Pagina 1 van 1
yamaha fs1 2ru
Geplaatst: 26 mei 2007, 18:41
door abel
Hallo allemaal,
Mijn yamaha loopt prima werkelijk starten en lopen.
Maar als ik overschakel naar de drie dan valt hij terug doe ik dan de choke erbij gaat hij weer verder.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Groeten,
Abel
Geplaatst: 26 mei 2007, 18:56
door Jelle
hoi abel , ik verplaats je topic even naar de juiste sectie!
Geplaatst: 26 mei 2007, 19:42
door Jables
denk dat je sproeier te klein is... Wat als je de choke trekt, krijgt hij meer benzine, als ie daardoor beter gaat rijden krijgt hij dus voor het choke trekken te weinig. Ik zou t eens gaan proberen met een grotere sproeier.
Geplaatst: 29 mei 2007, 15:26
door YamaSam
jup£.. ook mijn idee, wat steekt er nu in? en hoe groot is de carb?
Geplaatst: 29 mei 2007, 16:21
door abel
YamaSam schreef:jup£.. ook mijn idee, wat steekt er nu in? en hoe groot is de carb?
Ik denk het niet ik denk persoonlijk dat de keering van het koppelinggedeelte kapot is zeker ook omdat hij beroerd schakeld
Geplaatst: 29 mei 2007, 18:43
door edje
ehue nee, shoke, en koppeling?vernellinsbak hebben in principe niks met elkaar te maken, bovendien zit er bij de koppeling helemaal geen kering

Geplaatst: 29 mei 2007, 19:11
door abel
edje schreef:ehue nee, shoke, en koppeling?vernellinsbak hebben in principe niks met elkaar te maken, bovendien zit er bij de koppeling helemaal geen kering

Ik ben natuurlijk weer eigenwijs maar tussen versnellingsbak en carter zit natuurlijk altijd een keerring ik zou niet weten hoe je anders je versnellingsbakolie erin houd en daar de versnellingsbakolie ver boven nivo is en stinkt naar benzine denk ik toch gelijk te hebben Het gevolg is namelijk dat de olie heel schraal word en aangezien de koppelingsplaten in dezelfde olie lopen verliezen die door de schrale olie de werking waar door er bijna geen ontkoppeling meer kan plaats vinden.
Graag weer een reactie hierop
Groeten,
Herintredende fs1er
Geplaatst: 29 mei 2007, 19:23
door Jasperb
Euhm, ik snap je verhaal niet echt....
Maargoed:
- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)
Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)
Geplaatst: 29 mei 2007, 19:50
door edje
dan zou nog eerder je rechterkrukas keering lek zijn. maar er zit echt geen keering tussen de koppeling en versnellingsbak

Geplaatst: 29 mei 2007, 19:51
door abel
Jasperb schreef:Euhm, ik snap je verhaal niet echt....
Maargoed:
- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)
Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)
Je zegt het eigenlijk zelf al want de as van de versnellingsbak en de krukas zitten natuurlijk aan elkaar die gedeeltes kunnen alleen uit elkaar worden gehouden door een keerring en de pakking tussen de beide carterhelften natuurlijk.
Mijn idee is dus dat de keerring of wat je zelf al zegt de pakking kapot is maar omdat de motor ongeveer 7 jaar niet gelopen had ga ik voor de keerring maar aankomend weekend zal het uitwijzen dan haal ik de boel open tenminste als ik de onderdelen op tijd heb anders een week later.
Geplaatst: 29 mei 2007, 19:57
door abel
edje schreef:dan zou nog eerder je rechterkrukas keering lek zijn. maar er zit echt geen keering tussen de koppeling en versnellingsbak

Ja dat is een ongelukkige uitdrukking van mij maar die bedoel ik natuurlijk tenminste ligt er even aan hoe je er naar kijkt.
Geplaatst: 29 mei 2007, 20:02
door Jasperb
abel schreef:Jasperb schreef:Euhm, ik snap je verhaal niet echt....
Maargoed:
- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)
Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)
Je zegt het eigenlijk zelf al want de as van de versnellingsbak en de krukas zitten natuurlijk aan elkaar die gedeeltes kunnen alleen uit elkaar worden gehouden door een keerring en de pakking tussen de beide carterhelften natuurlijk.
Mijn idee is dus dat de keerring of wat je zelf al zegt de pakking kapot is maar omdat de motor ongeveer 7 jaar niet gelopen had ga ik voor de keerring maar aankomend weekend zal het uitwijzen dan haal ik de boel open tenminste als ik de onderdelen op tijd heb anders een week later.
Versnellingsbakas en krukas zitten niet direct aanelkaar, hier zit nog de koppeling tussen. Dat die benzine via deze assen erinkomt, lijkt mij onmogelijk. Er zit overigens nooit een keerring tussen pasvlakken.
Het wordt je vast duidelijker als je hem openhaalt, want je haalt nu een paar dingen doorelkaar gok ik
Geplaatst: 29 mei 2007, 20:14
door abel
Jasperb schreef:abel schreef:Jasperb schreef:Euhm, ik snap je verhaal niet echt....
Maargoed:
- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)
Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)
Je zegt het eigenlijk zelf al want de as van de versnellingsbak en de krukas zitten natuurlijk aan elkaar die gedeeltes kunnen alleen uit elkaar worden gehouden door een keerring en de pakking tussen de beide carterhelften natuurlijk.
Mijn idee is dus dat de keerring of wat je zelf al zegt de pakking kapot is maar omdat de motor ongeveer 7 jaar niet gelopen had ga ik voor de keerring maar aankomend weekend zal het uitwijzen dan haal ik de boel open tenminste als ik de onderdelen op tijd heb anders een week later.
Versnellingsbakas en krukas zitten niet direct aanelkaar, hier zit nog de koppeling tussen. Dat die benzine via deze assen erinkomt, lijkt mij onmogelijk. Er zit overigens nooit een keerring tussen pasvlakken.
Het wordt je vast duidelijker als je hem openhaalt, want je haalt nu een paar dingen doorelkaar gok ik
Ik hoop het Ik zal je op de hoogte houden
Geplaatst: 17 jun 2007, 13:40
door jonnotje
ik zou als ik jouw was eerst maar eens een grotere sproeier er in doen das het makkelijkst, dan ff rijden, en als die het dan nog niet beter word moeilijkere oplossingen uitvoeren
Geplaatst: 23 aug 2007, 10:21
door occ1s
lol.. had ik ook, gewoon een immitatie 16 mm carburateur pakken
gister geprobeerd, rijd als een zonnetje (nog)