Race bougie's?
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Race bougie's?
ik ging laatst m'n bougie verwisselen en had alleen een ngk R bougie van de vorige eigenaar als reserve.
hij rijdt wel lekker maar wat maakt deze bougie nou een race bougie?
het enige wat ik kon vinden was dat de elektrode van de R dieper stak dan een normale van dezelfde warmtegraad.
alleen mijn vorige bougie, champion, was beslist geen race maar de elektrode stak wel net zo diep als een R.
de enige echte andere race bougie die ik ken is een splitfire
voor zover ik weet zijn er nog wel andere soorten bougie's.
zoals een glijvonk ofzo. ik heb er ook gezien met een elekrode in de vorm van een ring.
maar heeft een race bougie, of iets anders, nu echt zin? wat betreft prestaties.
ik vind de mijne prima rijden, het enigste verschil met een normale is dat die kapot ging
hij rijdt wel lekker maar wat maakt deze bougie nou een race bougie?
het enige wat ik kon vinden was dat de elektrode van de R dieper stak dan een normale van dezelfde warmtegraad.
alleen mijn vorige bougie, champion, was beslist geen race maar de elektrode stak wel net zo diep als een R.
de enige echte andere race bougie die ik ken is een splitfire
voor zover ik weet zijn er nog wel andere soorten bougie's.
zoals een glijvonk ofzo. ik heb er ook gezien met een elekrode in de vorm van een ring.
maar heeft een race bougie, of iets anders, nu echt zin? wat betreft prestaties.
ik vind de mijne prima rijden, het enigste verschil met een normale is dat die kapot ging
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
dat van die splitfire geloof ik eigenlijk wel, zoals ze zelf zeggen: "de split fire zorgt voor een vuurstorm ipv een normale vonk"
maar ngk heeft ook weer een andere manier
zal het nou echt helpen?
maar ngk heeft ook weer een andere manier
zal het nou echt helpen?
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
als je 2 bougies zou hebben, zou het verschil al iets groter zijn, maar of het echt merkbaar is, daar twijfel ik toch aan
de vonk kiest idd de weg van de minste weerstand, en zal dus toch maar op 1 plaats vonken bij een bougie met dubbele arm
als je 2 bougies hebt, met 2 bobines, dan kan je het mengsel langs 2 kanten tegelijk ontsteken, waardoor het sneller ontbrand. Bij een grote cilinder zal het wel een (klein) verschil maken, maar bij een 50cc'tje, zal het niet veel uitmaken
de R bij NGK bougies betekend Resistor, deze bougies moet je gebruiken bij bougiedoppen met een weerstand in, anders kunnen ze veel sneller kapoet gaan.
het voordeel is dat ze ontstoord zijn, het nadeel is dat de weerstand in de kop kapot kan gaan, en je dan geen vonk hebt, en eer je dat doorhebt, heb je heel het electrich circuit 3 keer vervangen
de vonk kiest idd de weg van de minste weerstand, en zal dus toch maar op 1 plaats vonken bij een bougie met dubbele arm
als je 2 bougies hebt, met 2 bobines, dan kan je het mengsel langs 2 kanten tegelijk ontsteken, waardoor het sneller ontbrand. Bij een grote cilinder zal het wel een (klein) verschil maken, maar bij een 50cc'tje, zal het niet veel uitmaken
de R bij NGK bougies betekend Resistor, deze bougies moet je gebruiken bij bougiedoppen met een weerstand in, anders kunnen ze veel sneller kapoet gaan.
het voordeel is dat ze ontstoord zijn, het nadeel is dat de weerstand in de kop kapot kan gaan, en je dan geen vonk hebt, en eer je dat doorhebt, heb je heel het electrich circuit 3 keer vervangen
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Frederik schreef:als je 2 bougies zou hebben, zou het verschil al iets groter zijn, maar of het echt merkbaar is, daar twijfel ik toch aan
de vonk kiest idd de weg van de minste weerstand, en zal dus toch maar op 1 plaats vonken bij een bougie met dubbele arm
als je 2 bougies hebt, met 2 bobines, dan kan je het mengsel langs 2 kanten tegelijk ontsteken, waardoor het sneller ontbrand. Bij een grote cilinder zal het wel een (klein) verschil maken, maar bij een 50cc'tje, zal het niet veel uitmaken
de R bij NGK bougies betekend Resistor, deze bougies moet je gebruiken bij bougiedoppen met een weerstand in, anders kunnen ze veel sneller kapoet gaan.
het voordeel is dat ze ontstoord zijn, het nadeel is dat de weerstand in de kop kapot kan gaan, en je dan geen vonk hebt, en eer je dat doorhebt, heb je heel het electrich circuit 3 keer vervangen
dat van resistor snap ik niet helemaal, weerstand in de kop?
