yamaha tweety

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik bedoel het ook niet hatelijk, maar van petje komt zo stom over :P
petje
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
Locatie: Werkendam

Bericht door petje »

wij hebbe hier een tijdje met olie gerejen...en daar behoort geloof ik ook castrol bij..die ...als je na eens wat rijden je cilinder er af haalde...heel de wand plakkerig deed doen.

en met goeie olie..kun je schraal smeren...wat de reactie van je brommer ten goede komt!

en tombo...je kan me probere in te pakke met LAAt doen..mar ik laat het liever goed doen door iemand die het met zn ogen dicht kan...waarvan "zei", die altijd het hards riepen dat ze er niet over de vloer zoue komen en er toch kwamen...puur omdat de man...in ons geval dus van Dijk ja....gewoon de persoon die je het moeten laten doen en meer.
dan ga je zelf toch niet lopen tobben :?

en als ik af en toe gino zn berichten en doen lees..kan ik daar uit op maken dat dat ook zeker iemand is...qua prestatie vermogen...die van dijk de hand kan schudden.

en volgens mij heb je mede door ons...een homoet onder je fs1 hange...ging je toch overstag dus...ssst :)
Hans W
250km gereden
250km gereden
Berichten: 345
Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24

Bericht door Hans W »

sommige mensen zien het als hobby om erachter te komen wat er beter voor je brommer is en hoe hij met kleine dingetjes harder gaat lopen.

en daarbij komen de spreuken die tweety elke week zegt zeker van pas
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

mijn piston gaat één dezer dagen door de dampkring terwijl de kasseïen me in de nek vliegen van't trekken!


:D spirit is e schoon ding
when men were men, and helmets were for divers
dijkie
100km gereden
100km gereden
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:47
Locatie: Werkendam

Bericht door dijkie »

Gino heeft daar gelijk in, een goeie verbranding is belangrijk.
Als je vet smeert duurt het ook veel langer dat die ingelopen is.
Want na 800 km is de cilinder en zuiger nog niet ingelopen!!!!
dat zuigertje moet goed uitharden.
dus je denkt: gas erop.
foute boel, vastloper, dus blijf allert.
Als tweety bij mij is geweest, moeten we gelijk gaan straten bij mij achter op de pad!!
De klinkers vliegen om je oren!! Als wij samen de Biesbosch in zijn geweest, moeten ze daarna gelijk gaan asfaltteren, zo gaat dat te keer.

groeten, addy
Gebruikersavatar
bromtolfs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 jul 2007, 23:06
Locatie: Uithuizen
Contacteer:

Bericht door bromtolfs1 »

Ik heb in mijn leven met de FS1 nog nooit een cilinder versleten in al die 68000 km's die ik heb gereden.
Op mijn toen nieuwe 1977 1J5
16000km met 257 cilinder top 65km/h
29000km met orri FS1 cilinder altijd 85km/uur (heeft een klein poosje 100km/uur gelopen)Had altijd een grijze droge demper(toen nog lood in de benzine)net zo grijs als bij een goed afgestelde viertakt motor op lange afstand.
1x een zuiger kapot gehad, deze was boven de pistonpen beide zijden gescheurd.
Heb ook nog een tijdje op petroleum gereden.
Deze cilinder is in beslag genomen door de politie.

Op mijn, bij een boer onder het stro vandaangehaalde FS1 met snelle schijf (type weet ik niet meer)
20000km 60cc FS1 cilinder en gemodificeerde orri uitlaat (32mm bocht).
Nooit geen problemen mee gehad.

Op mijn huidige 468 FS1-G
Deze bromfiets heeft nu bijna 21000 km's met deze cilinder gelopen waarvan ik 3000km heb gereden.
Heb op deze brommer 84km/uur max gereden en loopt altijd 75km/uur.
Orri gemodificeerde uitlaat met 32mm bocht, 16mm carburateur, 13/41 vertanding.
Baasje weegt nu 95 kg.
Het blok loopt als een zonnetje.

