Pagina 1 van 3
wazige vastlopers
Geplaatst: 06 mei 2007, 19:22
door rise and shine
hallo allemaal.
ik heb nu al een hele tijd last van vastlopers met m'n 2rutje, en ik snap er nix meer van
inmiddels zitten er een nieuwe cylinder, zuiger en zuigerveren(gap ~0.30).
nergens een plek van valse lucht kunnen ontdekken, de sproeier is inmiddels 170 en de bougie 8
hulp gevraagd
heeft er
IEMAND een idee hoe ik dit kan oplossen?
Geplaatst: 06 mei 2007, 19:25
door Tombo
Wat is je bougiekleur? Daaraan kan je aflezen of je sproeier te groot of te klein is.
Reed je altijd goed warm?
Geplaatst: 06 mei 2007, 19:25
door Handyman
Misschien stomme vraag, maar je weet het nooit...
Rij je mengsmering of op de pomp ?
Doet de oliepomp het ?
Geplaatst: 06 mei 2007, 19:29
door mpro09
staat de ontsteking optijd dit scheelt ok vet veel
Geplaatst: 06 mei 2007, 19:35
door punkemon
als je met een oliepomp rijd,kijk dan is of alles goed is aangesloten!!en alle darmpjes goed bekijken en aansluitingen
Geplaatst: 06 mei 2007, 19:36
door Jables
een vriend van mij heeft daar ook last van gehad, dan wel met zijn honda ss50, maar bij hem lag het aan de krukas, die had te veel speling. Misschien is dat bij jouw ook zou, als hij verder rijk genoeg is afgesteld
Geplaatst: 06 mei 2007, 19:37
door Niels
punkemon schreef:darmpjes

Geplaatst: 06 mei 2007, 20:13
door rise and shine
de bougie is mooi koffiemetmelkbruin
de oliepomp zit dr nog op en werkt goed. hij smeert flink(dikke walmen als ie koud is

)
ontsteking is aardig goed afgesteld, is niet perfect, maar heeft minimale afwijking
ik rijd ook wel redelijk warm, maar word (te) snel warm
de kukas speling zou ik niet weten, maar maakt dat veel uit?
in ieder geval bedankt voor deze reply's, helaas doet hij het nog steeds niet

Geplaatst: 06 mei 2007, 20:33
door Jasperb
Niels schreef:punkemon schreef:darmpjes

allé mijn nafdarmpje is verstopt, ámai dan moet ik de carbu ook maar even uitkuisen
Geplaatst: 06 mei 2007, 20:36
door rise and shine
lol
Geplaatst: 06 mei 2007, 21:01
door mpro09
rise and shine schreef:ontsteking is aardig goed afgesteld, is niet perfect, maar heeft minimale afwijking
ik rijd ook wel redelijk warm, maar word (te) snel warm
nog noawkeuriger op 1.8 zetten, had ik ook
Geplaatst: 06 mei 2007, 21:09
door Riemer
tapeinden teveel aangedraaid?
hoeveel speling heb je tussen je zuiger en zuigewand.
haal de veren eens van de zuiger (voorzichtig, goed ondthouden wie waar zat(mag niets uitmaken, maar toch))
leg de cilinder op de kop op een vlak iets, een glasplaat of de werkbank ofzo. laat de zuiger in de cilinder vallen.
als het goed is gaat hij eerst vrij snel naar beneden, en na een tijdje plots veel langzamer.
hoe goed heb je de cilinder ingereden? is eeenorm belangrijk voor het verdere leven van de cilinder.
Geplaatst: 06 mei 2007, 22:54
door rise and shine
de tapeinden net strak genoeg.
de speling tussen de zuiger en de wand is volgens boekje, maar dat laten vallen heb ik nog niet gedaan...
net ff stukje gereden, 5 km, geen vastloper gehad(eerst was het na 1 km al zover), maar als ik in zijn 3 doortrek naar 55, en doorschakel, zakt ie in z'n 4 weer terug...(terwijl hij in de 3 wel power heeft. verder loopt ie niet statoinair en moet de choke open.
beter maar bij langna niet goed, suggesties?
Geplaatst: 07 mei 2007, 07:58
door Martijn
Je moet niet gelijk doortrekken naar 55 in zn 3
Ik rij altijd in met een max snelheid van 45 km, en laat m niet echt toeren maken. Gewoon rustig rijden.
Wat is je verdere setup ?
Geplaatst: 07 mei 2007, 08:57
door Tombo
rise and shine schreef:de tapeinden net strak genoeg.
de speling tussen de zuiger en de wand is volgens boekje, maar dat laten vallen heb ik nog niet gedaan...
net ff stukje gereden, 5 km, geen vastloper gehad(eerst was het na 1 km al zover), maar als ik in zijn 3 doortrek naar 55, en doorschakel, zakt ie in z'n 4 weer terug...(terwijl hij in de 3 wel power heeft. verder loopt ie niet statoinair en moet de choke open.
beter maar bij langna niet goed, suggesties?
Als je met choke moet rijden moet je zowiezo eerst de carburateur goed afstellen.