Opvoeren en modificeren van de FS1
F(S1)rank
Bericht
door F(S1)rank » 11 okt 2006, 10:36
Yo mensen.. ik had ff een vraagje.. wat zijn nou de ideale tandwielverhoudingen?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18323 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 okt 2006, 11:14
die bestaat niet
dat is afhankelijk van je setup, dus vertel die eerst maar
F(S1)rank
Bericht
door F(S1)rank » 11 okt 2006, 11:49
Zit nu op school
maar ik zal thuis wel ff mn setup bekijken.. mn FS1 ligt nu uit mekaar.. Carburateur zit te klieren... hoor morgen wat ermee aan de hand is..
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 11 okt 2006, 12:04
misschien een soort steekkaart?
feel free om nog variabelen toe te voegen
cylinderdiameter (mm):
compressie(bar):
uitlaatdiameter(mm):
type bougie:
voorontsteking (µm of ° voor TDC)
type uitlaat:
carburatordiameter(mm):
sproeiermaat (cc/min):
spruitstukdiameter (mm):
Inlaatschijfopening(°)
vertanding (voorT en achterT)
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18323 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 okt 2006, 13:04
Denk dat voor nu het type cilinder (Fs1/f5b etc) en de cilinderinhoud (50/60cc?) en de carbtype (zal wel een 16mm zijn) en de uitlaat het belangrijkst is.
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 11 okt 2006, 13:46
en het gewicht van de rijder!
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18323 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 okt 2006, 14:01
ja ook dat
Niels
Site Admin
Berichten: 11133 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 11 okt 2006, 14:10
Voor een snelle FS1 is 13/39 wel fijn. Ik rijd zelf met 13/44...
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18323 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 okt 2006, 14:39
13/39 moet je alleen nemen als je cilinder t'trekt, ik heb een lange tijd met 14/44 gereden, reed erg fijn. Sinds dat ik die homoet heb, kon ik over naar 13/39
fs-ael
2000km gereden
Berichten: 2158 Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael
Bericht
door fs-ael » 11 okt 2006, 18:02
met een 60 fs1 moet je ook wel 15/43 kunnen rijden je gaat dan iets meer voor top dan op trekken
maar het werkte bij mij altijd goed
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
dewaal
1000km gereden
Berichten: 1111 Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01
Bericht
door dewaal » 11 okt 2006, 18:09
jep idd 15-43
Jelle
Bericht
door Jelle » 11 okt 2006, 18:16
even een vraagje van mij uit:
heb snelle FS1 cil
16mm carb,
13-44,
zou deze verhouding goed moeten trekken?
ik weeg iets van een 64Kg
..
ben dus aan het inrijden en hij trekt niet echt super
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18323 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 okt 2006, 18:23
met die vertanding moet je al vrij had optrekken jah
edje
Bericht
door edje » 12 okt 2006, 11:13
moet kunnen, kon mijn 3e9 met snelle pijp en 14mm carb ook...
petje
100km gereden
Berichten: 239 Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
Locatie: Werkendam
Bericht
door petje » 12 okt 2006, 12:55
het beste is achter groot houde...44 of 43..yamaha staat bekend om zijne toere...
15 44