cilinder

Opvoeren en modificeren van de FS1
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

sommige hebbe een glazen bol,
andere noeme magic sam :P
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als je kijkt hoe een moeite we gedaan hebben om het topic "post je actuele setup" per rijder compleet te krijgen qua aandachtspunten..

daarenboven zijn sommige factoren pas te weten als je ze echt ziet, een voetpakking bijvoorbeeld, of die de poorten niet overlapt, weet je nooit,
-hoe de poorten aansluiten op het onderblok
-de staat van de lagers en de keerringen
-hoe afgesloten de demper nog is
-het gewicht van de piston
-de gerealiseerde compressie
-etc etc

powerband van..tot.. en zoveel per uur, ok. dan één trap tegen de expansie dat ie wat lekt, en alles is weer anders

das er net zo leuk aan, aan die tweetaktspullen
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

YamaSam schreef:als je kijkt hoe een moeite we gedaan hebben om het topic "post je actuele setup" per rijder compleet te krijgen qua aandachtspunten..

daarenboven zijn sommige factoren pas te weten als je ze echt ziet, een voetpakking bijvoorbeeld, of die de poorten niet overlapt, weet je nooit,
-hoe de poorten aansluiten op het onderblok
-de staat van de lagers en de keerringen
-hoe afgesloten de demper nog is
-het gewicht van de piston
-de gerealiseerde compressie
-etc etc

powerband van..tot.. en zoveel per uur, ok. dan één trap tegen de expansie dat ie wat lekt, en alles is weer anders

das er net zo leuk aan, aan die tweetaktspullen


:wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

ik zat te denken dat ik de spoel kanalen niet groter ga maken, maar gewoon precies laat aansluiten, en ze dan zo glad mogelijk ga maken, omdat de cilinder kokend heet word, en als de benzine dan in aanraking komt met de cilinder zal het ook gaan koken/stomen...
het word dus een superfijne massa benzine deeltjes, en alles wat niet glad is zal dus tegenwerken.... :D

dremelen dus! (de poorten kwamen zonder er al wat aan te hebben gedaan al best mooi overeen met de carter! :D )
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

Afbeelding

poorten geleik gemaakt met de carter :P nog een beetje afwerken 8)
edje

Bericht door edje »

dan heb je geluk gehad, volgens mij moet je meestal ook het carter aanpassen op de cilinder :wink:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

ja, ik ga hem er binnekort op gooien 8) beetje napoetsen nog, hoen doen jullie dat? zodat het nog gladder word? schuurpapiertje op een stokkie ofzo? :shock:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

dat vroeg ik me dus ook af hoe je de wand van de spoelers bewerkt
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik doe het met een dremel met een zachte polijst kop (gewoon van katoen) plus comandant en dat wordt best glad maar nog steeds een beetje ruw, en ik heb er tot nu toe alleen maar efficientie uit gehaald
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

de juiste maat van vijl heb je daarvoor nodig, een dremel zal altijd putjes maken, omdat je op een punt bezigbent, en met een vijl op een vlak ;)
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

maar met een veil kan je niet rond? eigelijk moet je een soort schuur rubber hebben :P

ff zelf wat beunen dus 8)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

zo'n smalle schuurband wil ook wel es lukken, maar dan moet het wel een fijne zijn..
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

voor in de dremel bedoel je?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Afbeelding



hier doe je dat mee.
een dremel kan nooit goed aan de binnenkant komen.
een tandarts boor daar is alles voor te krijgen, vijl, vrees. polijst, punt, bol, lang, dik, dun.
en het gaat veel sneller dan met de dremel.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
edje

Bericht door edje »

maar ook dan ben je op een punt bezig zoals sam al zei :wink:
Plaats reactie