laten we zeggen voor een beperkte groep en dat het niet direct lukt met wat spullen te monteren van een webshop en even aan je cilinder wat te vijlen.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: fs1 50cc 100km/u
Giejoom schreef:ik ben van plan tandwielverhouding 15/40 erop te leggen, is dit niet te zwaar?
Dat is wel beetje te zwaar voor een 50cc.
Yamaha Sheriff 1981
- Giejoom
- Aan het inrijden
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 00:59
- Locatie: Maastricht
Ik ben niet levensmoe, voor de duidelijkheid;) maar het lijkt me een leuk projectje om eens te kijken wat ie doen. Ik heb de cilinder laten tunen door minne postma, als ikbhet blokje terug heb zal ik de cilinderkop opsturen naar gino om af te vlakken, wat doet een bellymoet qua topsnelheid? En die 100 zou ik niet durven te rijden maar op de bank kan hij wel eens getest worden;)
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=509
http://www.fs1forum.com/viewforum.php?f=31
Is echt al 100x uitgelegd.
http://www.fs1forum.com/viewforum.php?f=31
Is echt al 100x uitgelegd.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Giejoom
- Aan het inrijden
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 00:59
- Locatie: Maastricht
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Als je te zwaar vertand kom je niet door het gat in de vierde versnelling.
Dat zal zijn probleem zijn.
Een van de eerste dingen waar ik mij in verdiept heb. Dit moet je zoeken in de blowdown, meer zeg ik niet

Dat zal zijn probleem zijn.
Een van de eerste dingen waar ik mij in verdiept heb. Dit moet je zoeken in de blowdown, meer zeg ik niet

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;