motorbloknummer

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Plaats reactie
teun
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2023, 19:55

motorbloknummer

Bericht door teun »

Hallo. ben net nieuw hier. Net een FS1 gekocht, naar de rdw geweest voor een schouwing. Nu blijkt dat de vorige eigenaar het motornummer heeft weggeslepen en een nieuw nummer heeft ingeslagen om matching nummers te maken voor de (duurdere) verkoop. De rdw gaat mij nu een uitnodiging sturen voor een 2e schouwing. in hoeverre moet ik bang zijn dat ik geen kenteken krijg?

vr gr Teun
Gebruikersavatar
Dr. Bob
500km gereden
500km gereden
Berichten: 884
Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: motorbloknummer

Bericht door Dr. Bob »

Een kenteken ga je vast en zeker wel krijgen, want het gaat daarbij om het framenummer, en daar is gelukkig niet mee geknoeid.
Jammer dat dat wel met het bloknummer is gebeurd, dus bij een volgende keuring moet er (tijdelijk) een ander blok onder waar niet aan het nummer is geprutst. Matching nummers hoeft niet voor het kenteken.
Verder mag hij niet harder dan 55 lopen. Verlichting, remmen en bel/toeter moeten het doen. Knippers alleen als ze erop zitten. Balhoofd en achterbrug geen overmatige speling, banden genoeg profiel.
Heb je eenmaal je kenteken, kun je gewoon weer met het blok wat eronder zat gaan rijden.
Wel een hoop werk en iemand moet je een blok lenen.
Niet lullen maar poetsen!
yamjan
100km gereden
100km gereden
Berichten: 208
Lid geworden op: 12 feb 2016, 16:10
Locatie: Arnhem

Re: motorbloknummer

Bericht door yamjan »

Dan zal het ‘omnummeren’ wel slecht uitgevoerd zijn. Vanaf de fabriek stonden de nummers ook nog wel eens schots en scheef.
teun
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2023, 19:55

Re: motorbloknummer

Bericht door teun »

Dank voor de reacties. De nummers staan inderdaad wat schots en scheef. Als ik meer weet van de rdw en de afloop laat ik het wel even weten.

Teun.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: motorbloknummer

Bericht door NIX »

Met name bij de gladde FS1 nummers stonden ze schots en scheef. Denk eraan dat je moet aantonen waar je het andere blok vandaan hebt. Neem een getekende verkoopverklaring voor dat blok mee. Ik kan me goed voorstellen dat je buurman nog een blok had dat hij wel aan je wilde verkopen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie