Athena icm hoge uitlaat
-
- 100km gereden
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05
Athena icm hoge uitlaat
Zijn er mensen met hetzelfde probleem als ik:
De hoge uitlaat past niet goed op mijn athena. Ik heb het nu even met een uitlaatklem opgelost maar dat bevalt me niet.
De schroefdraad op de athena is te fijn lijkt het wel. Er zijn er wel meer toch die met athena+hoge uitlaat rijden, dus misschien dat hier een oplossing voor is?
De hoge uitlaat past niet goed op mijn athena. Ik heb het nu even met een uitlaatklem opgelost maar dat bevalt me niet.
De schroefdraad op de athena is te fijn lijkt het wel. Er zijn er wel meer toch die met athena+hoge uitlaat rijden, dus misschien dat hier een oplossing voor is?
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18325
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
De standaard wartel van een hoge uitlaat is al niet van te beste kwaliteit (als we het hebben over een imitatie uitlaat dan), en de het draad van een athena is ook al niet het beste. Daarbij komt er nog bij dat een hoge uitlaat eigenlijk net niet past. Je hebt dus een hele ongelukkige combinatie.
Forceer de boel in ieder geval niet, want dan sloop je het draad van je athena cilinder. Het best is om je uitlaat niet al helemaal vast te zetten aan je brommer, maar om eerst de wartel op de cilinder goed te draaien, en dan de uitlaat te monteren. Maar dan zie je waarschijnlijk zelf dat de hoge uitlaat niet goed past, die moet je onder spanning monteren
Forceer de boel in ieder geval niet, want dan sloop je het draad van je athena cilinder. Het best is om je uitlaat niet al helemaal vast te zetten aan je brommer, maar om eerst de wartel op de cilinder goed te draaien, en dan de uitlaat te monteren. Maar dan zie je waarschijnlijk zelf dat de hoge uitlaat niet goed past, die moet je onder spanning monteren
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
een mogelijke truuk is van een originele wartel te nemen, een losse, van een orri-pijp..
en de schroefdraad aan de binnenzijde te voorzien van ingezaagde sleuven.
dus met een dremel (fijn schijfje) of een zaagblad, zaag je in de draad, niet haaks op de draad, maar schuin.
en dit een keer of vij, verdeeld over de ganse ring.
met dit gereedschap kan je de vaak slechte draad van een alu cilinder beter tappen..
niet te overhaast heen en weer.. stukje verder, stukje terug, stukje verder etc...
zo'n imiwartel is niet echt te verbeteren, de draad aan de cilinder vaak wel..
werkt in ieder geval beter dan een vijl door de draad te halen!
schol
en de schroefdraad aan de binnenzijde te voorzien van ingezaagde sleuven.
dus met een dremel (fijn schijfje) of een zaagblad, zaag je in de draad, niet haaks op de draad, maar schuin.
en dit een keer of vij, verdeeld over de ganse ring.
met dit gereedschap kan je de vaak slechte draad van een alu cilinder beter tappen..
niet te overhaast heen en weer.. stukje verder, stukje terug, stukje verder etc...
zo'n imiwartel is niet echt te verbeteren, de draad aan de cilinder vaak wel..
werkt in ieder geval beter dan een vijl door de draad te halen!
schol
when men were men, and helmets were for divers
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18325
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Een originele wartel is idd de beste oplossing. De imitatiewartel is na een paar keer ook helemaal verrot. Als je een originele wartel plaatst, doe het dan slim, en monteer de uitlaatbocht aan de cilinder, en las deze vast aan je uitlaat als je die gemonteerd hebt aan je brommer. Zo heb je een perfect passende imitatie hoge uitlaat.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18325
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Ja dan moet 'ie lassen ja Maar standaard past zo'n imitatie hoge uitlaat ook al niet te best, die blijven bijna altijd lekken als je ze niet aanpast. Henkjan heeft mijn oude hoge uitlaat, daarvan heeft hij de bocht afgeslepen (ik had er al een originele wartel op laten zetten, was toen ook al doorgeslepen), de bocht gemonteerd en de uitlaat gemonteerd, en toen vast gelast. Resultaat, een uitlaat die perfect past, en niet meer lekt.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1781
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
als zowel de draad van de cylinder en uitlaat in normale conditie verkeren, is het een kwestie van de wartel er voorzichtig opdraaien (beetje kopervet erop smeren) terwijl de pijp verder los hangt.
