Pagina 1 van 1
3e8 Cilinder
Geplaatst: 11 mei 2007, 11:12
door Tombo
Heeft iemand ervaring met de originele Yamaha 3E8 cilinders? Dus met de grote koelvinnen. Hoe presteren deze, zijn ze een beetje vergelijkbaar met een originele F5B?
Geplaatst: 11 mei 2007, 11:23
door Jables
geen idee, waar zaten deze op?
Geplaatst: 11 mei 2007, 11:24
door edje
nou ik heb een 3e9 cilinder. dat was niet zon wonder toe ik heb er op had. maar het was ook niet zon fraai ding van de zuigerveren, afstelling en zuiger waren niet meer dat je zegt van wou

ik heb nu een f5b, heeft wat meer koppel en is een tikkeltje zuiniger. ding had niet zo veel koppel maar ik wil hem er nog wel eens ophebben als de rest wel goed is......
Geplaatst: 11 mei 2007, 11:29
door Tombo
Jables schreef:geen idee, waar zaten deze op?
Ik gok op een 3E9.
Ik heb zelf al de utlaatpoort een beetje bijgewerkt, stuk breder gemaakt (naar 26mm), en iets hoger gemaakt. Ik wil eigenlijk een originele F5B achtig iets. Iets wat gewoon zonder problemen 65/70 km/h rijd, en lekker veel koppel. Die 3E8 cilinder had ik nog liggen, vandaar
Geplaatst: 11 mei 2007, 12:40
door wiebo
Tom, ik heb een 3f2 cilinder, ik denk dat dat dezelfde is. Heb daar helaas niet echt kennis mee kunnen maken ivm spoedige warmloper door defecte oliepomp. Voor die tijd waren de zuigerveren al zo gaar dat ik hem nooit echt heb leren "kennen".Cilinder en kop zijn wel dubbel zo groot qua koelribben, dat is mooi meegenomen.
Geplaatst: 11 mei 2007, 13:12
door Aad
Tom, ik weet niet hoeveel je er voor over hebt, maar toch:
klik
Geplaatst: 11 mei 2007, 13:20
door Tombo
Had 'm gezien. Ik heb al een originele F5B liggen, maar daarvan is de uitlaatpoort wat naar bovengevijld zo te zien, dus die loopt weer gewoon hard

(mooie reserve cilinder, dat wel). Voor dat geld pruts ik zelf wel ff verder

Geplaatst: 11 mei 2007, 17:13
door Jelle
is die van harmen

Geplaatst: 11 mei 2007, 17:15
door harmen251
ik heb ook nog zo een 3f2 gehad, rijdt wel goed maar niet extreem veel koppel