Classic race demo Giessen 29 September

Kondig hier ritten en/of beurzen aan
Plaats reactie
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Classic race demo Giessen 29 September

Bericht door fs-ael »

Meer dan 200 klassieke wegracemotoren verschijnen op zaterdag 29 september aan de start van een uniek wegrace evenement op het industrieterrein “De Rietdijk” te Giessen in Noord Brabant. De stichting KMEG onder auspiciën van het Classic Racing Team (CRT) laat dan vroegere tijden herleven.

CRT is een landelijke organisatie met als doel de motorsport van WO II tot de 70-er jaren in stand te houden. Dit doet men door elk jaar circa 12 keer op verschillende plaatsen in Nederland demowedstrijden te organiseren en dit jaar dus voor het eerst in Giessen gemeente Woudrichem. Bij dergelijke demoraces staat de veiligheid voorop, niet de snelste wint maar degene die de constante rondetijden realiseert.

Jawa Norton Aermacchi

Maar ook oude motoren zoals BSA, Ducati, Honda, Suzuki, Kreidler, Benelli, Morini zijn straks in Giessen te bezichten. Bij de Oldtimers zijn nog een aantal motoren van voor 1940. Alles piekfijn onderhouden en in originele staat. De bezoekers hebben volop gelegenheid de motoren van dichtbij te bekijken, aan te raken en er zelfs op te gaan zitten als het gevraagd wordt. Het is voor de wat ouderen onder ons een feest van herkenning; voor jongeren een openbaring. Het is educatief want vaders vertellen hun kinderen alles over hun ‘oude’ liefdes en brengen ze vaak belangstelling voor de techniek bij. Een mooie combinatie met het industrieterrein “De Rietdijk” vol met technische bedrijven.

Moderne racemotoren.

De stichting KMEG heeft de toezegging van verschillende raceteams om ook met moderne racemotoren te komen racen. Hiertussen zitten verschillende Nederlandse kampioenen van vorig jaar.

Wanneer en hoe te bereiken.

De demoraces zijn op zaterdag 29 september as. en beginnen morgens om 10.00 uur en eindigen op het eind van de middag circa 18.00 uur. De locatie is industrieterrein “De Rietdijk” in Giessen Distributiestraat, 4283 JN. ENTREE IS GRATIS.
Laatst gewijzigd door fs-ael op 29 sep 2012, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Als het mooi weer is zijn we erbij.

Was vorig weekend in Purmerend was super.
Ik hoop wel ooit die fs1 racer een keertje te zien die staat wel elk jaar vermeld in het programmaboekje maar nog nooit gezien.
Yamaha Sheriff 1981
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Re: Classic race demo Giessen 29 September

Bericht door Laars »

fs-ael schreef:Meer dan 200 klassieke wegracemotoren verschijnen op zaterdag 29 september aan de start van een uniek wegrace evenement op het industrieterrein “De Rietdijk” te Giessen in Noord Brabant. De stichting KMEG onder auspiciën van het Classic Racing Team (CRT) laat dan vroegere tijden herleven.

CRT is een landelijke organisatie met als doel de motorsport van WO II tot de 70-er jaren in stand te houden. Dit doet men door elk jaar circa 12 keer op verschillende plaatsen in Nederland demowedstrijden te organiseren en dit jaar dus voor het eerst in Giessen gemeente Woudrichem. Bij dergelijke demoraces staat de veiligheid voorop, niet de snelste wint maar degene die de constante rondetijden realiseert.

Jawa Norton Aermacchi

Maar ook oude motoren zoals BSA, Ducati, Honda, Suzuki, Kreidler, Benelli, Morini zijn straks in Giessen te bezichten. Bij de Oldtimers zijn nog een aantal motoren van voor 1940. Alles piekfijn onderhouden en in originele staat. De bezoekers hebben volop gelegenheid de motoren van dichtbij te bekijken, aan te raken en er zelfs op te gaan zitten als het gevraagd wordt. Het is voor de wat ouderen onder ons een feest van herkenning; voor jongeren een opbaring. Het is educatief want vaders vertellen hun kinderen alles over hun ‘oude’ liefdes en brengen ze vaak belangstelling voor de techniek bij. Een mooie combinatie met het industrieterrein “De Rietdijk” vol met technische bedrijven.

Moderne racemotoren.

De stichting KMEG heeft de toezegging van verschillende raceteams om ook met moderne racemotoren te komen racen. Hiertussen zitten verschillende Nederlandse kampioenen van vorig jaar.

Wanneer en hoe te bereiken.

De demoraces zijn op zaterdag 29 september as. en beginnen morgens om 10.00 uur en eindigen op het eind van de middag circa 18.00 uur. De locatie is industrieterrein “De Rietdijk” in Giessen Distributiestraat, 4283 JN. ENTREE IS GRATIS.


Waarschijnlijk bedoel je openbaring
Of er moet ook een begrafenis aan zitten te komen :wink:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Ik had jou daar al wel verwacht ja, die 1km bij jou vandaan.
Wij kregen hier ook dat krantje, zo wist ik dat het was.

Jeti schreef:Wie gaat er a.s. zondag mee naar Giessen?
(17 km vanaf hier)

Arno??
Gorinchem??

Als het niet regent of te koud is dan he..!
Er zit trouwens ook een FS1 bij die race-club, maar die was er niet in Purmerend. Hopelijk wel in Giessen.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Re: Classic race demo Giessen 29 September

Bericht door fs-ael »

Laars schreef:Waarschijnlijk bedoel je openbaring
Of er moet ook een begrafenis aan zitten te komen :wink:


zou zomaar kunnen, ik heb het stukje ook maar ergens geleend :lol:

Ik ga zo even kijken
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

:lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
rob-w-c
500km gereden
500km gereden
Berichten: 622
Lid geworden op: 10 okt 2009, 22:18
Locatie: Papendrecht

Bericht door rob-w-c »

Jeti schreef:Ik had jou daar al wel verwacht ja, die 1km bij jou vandaan.
Wij kregen hier ook dat krantje, zo wist ik dat het was.

Jeti schreef:Wie gaat er a.s. zondag mee naar Giessen?
(17 km vanaf hier)

Arno??
Gorinchem??

Als het niet regent of te koud is dan he..!
Er zit trouwens ook een FS1 bij die race-club, maar die was er niet in Purmerend. Hopelijk wel in Giessen.


Volgens mij staat er toch zaterdag 29 september en geen zondag hoor. :cry:
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

rob-w-c schreef:Volgens mij staat er toch zaterdag 29 september en geen zondag hoor. :cry:

Daar kwamen we gisteren om 15.00 uur ook achter. Gelukkig nog de hele 2e rondes kunnen zien + 150 foto's kunnen maken. Was wel leuk. Gelukkig wat rustiger dan in Purmerend, dus genoeg ruimte om te staan en van plek te veranderen.
Volgende keer op de FS1 erheen hoor..!
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Was wel leuk baantje daar :D
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Een paar fotootjes, rest staat op mijn Facebook pagina als openbaar album

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo moet dat dus, Eddie:
Afbeelding
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Foto's worden steeds beter.

Die supersports gingen wel op het randje.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie