KILOMETERPRIJS JA OF NEE

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

NIX schreef:
Ik doe m'n zilverpapieren hoedje weer op...



Foto's!
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
Gebruikersavatar
Axel
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2220
Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
Locatie: Santpoort-Noord

Bericht door Axel »

NIX schreef:Laten we even niet vergeten dat 2/3e van de opbrengst uit de houderschapsbelasting meteen naar de algemene middelen van de schatkist gaat. Er wordt slechts 1/3e aan onderhoud en uitbreiding van het wegennet besteed. Elke nieuwe gebruiker brengt dus gewoon op wat hij moet en nog een beetje extra. De wegen zijn al 20 jaar niet uitgebreid onder het mom van milieuonvriendelijk en de zogenaamde aanzuigende werking. Dus staan we nu echt helemaal stil.

De overheid pakt een plens accijns op brandstof en daaroverheen nog eens BTW. Ofwel: belasting op belasting.Is gewoon verboden, we pikken het al generaties lang. Ook dit geld gaat rechtstreeks naar de algemene middelen.

BPM betekent dat op elke nieuwe auto 40% bovenop de nieuwprijs wordt gedaan. Betalen we gewoon. Gaat direct naar de algemne middelen.

Ik vind dat hele gedoe over de kilometerheffing allemaal heel mooi, maar het gaat helemaal niet over de prijs die het autoridjen de staat kost, het gaat uitsluitend over de inkomsten van de overheid. Die wet daar echter prima de aandacht van af te leeiden en we tuinen er allemaal gezellig babbelend in.

Ik doe m'n zilverpapieren hoedje weer op...


Heb je helemaal gelijk, daarom zal er ook nooit draagvlak onder bevolking komen voor een kilometerheffing, simpelweg omdat de overheid die taxopbrengsten in eigen zak steekt en niet herinvesteert. Maarja, het probleem is: wat kun je als bevolking eraan doen? Als de overheid echt iets in zijn hoofd heeft zal het net zolang doordrammen tot het er ook komt. Kijk naar de OV-chipkaart en op regionaal niveau de Noord-Zuidlijn...
Plaats reactie