NIX schreef:
Ik doe m'n zilverpapieren hoedje weer op...
Foto's!
NIX schreef:Laten we even niet vergeten dat 2/3e van de opbrengst uit de houderschapsbelasting meteen naar de algemene middelen van de schatkist gaat. Er wordt slechts 1/3e aan onderhoud en uitbreiding van het wegennet besteed. Elke nieuwe gebruiker brengt dus gewoon op wat hij moet en nog een beetje extra. De wegen zijn al 20 jaar niet uitgebreid onder het mom van milieuonvriendelijk en de zogenaamde aanzuigende werking. Dus staan we nu echt helemaal stil.
De overheid pakt een plens accijns op brandstof en daaroverheen nog eens BTW. Ofwel: belasting op belasting.Is gewoon verboden, we pikken het al generaties lang. Ook dit geld gaat rechtstreeks naar de algemene middelen.
BPM betekent dat op elke nieuwe auto 40% bovenop de nieuwprijs wordt gedaan. Betalen we gewoon. Gaat direct naar de algemne middelen.
Ik vind dat hele gedoe over de kilometerheffing allemaal heel mooi, maar het gaat helemaal niet over de prijs die het autoridjen de staat kost, het gaat uitsluitend over de inkomsten van de overheid. Die wet daar echter prima de aandacht van af te leeiden en we tuinen er allemaal gezellig babbelend in.
Ik doe m'n zilverpapieren hoedje weer op...