hoge pijp aanpassen

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
edje

hoge pijp aanpassen

Bericht door edje »

hey
ik rijd nu met een hoge pijp en een f5b. maar volgens mij is die pijp te hoogtoerig. dat lees ik wel vaker over die pijpjes. maar hoe kan dat, komt dat door:

-lengte, een hoge pijp is in zijn totaal een stuk langer dan een sigaar
-dikke bocht, daardoor te weinig tegendruk?
-demper die niet genoeg weerstand bied?
-nog iets anders?

de demper sluit netjes aan, ook de bocht sluit netjes aan op de cilinder...


gr erwin
petje
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
Locatie: Werkendam

Bericht door petje »

heb met een hoge pijp gereje en met een expans bove langs zelfs....

met die hoge pijp trok die totaal niet en begon die bove in pas te rijden. met de expans trok die geweldig, dit door de pijp zelf...maar bij 75km per uur hield het ook op.

waarom rijd zo´n pijp niet, mijn mening, de bocht..veels te veel weerstand en het zijn bochten van over de 30 cm...wijl een goede snelle bocht. graag rond de 20cm zit..in een uitlaat onderlangs, dus direct afzagen als die de bocht nog maar met 3 mm om is..pijp er tege aan lasse en gasse maar.
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Die uitlaat heeft vast wel gewerkt op een street van 69 met 5 bak ,hij is er ja voor gemaakt.
edje

Bericht door edje »

ja, het werkt ook wel, maar hoe zou je heb laagtoeriger kunnen maken?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

meer tegendruk in de pijp, dus een verkleining bij de wartel of meer steen/glaswol bij de demper als dat kan
edje

Bericht door edje »

zou een ring in de bocht wat doen?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

zou het gewoon proberen
Plaats reactie