OCC1S Tunings Perikelen

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

dan heb je meer koppel, dus win je pk's dacht ik...
Wat ik ook gedaan heb is mn uitlaatpoort verhogen, zodat je meer power bovenin hebt ;)!
Martijn

Bericht door Martijn »

Maar dat gaat wel ten koste van je trekkracht (hoe hard je optrekt) ;) Maar dat kan je weer compenseren door n hogedruk kop en en snelle schijf !
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

ja okee, maar ik hbe al een hd kop en snelle schijf:P maar ik rijd met 13/41 redelijk zwaar dus:P

en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?


en spoelers verhogen of verbreden heeft dat nut?
(met het doel hogere toeren berijken? anders blijf ik eraf)
edje

Bericht door edje »

Martijn schreef:Maar dat gaat wel ten koste van je trekkracht (hoe hard je optrekt) ;) Maar dat kan je weer compenseren door n hogedruk kop en en snelle schijf !


toen ik de uitlaatboort van mijn f5b wat verbreed heb kreeg ik alleen maar meer koppel hoor :wink: wel word de powerband wat duidelijker :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

jonnotje schreef:ja okee, maar ik hbe al een hd kop en snelle schijf:P maar ik rijd met 13/41 redelijk zwaar dus:P

en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?


en spoelers verhogen of verbreden heeft dat nut?
(met het doel hogere toeren berijken? anders blijf ik eraf)

Ik zou niet veel meer aan de uitlaatpoort doen. Jullie rijden allemala nog met een fs1 pijp ;) houdt er rekening mee dat als je echt sneller wilt gaan je moet gaan kijken voor een beetje een fatsoenlijke expansie-uitlaat. Daarmee valt of staat het vermogen bij een 2-takt :P
Martijn

Bericht door Martijn »

edje schreef:
Martijn schreef:Maar dat gaat wel ten koste van je trekkracht (hoe hard je optrekt) ;) Maar dat kan je weer compenseren door n hogedruk kop en en snelle schijf !


toen ik de uitlaatboort van mijn f5b wat verbreed heb kreeg ik alleen maar meer koppel hoor :wink: wel word de powerband wat duidelijker :wink:


Jonno had het ook over het verhogen ervan :)
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

edje schreef:
Martijn schreef:Maar dat gaat wel ten koste van je trekkracht (hoe hard je optrekt) ;) Maar dat kan je weer compenseren door n hogedruk kop en en snelle schijf !


toen ik de uitlaatboort van mijn f5b wat verbreed heb kreeg ik alleen maar meer koppel hoor :wink: wel word de powerband wat duidelijker :wink:


daarom heeft occ het ook over verhogen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

eerst inrijden, óf segmenten steken waar je de koppen van hebt gevijlt,
zo kan je wel redelijk blazen, maar het effect dat je dan meent vast te stellen is niet vergelijkbaar met volle compressie van een goed gerodeerde cylinder
when men were men, and helmets were for divers
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

jonnotje schreef:en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?

Ik weet niet hoor, maar dat had ik standaard al op mn cilinder, heb ik nu verhoogd naar 21 (hij was dus uit de winkel al 23).
Maar moet m nog inrijden, dus dan zie ik het vanzelf wel ;)!
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:
jonnotje schreef:ja okee, maar ik hbe al een hd kop en snelle schijf:P maar ik rijd met 13/41 redelijk zwaar dus:P

en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?


en spoelers verhogen of verbreden heeft dat nut?
(met het doel hogere toeren berijken? anders blijf ik eraf)

Ik zou niet veel meer aan de uitlaatpoort doen. Jullie rijden allemala nog met een fs1 pijp ;) houdt er rekening mee dat als je echt sneller wilt gaan je moet gaan kijken voor een beetje een fatsoenlijke expansie-uitlaat. Daarmee valt of staat het vermogen bij een 2-takt :P


ik ben wel 1 van de weinigen die met een orri pijp rijd denk ik, ik vind hem een stuk beter rijden vooral onderin met F5B aangepast
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

occ1s schreef:
jonnotje schreef:en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?

Ik weet niet hoor, maar dat had ik standaard al op mn cilinder, heb ik nu verhoogd naar 21 (hij was dus uit de winkel al 23).
Maar moet m nog inrijden, dus dan zie ik het vanzelf wel ;)!

Tja, maar wat jij doet betekend nog niet dat het goed is :lol:
21mm is erg hoogtoerig :P rijdt hem eerst maar eens in, ding zal wel hoogtoerig zijn
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

was eigenlijk ook de bedoeling om wat hoogtoerig te rijden...
heb 's ochtends mooi tijd om wat te toeren (lees inrijden).
zal na paar dagen wel ff voluit gaan (en dan hopen dat hij niet vastloopt :P).
ben 1x op de top geweest, maar hij stopte op 70, terwijl het normaal rond de 75/80 ligt, waar kan dit aan liggen.. iets verkeerd geveilt :P?!
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Doh, lees eens! Sorry dat ik het zeg, maar je vraagt de hele tijd hetzelfde!
Je moet eerst eens fatsoenlijk inrijden en de boel GOED afstellen, dán kan je in principe de boel eens goed bijwerken etc. Je weet heel niet wat je nu in huis hebt. En geloof me, hoogtoerig is niet echt leuk voor dagelijks gebruik...
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

jij zegt t ;).. bestel wel ff n nieuwe, lijkt me beter
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Rijd hem nou eerst maar eens in :roll:
Plaats reactie