blok setup.

Opvoeren en modificeren van de FS1
Joep
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2006, 14:43
Locatie: Lottum
Contacteer:

blok setup.

Bericht door Joep »

Hallo, Ik ben nieuw hier op het forum, en 2-takt wereld.

Ik ben bekend met het tunen, en ook het racen van 4-takt motoren (Honda Monkey blokken, en alle replica's daarvan)
..Ben een aantal maanden 16, en heb besloten een brommer te kopen. Ik heb een paar weken zitten zoeken, zoeken, en zoeken, en kwam zo bij het besluit een FS1 te kopen. Veruit de mooiste brommer :wink:.
Nu hoef ik geen supersnelle brommer, maar wil wel dat het een beetje opschiet.

Ik ga komend weekend een 2RU kopen bij Bromfietshandel Yampé (goede zaak trouwens)!
En dus heb ik een setup in gedachte na een tijdje rondsnuffelen op jullie tunings topic:

-16mm carb + spruitstuk, Homoet uitlaat, en een ''snelle inlaatschijf''.
Verder ga ik de kop vlakken, en de kanalen netjes afstemmen en schoon maken.
Het is me allemaal duidelijk, behalve die snelle schijf. Ik kan hem zelf wel bewerken, maar vind het net zo handig er een te kopen. Welke type precies, en waar? Yampé?

Ik wil het zover graag bij 50cc houden, wie weet in de toekomst iets hoger.

Dus als iemand de tijd heeft mij hier even mee verder te helpen, bedankt!
Ik vind het by the way een erg informatief en mooi forum!
Martijn

Bericht door Martijn »

Snelle schijf is snelle schijf, maar als je er 2 of drie koopt, kan je naar behoeven bewerken ;)

En nog meer ideeen moet je bij Yamasam zijn hij heeft zn 2ru blokje ook ernstig getuned !
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Je vergeet denk ik het belangrijkste :P de cilinder. Je moet dan ook een snelle cilinder kopen. Dat is dus een FS1 cilinder
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

een imi fs1 van €34 doet al dat' moet.. zeker na wat gekietel,

en die schijf zou ik zelf afzagen, er zijn weinig voordelen met een gekochte

welkom op het forum, en success!
when men were men, and helmets were for divers
dijkie
100km gereden
100km gereden
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:47
Locatie: Werkendam

Bericht door dijkie »

Een f5b 2f2 2ru.cil na wat vijlen loopt ook goed.bocht 32mm. lengte ongeveer 22cm. uitlaat van kreidler ks 32mm bij jmpb.
16mm carb. sproeier 160 of 170 gasnaald in het midden. grote schijf schijfplaat bewerken gladschuuren tandwiel 14 voor, achter 44 nou dan gaat het al aardig lopen hoor! en natuurlijk de cilinder nabewerken. uitlaatpoord van bovenaf gemeten 25mm houden! en spoelpoorten bewerken, gladschuren enz. maar dat weet je wel!
veel suc-6
gr Dijkie tuning altena! :D
Joep
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2006, 14:43
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door Joep »

Ok bedankt,

Dus als ik het goed begrijp is een FS1 IMI cilinder al beter?
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

jep 8)
dijkie
100km gereden
100km gereden
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:47
Locatie: Werkendam

Bericht door dijkie »

Nee een fs1 imi is niet beter, kwaliteit materiaal minder.maar die keuze moet jezelf maken.
Ik zou voor org kiezen als je HARD wil rijden . :D
gr
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

dijkie schreef:Nee een fs1 imi is niet beter, kwaliteit materiaal minder.maar die keuze moet jezelf maken.
Ik zou voor org kiezen als je HARD wil rijden . :D
gr


maar waar haal je zoiets dan?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Is lastig te krijgen. Maar je kan een F5B/3E8/2RU etc etc cilinder bewerken maar voor een leek zou ik gewoon een imi fs1 cilinder kopen, gaat in het begin ook al hard zat :P
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

ja als je dat zat bent kan je hem altijd nog
YamaSam schreef:kietelen
:P
nick_janssen3

Bericht door nick_janssen3 »

met een beetje geluk (wat ik heb gehad) gaat hij toch al zo'n 70-85 lijkt me niet echt verkeerd maar het kan ook anders uitpakken ik heb heel erg mazzel met mijn fs1 50cc immi
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

Is dit topic nog actief?

Ik heb een f5b immi rijdt nu aardig, ik rijd de scooterboys er uit en hij gaat net 70 (op de teller) met een tandwielverhouding die iets groter is dan normaal (13/45) ofzo. Maar ik wil de cilinder tunen dat ie nog harder gaat :D Ik heb gehoord dat yamasam daar behoorlijk wat vanaf weet. Ik heb de uitlaatpoort al uitgevijlt naar 28mm (was op sommige plekken 20 mm :x, rotkwaliteit...) maar ik wil de spoelpoorten en uitlaatpoort nog groter maken. Weet iemand daar wat vanaf?
edje

Bericht door edje »

uitlaatpoort stukkie omhoog :wink:
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

en breedte? bestaat er een poortmap van de f5b? thx ;)
Plaats reactie