Vreemd Nieuws Topic

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Als je iets van kerels op drugs weet, zou je daar rustig een dag of wat in die cel hebben laten zitten, voor je de conversatie weer aanbond,, dan had had je een huilende twintiger op je schoot gekregen. Ik denk vooral aan zn ouders, die nu drie jaar later de beelden te zien krijgen. Walgelijk vind ik het!
when men were men, and helmets were for divers
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Dat zou ik ook hebben gedaan idd Sam.
Maarja, er zijn daar meerdere dingen fout gelopen.
Met een tragisch einde tot gevolg.....
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18327
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik blijf erbij, het is een eenzijdig verhaal. Wie zegt dat 't geen jarenlange verslaafde van hard-drugs was? Aan de hand van alleen dát filmpje is het lastig om een mening te vormen naar mijn mening
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Ja tuurlijk, heb je gelijk in.
Maar ik heb gisteren de volledige reportage gezien (Sam ook mss), daarin krijg je een veel beter beeld. Dat er vanalles foutloopt bij de politie. Waar door ze uiteindelijk toch dat speciale team laten komen ed.
Evengoed blijft het tragisch.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

YamaSam schreef::speachless: hier zijn godverdomme geen woorden voor toch???

http://www.clint.be/actua/weerloze-jona ... te-flikken


heel simpel ondanks de man heeft uitgespookt dit is gewoon moord ,waar iemand zo behandelen die al onder de drug zit de atrs heeft hem gewoon gedood .
maar dit soort praktijken komen meer voor ook in verpleeg te huizen .
des al niet te min wat die man ook gedaan heeft dit is iets over de top .dwangbuis/stoel had ook volstaan denk ik.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18327
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja, maar hoe keijg je hem daarin :P daar gaat hij niet vrijwillig in :P daarvoor kreeg hij dus wss een spuit
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

das met 6 man niet zo heel moeilijk hoor ,in zo n stoel zit je zo .
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Het volledige verhaal was (zoals ik het begrepen heb)
Ze brachten hem naar die instelling, maar daar moesten ze hem niet hebben, wegens te agressief.
Dan hebben ze hem in die cel gestoken en de arts ging em een spuit geven, zodat hij alsnog naar die instelling kon.
Maar nog voor dat de arts hem die spuit gegeven had, was hij al overleden...
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Bericht door HotWheels »

Ik heb de volledige reportage gezien. Heel tragisch voor de ouders om op zo'n manier je 'kind' te verliezen. Zowel de parketmagistraat als de dokter (v/d instelling die hem 2x weigerde) zijn voor mij medeverantwoordelijk. Ook het lid van het BB team die nog 5 vuistslagen uitdeelde terwijl hij al overmeesterd was, deelt schuld (gezien de interne bloedingen en leverscheur de doodsoorzaak zijn). Maar het nemen van drugs (en daar was enkel het slachtoffer verantwoordelijk voor) en dan op straat gaan dolen en zich agressief gaan opstellen tegenover de politie (voorafgaand aan de opsluiting), is in mijn ogen de aanleiding geweest van de gebeurtenis.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10785
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik denk ook altijd dat het een combinatie van fouten is en leg zelf de nadruk bij het slachtoffer: wat had die er zelf aan kunnen doen. Om even tot politieoptreden te beperken voor de discussie helemaal uit de hand loopt: In de eerste plaats blijf je als het even kan uit de buurt van politie-ingrijpen. Er zijn situaties die je kunnen overkomen, maar dat was hier niet echt het geval. En als het iemand betreft die niet zonder oppas los rond mag lopen, is niet alleen een arts of een politieman verantwoordelijk, maar meer personen in het systeem. Ik moet wel zeggen dat Hollanders er even rekening mee moeten houden dat Belgische politie (en eigenlijk alle buitenlandse politie) iets heel anders is dan de socio opbouwwerkers die wij hier hebben rondlopen.

