Pagina 1 van 2

velleman kit

Geplaatst: 08 feb 2015, 11:28
door frankhapper
Hallo

Ik had laatst nieuwe contactpuntjes op me 2ru geplaatst en hoppa hij ging weer 50 ipv van 35km/h. Maar na week 3 loopt hij weer terug naar 40 zal wel niet lang duren totdat 'ie weer 35 km/h rijd. Ik snap erniks van. Menging en alles is nog steeds hetzeldde en de contactpuntjes zien er goed uit en nog de juiste afstand. En de bougie heeft ook een mooi normaal kleurtje.

Dus was mijn vraag of ik die contact puntjes oversla en hoppa eem vellemankit op de bobine kan doen. Hier en daar op het forum staat dat ik een + - bobine nodig heb. (Als iemand een linkie kan achterlaten van een voorbeeld alvast bedankt). Of ik dat zo ken aansluiten en gassen! Dus kortom accu op de velleman kit en die op de bobine en die op de bougie. Of dat op deze manier mogelijk is.

Alvast bedankt.

Mvg
Frank

Re: velleman kit

Geplaatst: 08 feb 2015, 16:27
door NIX
Je moet je afvragen waarom de punten verlopen. Stel ze opnieuw of check de nok en check of de punten vonken.

Re: velleman kit

Geplaatst: 08 feb 2015, 18:25
door marco
NIX schreef:Je moet je afvragen waarom de punten verlopen. Stel ze opnieuw of check de nok en check of de punten vonken.


Met versleten lagers verloopt ook de ontsteking

Re: velleman kit

Geplaatst: 09 feb 2015, 23:17
door frankhapper
Ik denk dat ik beter af ben met een hpi ontsteking. Maar gaat 'ie dan niet gelijk een heel stuk harder dan 50km/h? Mijn setup:
Sneluitlaat
Sproeier 150
Carb 16mm
Langzame schijf.

En dan heb ik een hpi ontsteking cker ook nodig met die ingebouwde lichtspoel toch? Anders werkt mijn lampen niet?

Re: velleman kit

Geplaatst: 09 feb 2015, 23:22
door NIX
Hij gaat geen bal harder met HPI. Zeker niet met deze setup. Hij slaat wel sneller af bij wegrijden. Lees de FAQ en verdiep je eerst even in wat verschillende dingen doen. De combi HPI en langzame schijf maakt dat ik denk dat je niet weet wat je aan het doen bent. Niet dat je niet mag, hoor, alleen een te verhelpen probleempje met je ontsteking eerst willen aanpakken met een velleman (waarbij het probleem behouden blijft) en vervolgens de hele boel te vervangen door een HPI is allemaal niet logisch.

Re: velleman kit

Geplaatst: 09 feb 2015, 23:41
door ginofs1
een hpi is alleen voor de hele snelle jongens. ok jet en ook voor de snelle meisjes :lol:

Re: velleman kit

Geplaatst: 09 feb 2015, 23:42
door ginofs1
maar die zijn er nog niet

Re: velleman kit

Geplaatst: 10 feb 2015, 07:26
door Jeti
ginofs1 schreef:maar die zijn er nog niet

Is nog in de maak

Re: velleman kit

Geplaatst: 10 feb 2015, 07:31
door Mihramoon
ginofs1 schreef:een hpi is alleen voor de hele snelle jongens. ok jet en ook voor de snelle meisjes :lol:


Moh. :o

Re: velleman kit

Geplaatst: 10 feb 2015, 16:26
door frankhapper
Nou ik was wel van plan om een snelle schijf erin te zetten. Ik heb eral eentje liggen.

Re: velleman kit

Geplaatst: 11 feb 2015, 00:19
door fs-ael
Heb je al gecontroleerd of de punten nog steeds goed openen / op tijd staan ?

Wat voor cilinder heb je ?
Een snelle uitlaat en een 16 mm zou toch wel wat meer moeten brengen dan 50 kmh

Re: velleman kit

Geplaatst: 11 feb 2015, 21:22
door frankhapper
Ik heb standaard 2ru cilinder. En punten gaan gewoon mooi.

Re: velleman kit

Geplaatst: 11 feb 2015, 21:30
door ginofs1
heb je je punten zelf gesteld en hoe lang is dat geleden?

Re: velleman kit

Geplaatst: 11 feb 2015, 23:16
door fs-ael
Heb je een goede sterke vonk ?

even met een schuurpapiertje tussen de punten door en ontvetten al geprobeerd?

Re: velleman kit

Geplaatst: 11 feb 2015, 23:45
door frankhapper
Ik heb zelf niet de puntjes gedaan dat heeft een fiets/brommer reperatie bedrijf voor mij gedaan. Hij heeft toen ik em ophaalde de hele tijd 50 kmh gereden. Twee weken geleden ongeveer zijn toen de puntjes vervangen.

De monteur had zelf ook een fs1 in zijn jonge jaren. Dus hij wist gelijk wat het probleem was. (De contactpuntjes). Alleen de contactpuntjes vervangen en een nieuwe sproeier (orgineel dat dan weer wel) koste me al 70 euro ( met manuren). Dus je snapt wel dat ik niet terug wil naar die dure sjaak :lol: