Wat zou je morgen wel es aan je brommer kunnen doen?
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Dan zou ik eerst het probleem van die gaten in de zuiger eens opzoeken voordat je er een dure ajh op gaat zetten.
Heb je die sproeier 160 er nog steeds erin zitten?
Is ook niet echt groot voor een snelle cilinder.
Heb je die sproeier 160 er nog steeds erin zitten?
Is ook niet echt groot voor een snelle cilinder.
Laatst gewijzigd door marco op 25 jul 2012, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
marco schreef:Dan zou ik eerst het probleem van die gaten in de zuiger eens opzoeken voordat je er een dure ajh op gaat zetten.
Heb je die sproeier 160 er nog steeds erin zitten?
Is ook niet echt groot voor een snelle cilinder.
Ja, liep hij het beste op. Volgens mij is het boeltje ook een beetje verstopt ofzo, want heb hier toch een tijdje mee gereden.
Hij ging wel als een kogel, voor even .
Foto's volgen, dan verplaats ik wel naar m'n eigen topic. Maar dat wordt pas eind augustus ofzo
Denk toch dat ik er een AJH op wil hebben, dan hoef ik hem niet meer te knijpen voor de temperatuur. En die puch kop erbij.
Heb geen zuiger die geen warmloop sporen heeft
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
Den David is nu 13 dagen op kamp, en ik heb gezegd dat al men brommers in orde gingen zijn tegen dat hij terugkwam
DUS wat zou ik de komende 13 dagen aan men brommers moeten doen :
- Schakelveertje in blok 2RU vervangen
- Blokje van de gele 1J6 reviseren
- Nieuwe ontsteking voor de Hercules halen en erop zetten
- Lichten van: 2RU/RAT/Flandria/kreidler maken
- De 1J6 al beginnen opbouwens
- Voorvork 2RU van nieuwe keringen voorzien (heb ik nog nooit gedaan)
-...
DUS wat zou ik de komende 13 dagen aan men brommers moeten doen :
- Schakelveertje in blok 2RU vervangen
- Blokje van de gele 1J6 reviseren
- Nieuwe ontsteking voor de Hercules halen en erop zetten
- Lichten van: 2RU/RAT/Flandria/kreidler maken
- De 1J6 al beginnen opbouwens
- Voorvork 2RU van nieuwe keringen voorzien (heb ik nog nooit gedaan)
-...
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
De paarse 378 nu eens goed aan het lopen zien te krijgen.
De 71er fs1 vast naar de zolder brengen.
De 69er fs1 van het 2ru blokje ontdoen en het onder de winter fs1 schroeven.
zodat ook de 69er naar de zolder kan om te overwinteren.
Terwijl ik dit schrijf vraag ik me af of het dan wel zin heeft die paarse 378 goed aan het lopen
te brengen, die gaat immers ook op zolder overwinteren
Lijkt me een beetje water naar de zee dragen
De 71er fs1 vast naar de zolder brengen.
De 69er fs1 van het 2ru blokje ontdoen en het onder de winter fs1 schroeven.
zodat ook de 69er naar de zolder kan om te overwinteren.
Terwijl ik dit schrijf vraag ik me af of het dan wel zin heeft die paarse 378 goed aan het lopen
te brengen, die gaat immers ook op zolder overwinteren
Lijkt me een beetje water naar de zee dragen
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
in mijn geval wat zou je vandaag eens kunnen doen op een brommer.
ik wil zo dadelijk voor het eerst in weken weer eens met de fs1 naar Nijmegen.
mijn staartbotje is nog wel gevoelig maar ik wil toch weer eens op die ouwe brompot rijden voor het seizoen weer over is.
de andere fs1 laat ik dit jaar voor wat het is en gaat vroegtijdig naar zolder om met de 3e fs1 te overwinteren de 69er zal na de eerste sneeuw
of vorst volgen.
en benieuwd hoe het ritje bevalt en of er nog meer volgen of dat ik toch weer de tzr moet pakken.
de fs1 heeft nog wel steeds de te grote sproeier dus half gas rijd ie bijna 65 en vol gas 35
een ander nadeel is dat het verbruik best nadelig is met een volle plaatjestank kan ik tweeënhalf keer van Wijchen naar Nijmegen dan moet hij op reserve.
maar ik heb via Termaat in Nijmegen een paar weken terug originele sproeiers kunnen bestellen als ik weer fatsoenlijk op de grond kan zitten zet ik deze er wel in
dan gaat het verbruik hopelijk weer omlaag goed zo zuinig als de Tzr zal hij nooit worden maar 1:20 moet toch haalbaar zijn met een orrie f5b en 16 mm lijkt mij.
Ik gaat hem nu starten en als hij lopen wil (heeft toch een behoorlijke tijd stil gestaan) ben ik naar Nijmegen. groetjes
ik wil zo dadelijk voor het eerst in weken weer eens met de fs1 naar Nijmegen.
mijn staartbotje is nog wel gevoelig maar ik wil toch weer eens op die ouwe brompot rijden voor het seizoen weer over is.
de andere fs1 laat ik dit jaar voor wat het is en gaat vroegtijdig naar zolder om met de 3e fs1 te overwinteren de 69er zal na de eerste sneeuw
of vorst volgen.
en benieuwd hoe het ritje bevalt en of er nog meer volgen of dat ik toch weer de tzr moet pakken.
de fs1 heeft nog wel steeds de te grote sproeier dus half gas rijd ie bijna 65 en vol gas 35
een ander nadeel is dat het verbruik best nadelig is met een volle plaatjestank kan ik tweeënhalf keer van Wijchen naar Nijmegen dan moet hij op reserve.
maar ik heb via Termaat in Nijmegen een paar weken terug originele sproeiers kunnen bestellen als ik weer fatsoenlijk op de grond kan zitten zet ik deze er wel in
dan gaat het verbruik hopelijk weer omlaag goed zo zuinig als de Tzr zal hij nooit worden maar 1:20 moet toch haalbaar zijn met een orrie f5b en 16 mm lijkt mij.
Ik gaat hem nu starten en als hij lopen wil (heeft toch een behoorlijke tijd stil gestaan) ben ik naar Nijmegen. groetjes
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
dank je Jens was trouwens een hels ritje de fs1 verzoop steeds omdat ik weer ff moest aanvoelen hoeveel gas ik kon geven.
merkten wel dat het staartbotje nog niet goed is het doet weer een beetje pijn.
de tzr mag je vergelijken met de fs1 al zit ie qua motor dichter bij de rd waarschijnlijk.
eerlijk is eerlijk rijden op de fs1 is wel meer ontspannen omdat je zo klaar bent met schakelen met de tzr blijf je bezig
merkten wel dat het staartbotje nog niet goed is het doet weer een beetje pijn.
de tzr mag je vergelijken met de fs1 al zit ie qua motor dichter bij de rd waarschijnlijk.
eerlijk is eerlijk rijden op de fs1 is wel meer ontspannen omdat je zo klaar bent met schakelen met de tzr blijf je bezig
-
- Site Admin
- Berichten: 11133
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag