Ideale tandwielverhoudingen?

Opvoeren en modificeren van de FS1
F(S1)rank

Ideale tandwielverhoudingen?

Bericht door F(S1)rank »

Yo mensen.. ik had ff een vraagje.. wat zijn nou de ideale tandwielverhoudingen? :idea:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

die bestaat niet ;)
dat is afhankelijk van je setup, dus vertel die eerst maar :)
F(S1)rank

Bericht door F(S1)rank »

Zit nu op school :twisted: maar ik zal thuis wel ff mn setup bekijken.. mn FS1 ligt nu uit mekaar.. Carburateur zit te klieren... hoor morgen wat ermee aan de hand is..
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

misschien een soort steekkaart?
feel free om nog variabelen toe te voegen

cylinderdiameter (mm):
compressie(bar):
uitlaatdiameter(mm):
type bougie:
voorontsteking (µm of ° voor TDC)
type uitlaat:

carburatordiameter(mm):
sproeiermaat (cc/min):
spruitstukdiameter (mm):

Inlaatschijfopening(°)

vertanding (voorT en achterT)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Denk dat voor nu het type cilinder (Fs1/f5b etc) en de cilinderinhoud (50/60cc?) en de carbtype (zal wel een 16mm zijn) en de uitlaat het belangrijkst is.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

en het gewicht van de rijder! :D
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

ja ook dat :P
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Voor een snelle FS1 is 13/39 wel fijn. Ik rijd zelf met 13/44...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

13/39 moet je alleen nemen als je cilinder t'trekt, ik heb een lange tijd met 14/44 gereden, reed erg fijn. Sinds dat ik die homoet heb, kon ik over naar 13/39
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

met een 60 fs1 moet je ook wel 15/43 kunnen rijden je gaat dan iets meer voor top dan op trekken

maar het werkte bij mij altijd goed
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1111
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01

Bericht door dewaal »

jep idd 15-43
Jelle

Bericht door Jelle »

even een vraagje van mij uit:

heb snelle FS1 cil
16mm carb,
13-44,

zou deze verhouding goed moeten trekken?
ik weeg iets van een 64Kg
..

ben dus aan het inrijden en hij trekt niet echt super :(
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

met die vertanding moet je al vrij had optrekken jah
edje

Bericht door edje »

moet kunnen, kon mijn 3e9 met snelle pijp en 14mm carb ook...
petje
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
Locatie: Werkendam

Bericht door petje »

het beste is achter groot houde...44 of 43..yamaha staat bekend om zijne toere...

15 44
Plaats reactie