80cc blok
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 13 aug 2012, 12:39
- Locatie: Schijndel
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 13 aug 2012, 12:39
- Locatie: Schijndel
Update:
Cilinder gehoond, nieuwe zuiger erin, loopt als een zonnetje. Wel een klein tikje nog, denk de zuigerveer.
ondertussen al flink ingereden, 1x volle gas toen liep hij zo'n 85 heen en 67 terug bij een beetje tegenwind. Zal nog wel iets beter worden. Was die vier maar wat korter!! Maar ja daar heeft iedereen last van. Hij krijgt ook nog wat teveel benzine plus de smering is nu 1-25. Dus dat scheelt ook nog.
Komt goed dus!
Stond bij een stoplicht, stopt er een politiemotor recht voor m'n neus aan de andere kant van de weg. Tja, omdraaien werkt dan niet. Dus maar rustig opgetrokken.. Hij keek niet eens
Cilinder gehoond, nieuwe zuiger erin, loopt als een zonnetje. Wel een klein tikje nog, denk de zuigerveer.
ondertussen al flink ingereden, 1x volle gas toen liep hij zo'n 85 heen en 67 terug bij een beetje tegenwind. Zal nog wel iets beter worden. Was die vier maar wat korter!! Maar ja daar heeft iedereen last van. Hij krijgt ook nog wat teveel benzine plus de smering is nu 1-25. Dus dat scheelt ook nog.
Komt goed dus!
Stond bij een stoplicht, stopt er een politiemotor recht voor m'n neus aan de andere kant van de weg. Tja, omdraaien werkt dan niet. Dus maar rustig opgetrokken.. Hij keek niet eens
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 13 aug 2012, 12:39
- Locatie: Schijndel
-
- 50km gereden
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 02 sep 2007, 21:50
Tip; voor grotere maten dan er origineel van Yamaha te koop zijn, kun je bij Pro-x terecht.
Ik meen dat ik voor mijn blokje een zuiger van een PW-80 had besteld. Deze zijn hetzelfde.
Verder een heel erg fijn blokje om mee te toeren, maar veel snelheid zul je er niet uit kunnen halen..
In ieder geval niet eenvoudig. Dit blokje wordt enorm beperkt door de timing van de roterende schijf. Vervangen van deze schijf is véél lastiger als bij een normaal 50 cc blokje.
85 echte km's is wel goed haalbaar hoor..
Mijn verhouding was 15-39.
Het voortandwiel kun je gebruiken van een Kawasaki crosser. Wil evt wel voor je kijken van welk type/bouwjaar het precies moet zijn.
Ik meen dat ik voor mijn blokje een zuiger van een PW-80 had besteld. Deze zijn hetzelfde.
Verder een heel erg fijn blokje om mee te toeren, maar veel snelheid zul je er niet uit kunnen halen..
In ieder geval niet eenvoudig. Dit blokje wordt enorm beperkt door de timing van de roterende schijf. Vervangen van deze schijf is véél lastiger als bij een normaal 50 cc blokje.
85 echte km's is wel goed haalbaar hoor..
Mijn verhouding was 15-39.
Het voortandwiel kun je gebruiken van een Kawasaki crosser. Wil evt wel voor je kijken van welk type/bouwjaar het precies moet zijn.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
NIX schreef:Wat is er moeilijker aan het vervangen van de schijf? Ik heb er geen enkel probleem mee gehad.
Is exact het zelfde als bij een fs1.
schijf is alleen een paar mm groter als ik het goed heb
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
ja ik heb er eens mee gespeeld een paar jaar terug
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
weet alleen niet meer of het een 80 of 100 cc was
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
was de schijf van een 100 niet een paar mm groter dan?
volgens mij wel
volgens mij wel
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
De schijf is 1mm dikker dan de fs1 verder veel overeenkomsten,en zo,n 80cc blok is een heel goede bassis om flink aan te pakken .
Ik heb er zelf 1 en ik zie veel mogelijkheden,probleem is dat er meer versnellingen in moeten dan kun je ook echt wat met dat blok.
Het is een solide blok met mooie boring en slag en die wil echt wel aan de sjouw hoor.
Wist je dat zelfs de koppelings deksel van de 80 cc veel boring gaten gelijk heeft aan de fs1 dat heb ik eens een keer op elkaar gepast.
Ik heb er zelf 1 en ik zie veel mogelijkheden,probleem is dat er meer versnellingen in moeten dan kun je ook echt wat met dat blok.
Het is een solide blok met mooie boring en slag en die wil echt wel aan de sjouw hoor.
Wist je dat zelfs de koppelings deksel van de 80 cc veel boring gaten gelijk heeft aan de fs1 dat heb ik eens een keer op elkaar gepast.