Pagina 1 van 2

groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 14:20
door Cerfke
ik heb de zogenaamde hogedrukkop op mijn fs1 zitten (met snelle cilinder) maar ik heb ook de 3e9 liggen (is dit een lage druk?) en ook heb ik al horen zeggen dat de 3e9 beter koelt? maar kwa prestaties zal dat een groot verschil maken?
bedankt :)

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 14:23
door Jeti
Beter even foto's plaatsen van de onderkant van je kopjes, wij kunnen zo niet zien of en hoe ze zijn aangepast.
3E9 kopjes (ook wel 2RU kopjes genoemd) worden vaak gebruikt op AJH cilinders, omdat ze wat groter/vierkanter zijn.

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 14:26
door Cerfke
ik zal er vanavond foto's van posten maar het is inderdaad zo'n vierkante kop die 3e9 en die 'hogedruk' is kleiner en afgeronder :) wat is een ajh cilinder?

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 14:48
door Jeti
Cerfke schreef: wat is een ajh cilinder?

alumium 60cc, waar het halve forum mee rijdt ;)

viewtopic.php?f=6&t=5150

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 14:53
door Tombo
Jeti schreef:Beter even foto's plaatsen van de onderkant van je kopjes, wij kunnen zo niet zien of en hoe ze zijn aangepast.
3E9 kopjes (ook wel 2RU kopjes genoemd) worden vaak gebruikt op AJH cilinders, omdat ze wat groter/vierkanter zijn.

De AJH/Aluminium cilinders hebben dezelfde vorm als 2RU/3E9 cilinders, vandaar dat die kop erbij gebruikt wordt. Het ziet er mooier uit. Eigenlijk moet je ze alleen gebruiken als ze bewerkt zijn, want standaard zijn die koppen echt ruk, belachelijk grote kop-inhoud, dus heel weinig compressie.

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 14:56
door Cerfke
dus in feite gebruik je een bewerkte 'ruk' kop voor een 60cc alu cilinder ;) logisch haha :)

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 15:08
door Cerfke
net effe het topic van cilinders gelezen :) interresant maar hier en daar vor mij nog een paar onduidelijkheden die ik wel zal opzoeken :lol: maar wat is het verschil tussen 1 zuigerring en 2? een betere afdichting en zo meer compressie of ben ik verkeerd? :oops:

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 17:24
door marco
2 heeft meer compressie maar een enkele veer heeft minder weerstand.

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 21:37
door Cerfke
ik denk dat een enkele dan voor rustigere cilinders is? zoals een moby enzo

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 21:43
door Jeti
Cerfke schreef:ik denk dat een enkele dan voor rustigere cilinders is? zoals een moby enzo

Mobylette heeft er 2

En een AJH is ook niet echt rustig met z'n ene veer

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 22:12
door Cerfke
wat is dan het beste 1 of 2 en waneer gebruikt men ze? :D

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 22:19
door marco
1 is voor snelle cilinders

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 22:19
door Tombo
Het is maar net welk doel je voor ogen hebt

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 22:21
door Cerfke
en 2 is dan voor meer koppel ofzo?

Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop

Geplaatst: 13 mei 2014, 22:32
door Tombo
Nee.
Gewoon een designkeuze. Hoeft ook niet minder betrouwbaar o.i.d. te zijn, bij Kreidler rijden er genoeg met een enkele topveer die vrij vlot zijn (tegen de 100 km/h) die gewoon duizenden km's zonder problemen rijden