OCC1S Tunings Perikelen

Opvoeren en modificeren van de FS1
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Ok nieuw plan, ik heb nog een goed ingereden cilinder hier thuis liggen, gewoon zon standaard 50cc immitatie.
Die ga ik dus bewerken, waar moet ik mee beginnen, laten zakken tot odp en 0,5 mm verbreden aan bijde kanten (aangezien hij 25 breed is, en 26,8 mogelijk is (want dat is 67 procent dachtik zo)).

Ik wil hard rijden, dus eventueel een zwaardere vertanding (41/14, rijd nu met 44/14)

Nog meer suggesties, want ik wil echt knoepert hard gaan, welke uitlaatje raden jullie mij aan? en hoe duur zal dat ongeveer zijn? (homoetje?)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Jong!@! Search!!
Of maak desnoods een occ1s tuning topic aan. Je kaapt echt bij wijze van spreken 20 topics over
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Sorry, maar ik heb deze topic ook gestart hoor?!
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

OHjah deze dan wel, sorry :P maar je schiet echt van idee naar idee, en ook in andere topics
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

ok no prob mate ;)!
Bedankt voor t editen van de topic, maar, wat betekend Perikelen?! :P:P:P?
Gebruikersavatar
Axel
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2220
Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
Locatie: Santpoort-Noord

Bericht door Axel »

Zoiets als problemen :wink:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Ah ok :P clear now ;)!.
Maar laat ik het nog eens allemaal samenstellen.
Ik heb een 50cc immi cilinder (al ingereden).
Alles aan deze cilinder is standaard, nog niets aan geveild, nu wil ik zo'n hoog mogelijke top halen (is nu ongeveer 75/80, maar wil harder).

Nu kan ik wel dom weg gaan veilen waar ik zojuist een cilinder mee verknalt heb, maar toen ging ik niet hader dan 70, en ja, dan ga je erop achter uit.
heb al gehoord dat je je cilinder gelijk moet vijlen aan odp, maar zal dit veel schelen, naast meer poortoppervlakte.
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Bespaar je de moeite zou ik zeggen en laat hem tunen. scheelt je op den duur geld want je verkloot vast wel een cilindertje :P
Gebruikersavatar
Axel
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2220
Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
Locatie: Santpoort-Noord

Bericht door Axel »

Of verander er gewoon niks aan, 75/80 is toch hard zat?
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

www.aj-tuning.nl : voor 30 euro ben je klaar en heb je t perfect :wink:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

uhm.. ja, sorry, laten doen vind ik geen optie, sorry..
Komop jongens, niet zo demotiverend hier.. ik wil zelf mn cilinder tunen, heb de tijd, en heb al een cilindertje opgeofferd ;).
Jelle

Bericht door Jelle »

jij wilt harder dan 80?

mijn raad; doe dit enkel als je verstand hebt van de zaken waar je je mee wilt inlaten. ;-)
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

zodoende leert men, wil beetje expirimenteren met het cilinder tunen, naja, zo zou ik het in het begin nog niet mogen noemen...
Maar zoals ik dit allemaal lees, mag ik dit niet leren van jullie?!
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Trial and error methode noemen wij dat en dat is de meest omslachtige manier om iets werkend te krijgen of iets op te lossen :?
Martijn

Bericht door Martijn »

Lees Sam zn topic is n paar keer door ! (Voornamelijk het begin) Want daar staat in hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om rete hard te gaan met n 50 cc en toch een bijna ori look te houden (op de uitlaat na)
Plaats reactie