het draaien moet soepel gaan, en inderdaad niet te vast aandraaien, het aluminium van de cylinder is zacht.
daarna voorzichtig de pijp richting de andere ophangpunten buigen, enige spanning is geen punt, het moet alleen niet te gek worden.
alleen is volgens mij de combi athena + hoge pijp niet echt super..........kwa vermogen dan.
het draaien moet soepel gaan, en inderdaad niet te vast aandraaien, het aluminium van de cylinder is zacht.
daarna voorzichtig de pijp richting de andere ophangpunten buigen, enige spanning is geen punt, het moet alleen niet te gek worden.
alleen is volgens mij de combi athena + hoge pijp niet echt super..........kwa vermogen dan.
-
- 100km gereden
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05
Tombo schreef:Een originele wartel is idd de beste oplossing. De imitatiewartel is na een paar keer ook helemaal verrot. Als je een originele wartel plaatst, doe het dan slim, en monteer de uitlaatbocht aan de cilinder, en las deze vast aan je uitlaat als je die gemonteerd hebt aan je brommer. Zo heb je een perfect passende imitatie hoge uitlaat.
Ik ga dit proberen denk ik, heb de cilinder erafgehaald nu, en dus de uitlaat ook los. ga hem doorslijpen op de naad van de bocht naar het eindstuk denk ik.
Ik ga zoeken naar een originele wartel
-
- 100km gereden
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05
Nou ik ben er laatst weer even mee bezig geweest en heb er een originele wartel opgedaan en daarna de bocht weer aan de uitlaat gelast:)
Wel een vd eerste laskunsten en met zo'n apparaat met van die electrodes dus het was een beetje behelpen maar het is gelukt.
ik terugrijden van de werkplek met de fs1 in de aanhanger. Kom ik onderweg toch 2 fs1's tegen die aan het rusten waren tijdens een rondrit
Ff gestopt en praatje maken he, vond het wel toevallig (als je nagaat dat ik er elk halfjaar een half dagje mee bezig ben ofzo en ze anders nooit zie rijden!)
Wel een vd eerste laskunsten en met zo'n apparaat met van die electrodes dus het was een beetje behelpen maar het is gelukt.
ik terugrijden van de werkplek met de fs1 in de aanhanger. Kom ik onderweg toch 2 fs1's tegen die aan het rusten waren tijdens een rondrit
Ff gestopt en praatje maken he, vond het wel toevallig (als je nagaat dat ik er elk halfjaar een half dagje mee bezig ben ofzo en ze anders nooit zie rijden!)
-
- Site Admin
- Berichten: 11133
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
YamaSam schreef:een mogelijke truuk is van een originele wartel te nemen, een losse, van een orri-pijp..
en de schroefdraad aan de binnenzijde te voorzien van ingezaagde sleuven.
dus met een dremel (fijn schijfje) of een zaagblad, zaag je in de draad, niet haaks op de draad, maar schuin.
en dit een keer of vij, verdeeld over de ganse ring.
met dit gereedschap kan je de vaak slechte draad van een alu cilinder beter tappen..
niet te overhaast heen en weer.. stukje verder, stukje terug, stukje verder etc...
zo'n imiwartel is niet echt te verbeteren, de draad aan de cilinder vaak wel..
werkt in ieder geval beter dan een vijl door de draad te halen!
schol
Vind dit echt een supertruuk
Thanks!