Pagina 1 van 2
Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 11:54
door Jim_FS1
Goedemorgen,
Heb op het forum gezocht maar kan het antwoord niet vinden!
Ik heb een vraag betreffende een sproeiermaat.
Heb een 378 uit 1973(Membraam) met de volgende setup:
- Originele 378 cilinder
- Originele 10mm caburateur
- Originele uitlaat
Ik heb de sproeiers op volgorde geprobeerd.
-120
-115
-110
-95
Hij loopt steeds mooier maar verzuipt als ik hem stationair laat lopen. De sproeier moet dus nog kleiner!!
Weet iemand de maat van een originele sproeier zoals hij uit de fabriek komt?? Dan heb ik in iedergeval een ijkpunt
Hoor graag
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 12:25
door pee67
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 12:30
door Jeti
Je hebt lange en imitatie sproeiers geprobeerd. Zoals eerder gezegd, zijn die maten totaal niet te vergelijken.
Meestal vallen ze te groot (bijv een 180 imi bleek 200 ori te zijn).
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 12:32
door pee67
Los van de sproeiermaat lang of kort, dat heeft niks te maken met stationair slecht lopen.
De werking van der carb gaat iets verder dan alleen maar de sproeiermaat.
Lucht, stationairsproeier, startsproeier, gasnaald etc etc
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 12:50
door Jim_FS1
Thx allemaal,
Hij loopt goed stationair. Maar als hij een poosje stationair loopt en dan gas geeft dan hoor je dat hij aan het verzuipen is. Vandaar dat ik een originele sproeiermaat zou willen weten af fabriek.
Nogmaals dank voor de reacties
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 13:11
door marco
Welke bougie heb je ??
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 14:42
door Nozem
In de documentatie staat #78 als originele sproeier voor de 10mm carburateur en #150 voor de 16mm carburateur.
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 14:53
door Jim_FS1
Marco , Mijn bougie is een B7HS NGK Kleur is Matzwart en is dus te rijk. De 6 zou ik er ook nog in kunnen stoppen maar dat lijkt mij het probleem niet.
Ik ga kijken of ik 78 ga vinden Nozem heb ik in ieder geval een ijkpunt.
Thx allemaal
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 14:54
door Jim_FS1
Marco , Mijn bougie is een B7HS NGK Kleur is Matzwart en is dus te rijk. De 6 zou ik er ook nog in kunnen stoppen maar dat lijkt mij het probleem niet.
Ik ga kijken of ik 78 ga vinden Nozem heb ik in ieder geval een ijkpunt.
Thx allemaal
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 14:57
door marco
Origineel is het een b6hs
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 15:01
door Jim_FS1
Ja klopt Marco, maar dat zou het probleem niet zijn. Of heb je daar ervaring mee?
Thx
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 15:28
door René fs1
Een 6 is warmer als een 7,verbranding met een 6 geeft een lichtere kleur
7 is dus te koud.....trek je eigen conclusie.
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 17:26
door marco
Denk dat een 7 vet slaat omdat die niet warm genoeg word
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 29 mar 2016, 17:49
door Jeti
Jeti schreef:Je hebt lange en imitatie sproeiers geprobeerd. Zoals eerder gezegd, zijn die maten totaal niet te vergelijken.
Meestal vallen ze te groot (bijv een 180 imi bleek 200 ori te zijn).
Oh sorry ik zie dat ik Jim en Jim door elkaar haal!
Re: Originele sproeiermaat 10mm carburateur
Geplaatst: 30 mar 2016, 08:55
door Jim_FS1
Thx voor de tips!
De 7 bougie is niet vet maar matzwart(dus verbrand niet lekker, maar ik ga zeker een 6 halen en uitproberen.