OCC1S Tunings Perikelen
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
echt waar zo glad mogelijk.
ik kan hier nog veel verder op door gaan.
je moet weten wat lucht doet.
lucht met een hoge snelheid word tegen de wand gestuwd. als hij een bocht van meer dan ...graden
maakt laat hij los van de wand en gaat de stroming tegen werken omdat je een werveling krijgt, denk aan een vleugel van een vliegtuig.
gr gino
ik kan hier nog veel verder op door gaan.
je moet weten wat lucht doet.
lucht met een hoge snelheid word tegen de wand gestuwd. als hij een bocht van meer dan ...graden
maakt laat hij los van de wand en gaat de stroming tegen werken omdat je een werveling krijgt, denk aan een vleugel van een vliegtuig.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
ginofs1 schreef:echt waar zo glad mogelijk.
ik kan hier nog veel verder op door gaan.
je moet weten wat lucht doet.
lucht met een hoge snelheid word tegen de wand gestuwd. als hij een bocht van meer dan ...graden
maakt laat hij los van de wand en gaat de stroming tegen werken omdat je een werveling krijgt, denk aan een vleugel van een vliegtuig.
gr gino
ook wel gezegd aerodynamica en de wervelingen is turbulentie en turbulentie in een cilinder is fataal voor de power
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18324
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Het is toch zo, spiegelglad is écht niet goed Als de wand glad is, blijft de lucht eraan plakken, iets wat je niet wilt.
Dat is gewoon zelfs onderzocht. Vliegtuigen die glad waren tegen vliegtuigen met een ruw profiel (haaienvinnenstructuur). Het vliegtuig met de haaienvinnenstructuur was beduidend zuiniger (en kon dus verder vliegen). Het zelfde geld voor schaatspakken en zwempakken, daar wordt het ook op toegepast
Dat is gewoon zelfs onderzocht. Vliegtuigen die glad waren tegen vliegtuigen met een ruw profiel (haaienvinnenstructuur). Het vliegtuig met de haaienvinnenstructuur was beduidend zuiniger (en kon dus verder vliegen). Het zelfde geld voor schaatspakken en zwempakken, daar wordt het ook op toegepast
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Tombo schreef:Het is toch zo, spiegelglad is écht niet goed Als de wand glad is, blijft de lucht eraan plakken, iets wat je niet wilt.
Dat is gewoon zelfs onderzocht. Vliegtuigen die glad waren tegen vliegtuigen met een ruw profiel (haaienvinnenstructuur). Het vliegtuig met de haaienvinnenstructuur was beduidend zuiniger (en kon dus verder vliegen). Het zelfde geld voor schaatspakken en zwempakken, daar wordt het ook op toegepast
een glad vleugel profiel heeft een betere lift tegen overgesteld van ruw, ik doe vliegtuig techniek dus vandaar
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
juist, want we willen dat het lucht strak langs de wanden stroomt.
een haai wil graag snel zwemmen en wil zo min mogelijk contakt/weerstand met te water.
of schaatsers met de wind.
bij ons staat het materiaal stil en laten we het lucht stromen.
bij een schaatser staat de lucht stil en wil de schaatser stromen.
kan ik het dan op deze manier duidelijk maken?
anders geef ik het op
wij willen wel contakt de schaatser niet.
gr gino
een haai wil graag snel zwemmen en wil zo min mogelijk contakt/weerstand met te water.
of schaatsers met de wind.
bij ons staat het materiaal stil en laten we het lucht stromen.
bij een schaatser staat de lucht stil en wil de schaatser stromen.
kan ik het dan op deze manier duidelijk maken?
anders geef ik het op
wij willen wel contakt de schaatser niet.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
ginofs1 schreef:juist, want we willen dat het lucht strak langs de wanden stroomt.
een haai wil graag snel zwemmen en wil zo min mogelijk contakt/weerstand met te water.
of schaatsers met de wind.
bij ons staat het materiaal stil en laten we het lucht stromen.
bij een schaatser staat de lucht stil en wil de schaatser stromen.
kan ik het dan op deze manier duidelijk maken?
anders geef ik het op
wij willen wel contakt de schaatser niet.
gr gino
je hebt gelijk, ik heb er net over gehad met mijn vader en ik ben er mee uitgekomen dat als je gaat polijsten in de bocht van de spoelpoort dan krijg je een versnelde beweging want als het echt glad is dan kan nog wel eens gaan blijfen hangen en krijg je dus turbulentie en kan de mengsel niet goed aankomen bij de zuiger en krijg je teweinig lucht en dus minder kracht.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
ik heb net alle poorten wat bijgewerkt heel netjes gewerkt, en uitlaatpoort geleik gemaakt met zuiger op odp. maar nu als ik me brommer aan zet is de gasreactie slecht, en ik wil naar hogen toeren toe als ik een beetje gas geef, ik ga zometeen een grotere sproeier steken(120 lang) en dan nog eens proberen...
wat kan het probleem zijn?
wat kan het probleem zijn?
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
jonnotje schreef:ik heb net alle poorten wat bijgewerkt heel netjes gewerkt, en uitlaatpoort geleik gemaakt met zuiger op odp. maar nu als ik me brommer aan zet is de gasreactie slecht, en ik wil naar hogen toeren toe als ik een beetje gas geef, ik ga zometeen een grotere sproeier steken(120 lang) en dan nog eens proberen...
wat kan het probleem zijn?
wat voor geluid maakt hij als je gas geeft een moaap geluid of wat anders?
het kan aan je carb liggen jah
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
- Locatie: Schagen (stroet)
hahaha hij kwam ff naar mijn rijden.. en ik zag allemaal bezine op ze blok .. en ik kon zo naar de zuiger kijken
hij had zijn pakking verkeerd om.. het uitkaping voor zijn inlaat had hij dus aan de andere kant.. (de inlaat zat dus dicht door de pakking)
even verandert en toen reedt hij dik 80 zei die
hij had zijn pakking verkeerd om.. het uitkaping voor zijn inlaat had hij dus aan de andere kant.. (de inlaat zat dus dicht door de pakking)
even verandert en toen reedt hij dik 80 zei die