Na lang wikken en wegen wil ik toch ooit nog eens een FS1 hebben,ben helemaal gek van 2 tacten en ben in het bezit van diverse Yamaha motoren RD250 1976, RD350ypvs 1983 , yamaha RD500 1984 maar nu moet het er toch maar eens van komen een FS1 erbij!!! kan nu een 1975 468 kopen met duitse papieren,maar waar moet ik op letten?? van motorfietsen weet ik wel het een en ander maar van de FS1 niet zo veel. Morgen ga ik samen met mijn zoon kijken, dus alle info is welkom.
Alvast bedankt.
eigenlijk het zelfde als een motor,duurdere originele dingen tank,spatborden en velgen .
roest in tank is een voorboden meestal van het blok (als er nog mee gereden is )
dx modelen is de rempot rond moeilijker te krijgen als ik het forum goed gelezen heb(ben ook nieuw)
verder is alles redelijk verkrijgbaar in imi, origineel zijn sommige dingen moeilijker verkrijgbaar zoals contactsloten spatborden achter buddyzits en
al het chrome werk is meestal nog goed verkrijgbaar.
succes met de koop
Als hij van 75 is heeft hij een hoge tank die heb je maar met het kraantje op een plek.
verder is er al het een en ander gezegt over de kenteken kosten door nix.
ik weet niet in hoeverre een duitser afwijkt van een nederlander, maar als hij van 75 is
moet je hem vergelijken met het laatste 378 model die staat hier wel bij de model geschiedenis.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Hallo,
Ik ben vandaag even wezen kijken samen met mijn zoon.
Brommer ziet er goed uit, helaas is de tank wat roestig.
De zijkappen zijn overgespoten ( klein kleurverschil met tank ).
Als ik de brommer echt mooi wil hebben moet hij in het geheel over gespoten worden. Alleen schuren geen deuken of ernstige beschadigingen.
Is hier ervaring mee op het forum wat ongeveer de kosten zijn van het overspuiten?
Verder zit er volgens mij imitatie velgen, spatborden op. Weet de kwaliteit niet van het chroom, gaat dit lang mee?
Motortje loopt echt fantastisch, mechanisch zeer weinig geluid.
Het is een blauwe FS1 met oranje bies op de tank.
Ik kan helaas geen foto plaatsen aangezien ik niet weet hoe dat moet.
Vanavond ga ik beslissen wat ik ga doen, dus alle hulp is welkom.
Alvast bedankt ook voor de tips die ik hier al heb gekregen, super.
Groeten Dick.
het zadel is volgens mij ook niet orgineel,
is waarschijnlijk helemaal gerestaureerd, en niet te hard gekeken naar orgineel of imi,
maar je moet zelf zien of je orgineel wilt natuurlijk, opzich ziet hij er wel proper uit
Niets meer aan doen. Rijden met dat ding. Prijs zal varieren tussen de 1000 en 2000 schat ik zo. Net wat de eigenaar denkt dat ie waard is en wat hij erin gestoken heeft en terug wil zien.
Buddy is inderdaad niet origineel, maar een 40 jaar oude buddy is niet veel meer, dan ben je blij met zo'n replica. Voorwiel klopt wel, dat is al heel wat en achterwiel is zo te zien met losse drager, dus ook goed. Zo op het eerste oog is het geen verkeerd ding.
Ik heb de nummerlijst even gecheckt en ongeveer elke FS1 die tussen '73 en '78 is gebouwd heet in Duitsland een 468. Wij hebben daar iets van 4 types met aparte benaming voor.
Vologens mij zijn er ook zat Duitse FS1's met pomp, maar ik zie geen splitter in de gaskabel, dus dit wordt mengsmering tanken. Lekker zelf 1:40 mengen. Niet eigenwijs doen over boekjes, fietsenmakers of pomphouders, 1:40.
Niks mis mee
Indien je de betriebserlaubnis erbij hebt ben je voor rond de 100 euro klaar
om om te zetten naar Nederlands kenteken, hoeft namelijk niet meer gekeurd te worden.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Ziet er inderdaad goed uit wel veel immi delen maar wat al gezegt is oude ori delen zijn vaak niet goed of mooi meer
en dan is immi een goed alternatief denk ik.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.