het is gewoon een feit dat een expansie uitlaat 10x beter rijd over het algemeen ipv zon "snelle pijp" van de fs1
een homoet rijd al veel beter, maar een dikke expansie is nog beter, en dan is het gokken of meten(als je dat kan) wat voor expansie er goed zal rijden, en die cheap-ass 2e hands scooterpijpjes zijn daar perfect voor
Ik vind een homoet P6 van dewaal ook niet lelijk (als dat een P6 is natuurlijk), ik heb nu de FS50 pijp omdat me vader die gewoon graag wou, ik wil zelf expirimenteren met uitlaten als ik het geld ervoor heb, heb hier nog een uitlaat liggen van een dt 125 die ik ook nog wel een keertje ga uit testen op de fs1, misschien nog wel een P6 van een zundapp uit testen met fs1 bocht erop
1e keer dat ik ging proberen hoe het reed, reed ik met een f5b 50 cc imi maar kwam maar niet in zijn powerband van de uitlaat dus was de expansie te groot toen kreeg ik een 60 cc van me oude werk gever maar niet meer bij na gedacht om het weer eens te proberen. toen kwam me vader ermee en ik ging een rondje proefrijden dus ik kwam terug met de tranen in me ogen brommer reed 95 op de teller.
1e versnelling kon k beter overslaan en meteen optrekken in zijn 2 kwam de powerband in en zat ik in me 2 al op 45. de enigste fout die ik daarmee gemaakt heb is dat ik de bocht te ver in de uitlaat heb gelast te dicht bij het expansie gedeelte.
dat was met een leovinci handmade s.
nu heb ik hier een metrakit uitlaat met de demper onderlangs tailpipe word terug gebogen recht naar achteren de expansie word vol benut en de uitlaat bocht (32 mm) word gelast aan de uitlaat vast een cm of 4/5 voor de expansie kamer of als ik dat kan vinden op t gedeelte waar de uitlaat 35 mm is zodat ik de uitlaatbocht er net in kan schuiven. hopelijk rijd dit wat lekkerder in de 1e en 2e versnelling en behoud ik de powerband in zijn 3.
ik laat het jullie weten en nu de computer beneden het weer doet maak ik morgen even een foto van me uitlaat nu en welke erop komt.
zijn er trouwens nog mensen die interesse hebben in de uitlaat waar ik 95 mee reed ? of die interesse hebben in een dt cilinder was van plan deze op mijn fs1 te zetten met maar ligt nu zielig in de schuur.
nee heb er ook geen zin meer in ik ga me brommertje lekker standaard maken f5b + die andere uitlaat en dan vind k het wel prima. benzine prijs is eindelijk laag en dan ga ik me geld weer in me brommer steken om hem sneller te maken beetje nutteloos ik ga roeien met de riemen die ik heb dus of fs1 of f5b cilinder samen met een mooie expansie pijp vind ik prima.