Ivy Green 76-er Tunen
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
GoM!cky schreef:Toch is het dan wel raar dat ik duidelijk meer vermogen voel bij de Gibson uitlaat... Wel zijn de diameters van de conen van de Gibson niet zo dik als deze van de gelaste uitlaat.
Dikste conisch stuk bij Gibson is 60 mm en bij de gelaste is dat 84 mm.
Een te grote inhoud van je uitlaat is ook niet idiaal
Zijn dat de max toeren in dat filmpje?
Dat valt dan nog erg mee wat die aan toeren draait.
Is ook niet echt super fel.
Je kan de uitlaatbocht nog wel wat inkorten voor meer toeren.
Hoeveel uitlaatpakkingen heb je er eigelijk tussen?
Het lijkt net of de wartel er niet op zit.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
marco schreef:GoM!cky schreef:Toch is het dan wel raar dat ik duidelijk meer vermogen voel bij de Gibson uitlaat... Wel zijn de diameters van de conen van de Gibson niet zo dik als deze van de gelaste uitlaat.
Dikste conisch stuk bij Gibson is 60 mm en bij de gelaste is dat 84 mm.
Een te grote inhoud van je uitlaat is ook niet idiaal
Zijn dat de max toeren in dat filmpje?
Dat valt dan nog erg mee wat die aan toeren draait.
Is ook niet echt super fel.
Je kan de uitlaatbocht nog wel wat inkorten voor meer toeren.
Hoeveel uitlaatpakkingen heb je er eigelijk tussen?
Het lijkt net of de wartel er niet op zit.
Een originele FS1 cilinder is voor mijn part toch wel ietsje hoogtoeriger dan een alu New Competition...
@Marco: ja inderdaad te grote conische stukken zijn zeker niet goed, maar wat betreft je vraag: NEEN hoor dat zijn zeker niet de max. toeren in dat korte filmpje, want daar was hij pas gestart (altijd lekker warm laten draaien of rijden hè ) Als hij netjes warm is dan maakt hij echt serieus wat toeren hoor
Ook de wartel zit er perfect op (1 uitlaatpakking, NOOIT 2 uitlaatpakkingen) dit komt omdat er een ring gelast is op het uiteinde van de Gibson voorbocht Daarom lijkt het of hij er niet strak op zit...
Nu ik wat uitlaten geprobeerd heb, heb ik mijn bevindingen genoteerd en weer wat kennis vergaard.
Momenteel ben ik bezig met de 2 takt expansie theorie over uitlaten te lezen en de volgende stap wordt een eigengemaakte expansie uitlaat.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
marco schreef:Je moet eigenlijk ook nog een keer een bellymoet testen.
Gas erop anders wordt die nooit warm
Heheheh, ja dat is wel waar... Een bellymoet heb ik niet getest en dat verschil wil ik ook wel eens graag proeven...
Wie kan er voor mij zo een bellymoet maken van mijn homoet? => GinoT.?
Hahaha, Gas nondejuuu, throttle wide open maar wel enkel als ie goed warm is )
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
fs-ael schreef:
Bij deze is de bocht echt veel te lang. Als je probeert deze zo veel mogelijk in te korten, zal je best wel wat toeren en dus snelheid winnen.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Update:
Heb er de New Competition alu cilinder afgehaald en er een bewerkte originele FS1 cilinder terug opgezet.
Ik heb er nu wel een DINAMIN piston ingezet en mijn vraag was of iemand mij wat meer kan zeggen over deze piston??
Het is een piston met 1 segmentje.
http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_fram ... _home.html
Wat zijn de bevindingen met deze piston? Of toch maar beter een originele piston erin zetten?
Wanneer deze cilinder terug ingereden zal zijn, dan ga ik de voorbocht ook inkorten en zal ik de resultaten meedelen.
Heb er de New Competition alu cilinder afgehaald en er een bewerkte originele FS1 cilinder terug opgezet.
Ik heb er nu wel een DINAMIN piston ingezet en mijn vraag was of iemand mij wat meer kan zeggen over deze piston??
Het is een piston met 1 segmentje.
http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_fram ... _home.html
Wat zijn de bevindingen met deze piston? Of toch maar beter een originele piston erin zetten?
Wanneer deze cilinder terug ingereden zal zijn, dan ga ik de voorbocht ook inkorten en zal ik de resultaten meedelen.