LTD puzzelstuk

Opvoeren en modificeren van de FS1
David
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1049
Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
Locatie: Hever

Bericht door David »

Laars schreef:Ik zie dus niet dat de venturi naar de kl...ten is :cry:
De gang begint groot (Kelk) en de straalbuis zit netjes gelijk met de vloer
Dus d venturi is toch gewoon aanwezig, of niet Sammie :wink:


Ik denk dat hij bedoeld dat de verhouding te groot is geworden waardoor de onderdruk in de venturibuis niet hoog genoeg is om voldoende benzine aan te zuigen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

David schreef:
Laars schreef:Ik zie dus niet dat de venturi naar de kl...ten is :cry:
De gang begint groot (Kelk) en de straalbuis zit netjes gelijk met de vloer
Dus d venturi is toch gewoon aanwezig, of niet Sammie :wink:


Ik denk dat hij bedoeld dat de verhouding te groot is geworden waardoor de onderdruk in de venturibuis niet hoog genoeg is om voldoende benzine aan te zuigen


Zit wat in
Maw alleen voorbij de sproeierbuis groter maken en de kelk iets wijder maken richting de luchtinlaat
1978 chroom 60 cc
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Tombo schreef:Gasnaald bedoelt hij denk ik, en dan nog niet eens de gasnaald, maar de sproeierbuis, dus waar de gasnaald invalt. Die ziet er ook uit alsof die is meegenomen met het dremelen.


Daar is ongeveer een 03 mm vanaf om hem gelijk te houden met de vloer (kan zo een andere in die niet verbeund is)
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Gasnaald en sproeierbuis maken ook uit voro de afstelling. Probeer eens een niet verbeunde :P mss sluit die beter af op een bepaalde gasstand. Echte tuners halen trouwens ook de stationair pin er ook uit, dat scheelt merkbaar wat ;) (niet veel, maar wel merkbaar)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Heb je de sproeierbuis ingekort, dat mag niet.
Draai er een andere in.
Carb je ziet er niet glad en rond uit.
Maar voor de eerste keer heb ik ze wel slechter gezien.
Gewoon monteren en sproeiers testen.
Bij elke verandering ongeacht wat ( gasnaald of sproeier) steeds weer de carb afstellen, bij en redelijk warme motor .
Dus eerst 5 min laten lopen dan pas afstellen.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

heb zo het flauwe vermoeden dat evel van de week even een andere 16 mm komt halen om het nogmaals te proberen 8) 8)
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

bajaboy schreef:heb zo het flauwe vermoeden dat evel van de week even een andere 16 mm komt halen om het nogmaals te proberen 8) 8)


Zou zomaar kunnen :wink:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10782
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Geef 'm dan maar en echte mokuni mee, voor carbs straks ook de hoofdprijs gaan doen op MP.
Kijk eerst even in de FAQ.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

NIX schreef:Geef 'm dan maar en echte mokuni mee, voor carbs straks ook de hoofdprijs gaan doen op MP.

hélemaal mee eens!

dit leid nergens heen Laars,

en niét omdat jij het bent.. de ingrepen liggen voor het grijpen, maar niét waar je nu op focust..

pak dat membraan aan, zoals reeds gezegd, haal die stationaire pin eruit, zet er een kelk buitenop, whatever,

maar vergeet niet dat er reeds héélwat hersenen gebroken werden op het ontwerpen van die dingen.
'effe snel' een vracht pk's bij door wat te dremelen of te vijlen, moet je gewoon vergeten

ik wou zelf ook dat het anders was hoor, je moet niet ongerust zijn
when men were men, and helmets were for divers
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

YamaSam schreef:
NIX schreef:Geef 'm dan maar en echte mokuni mee, voor carbs straks ook de hoofdprijs gaan doen op MP.

hélemaal mee eens!

dit leid nergens heen Laars,

en niét omdat jij het bent.. de ingrepen liggen voor het grijpen, maar niét waar je nu op focust..

pak dat membraan aan, zoals reeds gezegd, haal die stationaire pin eruit, zet er een kelk buitenop, whatever,

maar vergeet niet dat er reeds héélwat hersenen gebroken werden op het ontwerpen van die dingen.
'effe snel' een vracht pk's bij door wat te dremelen of te vijlen, moet je gewoon vergeten

ik wou zelf ook dat het anders was hoor, je moet niet ongerust zijn


Stationaire pen is er al lang uit, stationair afstellen middels de gaskabelstelschroef
Menbraam kan evt met carbonplaatjes.

Je heb gelijk Sam, het is inderdaad iets meer dan vijlen en dremelen.
heb me, dankzij jou, verder verdiept in de werking van de carb.....tis inderdaad lastiger als ik dacht.
Zal iig de sproeierbuis met orri lengte terugplaatsen en kijken wat de veranderingen zijn.

Ongerust ben ik nooit, wel onrustig :wink:

Thnxzzz Mudman
1978 chroom 60 cc
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Jeti schreef:
Laars schreef:Waar moet ik dan op letten bij mijn volgende poging

:lol: :lol:


Ik denk dat de carburateurs in de toekomst zeldzaam gaan worden :roll: .
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

denk niet alleen de carbarateurs :(
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Bericht door HotWheels »

ik ben geen kenner wat tuning betreft maar zie als leek wel in dat dit niet de juiste weg is
immers, al die moeite (lees kopzorgen) voor amper/maximum 1mm carb meer
kan je wellicht even goed je banden wat harder op pompen :lol:
cheap tuning ? :roll:
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

zijn er nog meer dingen die uniek gaan worden van fs1?? zo als carburateurs?
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Bericht door HotWheels »

zowat alles wat geen imi is
Plaats reactie