Los daarvan denk ik dat er door de pers vaak een vertekend beeld gegeven wordt. Onder het mom van 'de burger heeft recht om te weten...' terwijl ze bedoelen: 'als wij een kans zien om nieuws te verkopen dan doen wij dat op zo'n manier dat er zoveel mogelijk van verkocht wordt ongeacht feitelijke juistheid, objectiviteit en zorgvuldigheid'. Heb vaak genoeg met pers te maken gehad en die willen vaak helemaal geen objectief beeld geven, die willen alleen wat bevestiging voor hun eigen verhaal.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Piet den Breejen
250km gereden
250km gereden
Berichten: 355
Lid geworden op: 08 mei 2009, 16:19
Locatie: Sommelsdijk

Bericht door Piet den Breejen »

En ter aanvulling:
Zo veel mogelijk sensatie, want dat verkoopt het beste.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

http://www.nu.nl/binnenland/3361464/rel ... s-ede.html

Eigenlijk vind ik het niet zo gek dat hier een rel om ontstaat... :shock:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18327
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Waarom? Als mensen bewust een weloverwogen keuze hebben gemaakt, wie is het ziekenhuispersoneel dan om dat tegen te houden? Een medische behandeling weigeren toe te passen alleen omdat ze in een sprookje geloven?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik vind het een raar iets dat je abortus pleegt omdat je kind een ziekte heeft.
Uit dezelfde categorie laffe daden als zelfmoord, het is wel erg makkelijk.

En ik geloof niet, dat weet jij ook wel. :P
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

gevaarlijk onderwerp Niels.
en ik spreek uit ervaring heb zelf in 1995 een kind verloren en toen werd door een ouder van een down kind gezegt ....let wel vergeet ik nl nooit.
mag ik u iets vragen ?? nu bent u treurig en ik blij maar wie van ons is er over 30 jaar het meest gelukkig??
op dat moment snapte ik die vraag natuurlijk voor geen meter.
nu bijna 20 jaar later heb ik nog steeds kontact met die mensen en ze hebben nog steeds het geluk(in mijn ogen dat ze een kind hebben )maar tot een 14/15 was ie nog handzaam nu niet meer woont buitenshuis is niet normaal mee te praten of spelen (toe ie klain was was het een drol van een jong zo leuk.
mensen hebben weinig toe niets meer dan alleen rekeningen en rare dingen als bij komende ziektes en het blijft je kind he.
vorig jaar heeft ie me uitgelegd wat ie er mee bedoelde ,nl.
luister Ed af jij straks je ogen sluit kan je het gevoel hebben het is mooi geweest ,dat zouden we nooit kunnen zo.daar je altijd de zorgen hebt wat gebeurd er met hem waar komt ie terecht wat gaat er van hem komen wie gaat hem verzorgen(en ook dat word steeds minder in nederland)
nu begrijp ik hem pas!!! na zoveel jaar .je blijft altijd met zorgen zitten tijdens en na je leven .
dus zelf heb ik zo iets laat dat over aan de ouders en niet aan de wetenschap baas over eigen buik zeg maar.
er word zoveel voor je beslist laten we dit nu eens over aan de ouders.
erger nog me vader heeft op zijn 64 een beroerte gehad toen konden we nog met hem praten en lachen op zijn 65 nog een toen werd het al minder rolstoel etc etc die man wilde niet meer wij een afspraak met hem gemaakt er word geen reanimering gedaan als het hem nog een keer zou over komen en wat denk je pasje alles in zijn zak he afgesproken in het verpleeg te huis die man is 4 x gereanimeerd tot ie vorig gelukkig zijn ogen sloot ,ja ik het verpleeg te huis doen ze het nietmaar als die man in het dorp rolt dan heb je de wetenschap dat artsen en amublance mensen alles doen om je te redden mooi maar zo gelukkig was die man er niet mee. dus al met al word je 76 met geen enkel teken van normaal leven (eten door een buisje longmachine niet boe of bah kunnen zeggen)
nee het word tijd dat we weer zelf mogen beslissen en dat duurt niet lang meer de mensen zijn het zat .
Plaats reactie