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
maar een echte race bougie kan meer toeren aan en gaat minder snel stuk.
maar voor een fs1 maakt het niet echt heel uit wat voor bougie (behalve de warmtegraad dan) je erin hebt zitten, ik heb namelijk ook een iridium bougie geprobeerd maar veel prestatie win je er volgens mij niet mee, hij gaat alleen langer mee en kan tegen hogere tempraturen, maar je betaalt er wel flink voor namelijk zo'n 20 euro voor 1 bougietje terwijl ik er 1 heb gehaald voor 8 canadese dollars in canada xD
Waar de meeste performance uit werd gehaald was met de V-grooved center elektrode bougie's
maar voor een fs1 maakt het niet echt heel uit wat voor bougie (behalve de warmtegraad dan) je erin hebt zitten, ik heb namelijk ook een iridium bougie geprobeerd maar veel prestatie win je er volgens mij niet mee, hij gaat alleen langer mee en kan tegen hogere tempraturen, maar je betaalt er wel flink voor namelijk zo'n 20 euro voor 1 bougietje terwijl ik er 1 heb gehaald voor 8 canadese dollars in canada xD
Waar de meeste performance uit werd gehaald was met de V-grooved center elektrode bougie's
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
Twowheeler schreef:Frederik schreef:als je 2 bougies zou hebben, zou het verschil al iets groter zijn, maar of het echt merkbaar is, daar twijfel ik toch aan
de vonk kiest idd de weg van de minste weerstand, en zal dus toch maar op 1 plaats vonken bij een bougie met dubbele arm
als je 2 bougies hebt, met 2 bobines, dan kan je het mengsel langs 2 kanten tegelijk ontsteken, waardoor het sneller ontbrand. Bij een grote cilinder zal het wel een (klein) verschil maken, maar bij een 50cc'tje, zal het niet veel uitmaken
de R bij NGK bougies betekend Resistor, deze bougies moet je gebruiken bij bougiedoppen met een weerstand in, anders kunnen ze veel sneller kapoet gaan.
het voordeel is dat ze ontstoord zijn, het nadeel is dat de weerstand in de kop kapot kan gaan, en je dan geen vonk hebt, en eer je dat doorhebt, heb je heel het electrich circuit 3 keer vervangen
dat van resistor snap ik niet helemaal, weerstand in de kop?
ja, in sommige bougiedoppen kan je deze eruit trekken
ze zien er uit als een gewone smeltzekering, als ik er nog eens op denk, zal ik naar een dop op zoek gaan waar er een in zit, en er een foto van maken
bougiekabels van een auto hebben ook meestal een inwendige weerstand
hier (iets) meer;
tupperwareforum.net
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Frederik schreef:Twowheeler schreef:Frederik schreef:als je 2 bougies zou hebben, zou het verschil al iets groter zijn, maar of het echt merkbaar is, daar twijfel ik toch aan
de vonk kiest idd de weg van de minste weerstand, en zal dus toch maar op 1 plaats vonken bij een bougie met dubbele arm
als je 2 bougies hebt, met 2 bobines, dan kan je het mengsel langs 2 kanten tegelijk ontsteken, waardoor het sneller ontbrand. Bij een grote cilinder zal het wel een (klein) verschil maken, maar bij een 50cc'tje, zal het niet veel uitmaken
de R bij NGK bougies betekend Resistor, deze bougies moet je gebruiken bij bougiedoppen met een weerstand in, anders kunnen ze veel sneller kapoet gaan.
het voordeel is dat ze ontstoord zijn, het nadeel is dat de weerstand in de kop kapot kan gaan, en je dan geen vonk hebt, en eer je dat doorhebt, heb je heel het electrich circuit 3 keer vervangen
dat van resistor snap ik niet helemaal, weerstand in de kop?
ja, in sommige bougiedoppen kan je deze eruit trekken
ze zien er uit als een gewone smeltzekering, als ik er nog eens op denk, zal ik naar een dop op zoek gaan waar er een in zit, en er een foto van maken
bougiekabels van een auto hebben ook meestal een inwendige weerstand
hier (iets) meer;
tupperwareforum.net
voor een normale fs1 hoef je geen weerstand bougie's of bougiedoppen te gebruiken omdat hij geen cdi of elektronische ontsteking heeft.
maar als je een DTR of DT ontsteking gebruikt raadt ik het wel aan om weerstand bougiedop te gebruiken want anders kan je op een verkeerde moment een vonk krijgen of hij ging eerder stuk als je geen weerstanddop zou gebruiken.