Ik wil binnenkort naar de rdw voor de keuring van mijn 2RU. Alles is in orde behalve de snelheid. Heb een FS1 50cc cilinder, 16mm carb. en een snelle uitlaat (die chromen met naad aan boven en onderkant) Ben op het moment deze nieuwe cilinder aan het inrijden, maar stiekem kwam ik er al achter dat hij te hard rijdt om te slagen bij de keuring.
Nu lees ik verschillende dingen over het verlagen van de snelheid, van brillo doekjes tot ringen etc. Eigenlijk ben ik altijd bezig geweest met de vraag hoe kan het sneller?! dus ben nieuw op dit terrein. Hoe kan ik tijdelijk er het snelst/makkelijkst voor zorgen dat mijn brommer niet over de max. van 45 km/u gaat?
michiel1978 schreef:en doet dat ook nog iets qua geluid? of zijn daar andere foefjes voor? weet niet op hoeveel dB de grens licht..
daar weet ik niets van, daar zal je even moeten voor wachten tot nix of marco of laars of.. het topic ziet, ik woon namelijk in belgië, dus weet niets van die geluidsgrens. Maar bij mij klinkt hij zeker minder luid, vooral omdat hij nietmeer in zijn toeren komt door die rondel.
Ik heb dit ook gehad.
Ring in de uitlaat lassen met een doorlaat van 23mm (geloof ik) ipv 28
Te kleine sproeier (hij rijd daar toch maar 1 min.)
En hij liep bij mij nog maar 30, hij moest zelfs volgens protocol vragen of ik niet een blauw kenteken wou
zijn die sponsjes voor het geluid of vermogen of beide? en dan waar erin? voor de demper of aan de bovenkant? Kan je die ring er trouwens niet los inleggen? of moet deze gelast worden...
Mn pa heeft ooit eens (toen ik nog 16 was en de FS1 net had) ooit eens getracht het ding stiller te maken en wat zachter te laten lopen. Hij had een brillo sponsje ín het pijpje van de demper gedaan. Ja hij was stiller, en ja hij liep langzamer. Helaas voor hem kwam ik er gauw genoeg achter waar het aan lag Dusjah, een brillo o.i.d. In de binnendemper helpt ook
michiel1978 schreef:zijn die sponsjes voor het geluid of vermogen of beide? en dan waar erin? voor de demper of aan de bovenkant? Kan je die ring er trouwens niet los inleggen? of moet deze gelast worden...
die ring kan je gewoon op je uitlaatpakking leggen, maar dan moet hij wel groot genoeg zijn.
Als ik voor €150 van tevoren zou weten dat ik een vent tref die ook een fs1 heeft en er een babbeltje mee moet maken voor een kenteken wist ik het wel...blijft sneu geld, maar ja...
Ik ga es hobby-en met huishoudspul en ringen, komt allemaal goed! Bedankt voor de (huishoud-)tips!
Hij heeft gewoon even die documentatie meegenomen en overgenomen Want hij was al wielbasis aan het meten, en toen gaf ik m gewoon wat blaadjes en is hij gestopt met meten, enkel framenr overgeschreven etc