Membraan VS schijf

Opvoeren en modificeren van de FS1
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

olé! eindelijk wat praktische pk-gekte, beestig!


en toch blijff ik dan weer van oordeel dat je een schijf sneller krijgt dan een membraan...

een membraan geeft als er onderdruk is right?
en uiterstlichte carbonvliezen zijn snel en licht, allemaal ok,
maarrrr de onderdruk 'komt op' tot de drempelwaarde dat ie opent..

een schijf kan je eender wanneer laten opengaan, en ook ineens vol debiet als je wil..
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ben zwaar gepassioneerd door tweetakt tuning,
maar de artisanale manier,
ik koop de cheapste spullen en vijl en doe die naar mijn zin
las ook eigen expansiepijpen etc

mijn straatfs1 komt er dus ondertussen vrij racey van achter...


heb een masteropleiding productontwikkeling achter de rug met behoorlijk wat fysica en wiskunde dus..
het aantal variabelen in het deftig prepareren van een tweetakt is formidabel om een technische geest mee bezig te houden...

hier n voorlopige stand van zaken, met nog onaangeroerde fs1 replicacylinder en luhao fakesnelle pijp
16mm keihin en 15/48
http://www.youtube.com/watch?v=PQqWfXUo7RQ
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

in de motogp rijden ze tegenwoordig bijna allemaal met membraan, er is nog maar 1 team volgens mij met roterende inlaat.
Een membraan is variabel, en zal onderin dus meer/beter lopen (dat verklaard de bredere powerband ook, en ik kan 't weten :P), een roterende inlaat kan onderin dik gaan verzuipen als hij te vroeg open gaat... Vooral met zo'n megacarburateur
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

je hebt nog een gasschuif ook he :wink:

eigenlijk ben je nog best af met twee carbu's denk ik, 12mm op schijf
en parallel 12mm op membraan of zo
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

YamaSam schreef:je hebt nog een gasschuif ook he :wink:

eigenlijk ben je nog best af met twee carbu's denk ik, 12mm op schijf
en parallel 12mm op membraan of zo

Ja, dat klopt, maar het membraan gaat open op de hoeveelheid drukverschil (niet altijd vol, vandaar variabel), niet op "een" drukverschil vol open
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

bestond hier geen apart topic voor?

ik ben een 'flow'-man.. en verkies dus een afgerond gat boven een hoekige spleet
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

ohjah ik zal 't ff splitsen ofzo :P
Gebruikersavatar
Davey
Site Admin
Site Admin
Berichten: 468
Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Davey »

YamaSam schreef:bestond hier geen apart topic voor?

ik ben een 'flow'-man.. en verkies dus een afgerond gat boven een hoekige spleet


Dit stukje tekst kun je heeel fout op vatten als je het uit zijn verband haalt... :twisted: :lol:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Inderdaad! :mrgreen: :mrgreen:
Jelle

Bericht door Jelle »

whaha dacht ik net ook toen ik het las :D
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

tsss, moest je es weten hoeveel cylinders ik al geboord heb! :D
when men were men, and helmets were for divers
Jelle

Bericht door Jelle »

:lol:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

en tientallen varianten van pijpen ;)
when men were men, and helmets were for divers
Riemer

Bericht door Riemer »

wat betreft de schijf, wat is daar hetbeste voor, een compleet halve schijf? precies de helft van een cirkel?

of een schijf die wanneer de zuiger weer omlaag gaat, al helemaal dicht is. en wanneer hij omhoog gaat alweer helemaal open is?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Riemer schreef:wat betreft de schijf, wat is daar hetbeste voor, een compleet halve schijf? precies de helft van een cirkel?

of een schijf die wanneer de zuiger weer omlaag gaat, al helemaal dicht is. en wanneer hij omhoog gaat alweer helemaal open is?


zware racers gaan tot 200° open, maar dan spreken we van 12000+ rev's
zelf vind ik de fs1 het beste rijden, wanneer de schijf opent, exact op ODP, en weer sluit een 5 a 10° voor TDC.. hangt ook wat van de hoogte van je uitlaatpoort en spoelpoorten af, mr die zou ongeveer op 22mm komen waarsch..
Plaats reactie