Van al deze drie brommers heb nog nooit een blok hoeven te splitsen vanwege versleten krukas lagers of andere ongemakken waarvoor je dit zou moeten doen.
Ik smeer altijd 1:20.
Ik vindt wanneer ik minder smeer kan ik horen dat de cilinder en zuiger meer geluid produceren.(Lees sneller slijten).
Ik vindt dat geen prettig geluid!
Wanneer ik lees op het forum hoeveel men smeert en hoeveel problemen men heeft met cilinders en zuigers is mijn mengverhouding zeker niet de slechtste.

Net als de slager altijd zegt : "Mag het ietsje meer zijn".
Laatst gewijzigd door bromtolfs1 op 18 nov 2007, 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.
teddys57
100km gereden
100km gereden
Berichten: 192
Lid geworden op: 27 jul 2006, 13:02
Locatie: Nijmegen

Bericht door teddys57 »

Deed ik vroeger ook altijd bij de pomp 1 op 20 laten mengen,en nooit geen vastloper of een of ander ellende gehad met mijn FS1,s. :lol:
tweety
50km gereden
50km gereden
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jun 2007, 14:15
Locatie: werkendam

Bericht door tweety »

ja maar we hebben nu geen loot houdende benziene meer. en de smeerolie zijn ook niet meer te vergelijken met vroeger. want de tijd is natuurlijk niet stil blijven staan. de olie van tegenwoordig is veele maalen beter en de beziene is nu ook zonderl lood dus kan je niet meer van vroeger uit gaan met je meng verhouding en moet je nu de beste verhouding voor je zelf zoeken. en goed luisteren naar je eige brommer . en dan ook naar andere die ook ervaaring hebben met megsmeerolie en het megen hier van
tweety
50km gereden
50km gereden
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jun 2007, 14:15
Locatie: werkendam

Bericht door tweety »

halo jongens ik heb nu een temparatuur meeter op mijn yammie gemoteerd. en onder het rijde kan ik nu zien hoe heet dat me cilinder word . onder het rijden met een biuten tep van een graat of 9. word mijn cilinder een goede 30 graaden. en dat is bij volle porie erop. maar als je dan stopt naar eenigetijd rezen dan word de cilinder een graat of 90.
dus als je in een korte tijd weer verder rijd en je het gas goed ver open draaid dan heb je des te meer kans op een vast loopertje. dus vandaar goede mengolie gebruiken en geen friet vet uit belgie.!!!!!!!! groete tweety :bow:
rene
100km gereden
100km gereden
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 okt 2007, 08:40
Locatie: hank

Bericht door rene »

tweety schreef:halo jongens ik heb nu een temparatuur meeter op mijn yammie gemoteerd. en onder het rijde kan ik nu zien hoe heet dat me cilinder word . onder het rijden met een biuten tep van een graat of 9. word mijn cilinder een goede 30 graaden. en dat is bij volle porie erop. maar als je dan stopt naar eenigetijd rezen dan word de cilinder een graat of 90.
dus als je in een korte tijd weer verder rijd en je het gas goed ver open draaid dan heb je des te meer kans op een vast loopertje. dus vandaar goede mengolie gebruiken en geen friet vet uit belgie.!!!!!!!! groete tweety :bow:


ja maar het is nu niet zo warm,in de zomerdag is dat natuurlijk wel een ander verhaal{heb je meer kans op een warmloper}
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

iet tege Belgisch frituurvet misschien??


:D
when men were men, and helmets were for divers
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Een Honda C50 kan lekker wel op frietvet rijden 8)
Bron: The worlds greatest :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

30 graden? Is dat niet de temperatuur die de sensor zelf meet, en ook de buitenlucht? Want 30 graden is bij lange na niet optimaal voor de verbranding
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

30 graden is veel te koud denks :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

waar het gemeten wordt doet alles ook nog deftig wisselen peisk
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie