iemand ervaring met een I-pad?

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

iemand ervaring met een I-pad?

Bericht door nieknatuurlijk »

ik ben van plan om mss een I-Pad te kopen,

heeft iemand hier op ut forum ervaring met zo'n ding?

zou het handig zijn voor mn studie? of kan ik beter een laptop kopen?

ik doe nu ED&I (soort werktuigbouwkunde)

iemand suggesties?

mvg,

Niek
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

beter een goeie gewone laptop denk ik
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Ik was ook aan t denken.

Ipad is perfect voor te internetten en foto's/filmpjes te kijken.

Er kan geen CD in, dat is omdat het tussen de Iphone en de laptop inzit.

En voor school denk ik dat je wel eens een CDtje erin moet kunnen duwen...
Wouter 1990
50km gereden
50km gereden
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 okt 2007, 19:54

Bericht door Wouter 1990 »

Voor school zou ik een gewone laptop kopen.
Aangezien je vaak bij technische studie´s (ik doe hbo wtb) heb je technische tekenpakketten nodig welke meestal alleen compatibel zijn met Windows.
Van studiegenoten die wel een MacBook (ook een Apple product) hebben weet ik wel dat ze vaak problemen hebben om documenten van school ed. te openen en programma's van school te installeren.
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

op een macbook kun je windows zetten :roll:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18327
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Voor een technische studie kun je beter een goede laptop kopen, daar kan je solidworks/autocad/unigraphics op draaien enzo. Aan een ipad heb je niet veel, alleen als je een beetje wilt internetten op internetpagina's zonder Flash.
Als je een tablet wilt kopen, kan je beter even wachten tot de andere fabrikanten met tablets komen die op Android en Windows 7 draaien.
Maar als serieuze computer/werkstation is het zeker geen alternatief
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

naja ik heb thuis wel een goede pc staan, quadcore(2,4) 9600GT 4GB

die moet autocad enz volgens mij wel goed aankunnen, maar het lijkt me gewoon niets om de heletijd met een laptop rond te moeten lopen enz :?

ben je alleen maar aant sjouwen
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:Voor een technische studie kun je beter een goede laptop kopen, daar kan je solidworks/autocad/unigraphics op draaien enzo. Aan een ipad heb je niet veel, alleen als je een beetje wilt internetten op internetpagina's zonder Flash.
Als je een tablet wilt kopen, kan je beter even wachten tot de andere fabrikanten met tablets komen die op Android en Windows 7 draaien.
Maar als serieuze computer/werkstation is het zeker geen alternatief


Je kan dus beter een laptop pakken met een Quadro of Firepro videokaart deze is perfect voor solidworks enzovoort.

Een I-pad is gewoon een vergrote i-phone alleen dan zonder zijn belfunctie, kan niet multitasken dus is ook niet super.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

nieknatuurlijk schreef:naja ik heb thuis wel een goede pc staan, quadcore(2,4) 9600GT 4GB

die moet autocad enz volgens mij wel goed aankunnen, maar het lijkt me gewoon niets om de heletijd met een laptop rond te moeten lopen enz :?

ben je alleen maar aant sjouwen


Valt reuze mee, ik heb zelf een 17inch laptop die ik dagelijks mee naar school toe neem, is 3,2kilo extra aan gewicht maar ik vindt helemaal geen extra gewicht als je hiervoor een goede tas hebt :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18327
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

nieknatuurlijk schreef:naja ik heb thuis wel een goede pc staan, quadcore(2,4) 9600GT 4GB

die moet autocad enz volgens mij wel goed aankunnen, maar het lijkt me gewoon niets om de heletijd met een laptop rond te moeten lopen enz :?

ben je alleen maar aant sjouwen

Of je nou een laptop in je tas stopt, of een ipad :lol:

Triforce schreef:Je kan dus beter een laptop pakken met een Quadro of Firepro videokaart deze is perfect voor solidworks enzovoort.

Een I-pad is gewoon een vergrote i-phone alleen dan zonder zijn belfunctie, kan niet multitasken dus is ook niet super.

Ja klopt, maar in feite zijn dat niets anders dan normale nvidia kaarten met andere firmware, en dan erg duur. Zo'n beetje iedere videokaart die in laptops tegenwoordig zitten (die intel gma dingen niet dan..) zijn goed genoeg voor het basic (3D) CAD tekenen.
En verder heb ik 4 jaar lang op m'n studie met een laptop gelopen, maar zoals triforce zegt, als je een goede rugtas hebt met laptop vak merk je daar niks van
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Bericht door Lukas251 »

nieknatuurlijk schreef:op een macbook kun je windows zetten :roll:


... :roll:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Alles wat Apple is is sowieso de grootste shitzooi die je kan bedenken :P
Koop liever een echte laptop idd.
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Niels schreef:Alles wat Apple is is sowieso de grootste shitzooi die je kan bedenken :P


Daar ben ik t niet mee eens :P

Maar de Ipad is voor het gebruik wat Niek wil niet geschikt.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Niels schreef:Alles wat Apple is is sowieso de grootste shitzooi die je kan bedenken :P
Koop liever een echte laptop idd.


het kost allemaal idd echt te veel.
maar heb in men leven al wel 7 mp3 spelers gehad ofzo en doe nu toch al 6 jaar met een ipod,
niet over te klagen
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18327
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Klopt, dat is wel zo. Ik heb een ipod nano 2G, en die doet het nou al meer als 4 jaar perfect. Ook de accu gaat nog heel lang mee.
M'n zusje heeft net haar macbook pro binnen. Mooi spul, dat wel. Maar koop een laptop met dezelfde hardware specificaties met Windows 7 erop, en hij is een paar honderd euro goedkoper
Plaats reactie