Pagina 1 van 2

Valse lucht 2RU

Geplaatst: 25 jul 2015, 18:48
door athenayamaha
Hallo,

Mijn FS1 zuigt valse lucht bij het spruitstuk. Het gaat om een schijfblok. Op advies van Gino heb ik met remmen reiniger op verschillende verdachte plekken gespoten, en kwam uiteindelijk bij de carburateur uit. Bekijk het filmpje maar even, dat zegt meer dan 1000 woorden denk ik.


https://www.youtube.com/watch?v=7aJCF75P5y0

Ik heb al van alles geprobeerd, maar het blijft hetzelfde. Ik heb ook al een andere carburateur geprobeerd, zonder resultaat. Ook heb ik een hele kleine rubberen ring gemaakt van een velg lint die precies in het gedeelte past wat op het spruitstuk komt, ook zonder resultaat. Ook heb ik het kunstof stuk uit de carburateur gehaald en deze weer met een vleugje vloeibare pakking gemonteerd, ook weer zonder resultaat. Ik heb geen idee meer waar ik moet zoeken :|

Misschien hebben jullie een idee waar ik nog kan zoeken?

de setup is:

Bewerkte pas gehoonde en 2 keer heel licht warmgelopen Z1 cilinder (loopt nog prima na de plekjes oppoetsen)
16 mm oud type carburateur.
Bewerkte snelle schijf.
NGK B9HS bougie
FS50 uitlaat.
Het onderblok heb ik aangepast op de cilinder (spoelpoorten)

Alvast bedankt voor het meedenken

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 25 jul 2015, 19:14
door pee67
de oliekeerring van het schijfhuis?

Valse lucht 2RU

Geplaatst: 25 jul 2015, 19:32
door marco
Ik zie dat je splitpen uit je stationairschroef is

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 25 jul 2015, 22:31
door ginofs1
daar zit iets niet snor, dus hier moet je het zoeken :wink:

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 26 jul 2015, 10:28
door marco
Zit de carburateur wel strak op het spruitstuk ?

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 26 jul 2015, 15:18
door athenayamaha
Bedankt voor de antwoorden. Ik kwam er achter dat mijn blok olie erg dun was en het rook naar benzine. Foute boel dus. Ik heb vandaag een ander schijfhuis en keerring geplaatst. Er zat een keerring in met aan 1 kant een veer. Zit nu een keerring in met dubbele veer. Alles weer in elkaar, nog steeds hetzelfde helaas. Nu zit ik nog te denken aan die vulbus achter het krukastandwiel. Die zag er nog goed uit, maar misschien is er toch iets niet goed mee.

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 26 jul 2015, 15:19
door athenayamaha
De carburateur zit er goed strak op. Geb gister al een andere carburateur geprobeerd, ook valse lucht.

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 26 jul 2015, 15:42
door NIX
Zit de oliepomp er nog op?

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 26 jul 2015, 15:45
door athenayamaha
Nee geen oliepomp meer. Maar wel goed afgesloten

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 26 jul 2015, 16:10
door marco
Waren de rubber afdichtingen nog goed ?

Er hoort origineel een keerring in met 1 veer

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 26 jul 2015, 16:14
door athenayamaha
Oke Marco. Alle afdichtingen zagen er goed uit. Voor de zekerheid ga ik het nog eens checken. Wel zag ik net iets van een lekkage bij de carburateur. Ik stuur er zo even een foto van als dat lukt.

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 26 jul 2015, 16:19
door athenayamaha
Afbeelding

Zoals je ziet is het onderaan de aansluiting vochtig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 26 jul 2015, 16:44
door marco
Als je het boutje nu aan draait dan klemt die niet goed meer omdat de flens nu al tegen elkaar aan komt.

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 26 jul 2015, 16:57
door athenayamaha
Marco dat zou het maarzo kunnen zijn. Want als ik met het schroefje aangedraaid meet met de schuifmaat is hij een paar honderdste groter dan het spruitstuk. Ik laat het nog even weten. Allle 3 de carburateurs hebben dat trouwens dat de flenzen tegen elkaar komen met het vast zetten. De carburateur zit wel goed vast dus ik dacht dat zal het niet zijn. Maar als ik er over nadenk is het wel logisch dat het dan nooit echt goed kan afsluiten .

Re: Valse lucht 2RU

Geplaatst: 26 jul 2015, 17:03
door marco
Je kan wel klein beetje wegvijlen er tussen maar dan is er wel een kans dat de carburateur gaat scheuren.