Pagina 1 van 2

Tandwielverhouding 11/44 slim?

Geplaatst: 18 apr 2007, 14:44
door Jelle
is twv 11 44 dom?

gaat je brom dan stuk door te hard presteren?

ik wil toch iets trager gaan...:D

Geplaatst: 18 apr 2007, 14:53
door Tombo
11/44 is de standaard tandwielverhouding voor een 45km/h bromfiets. Daarmee gaat je cilinder dik overtoerne mee draaien. Met 9000 toeren rijd je brommer bv maar echt krap aan 65 km/h. En 9000 toeren is al best veel...
BTW ik heb de topictitel veranderd, en ff verplaatst naar de technical sectie, dit was wat onduidelijk ;)

Geplaatst: 18 apr 2007, 15:12
door Jelle
de bedoeling is om 65-0 te gaan rijden ...

welke twv dan best? liefst door voortandwiel te veranderen, is het gemakkelijkst

Geplaatst: 18 apr 2007, 15:18
door Tombo
dat kan je zo niet zeggen. We weten je setup niet. Dat zal je zelf moeten testen :) mss 12/44, mss 13/44. Je weet 't niet :P

Geplaatst: 18 apr 2007, 15:21
door Jelle
13 heb ik nu :D
en ga 80 :p

kzal wel effe testen :D
stom dat er niets legaal is waardoor ik te snel kan gaan

Geplaatst: 18 apr 2007, 15:39
door Tombo
Dan zou ik 'm niet eens begrenzen met lichte tandwielverhoudingen... dan hebben we over 2 weken een topic met "m'n fs1 is vastgelopen :(" als je dan langaam wilt rijden, monteer dan een langzame cilinder.

Geplaatst: 18 apr 2007, 15:46
door Jelle
hm ok dan hou ik hem zo wel ...
gewoon uitkijken dus

Geplaatst: 19 apr 2007, 20:04
door Handyman
Die cilinder tem je niet, Jelle...... :lol:

F5B-tje erop, loopt 'ie 60-70.

Geplaatst: 19 apr 2007, 20:13
door Jelle
ik wil cil houden, rijdt echt super :D

Geplaatst: 20 apr 2007, 12:35
door Aad
witloof schreef:hm ok dan hou ik hem zo wel ...
gewoon uitkijken dus


Of je maakt hem nog sneller, kun je altijd de politie weggrijden :wink:

Geplaatst: 20 apr 2007, 13:47
door YamaSam
een FS1 die goed rijdt,
is er ééntje die hard rijdt :wink:

al es aan zo'n electronische toerbegrenzer gedacht?

Geplaatst: 20 apr 2007, 14:13
door edje
kan dat dan met contactpunten :shock:

Geplaatst: 20 apr 2007, 14:22
door Tombo
Nou, het zou misschien kunnen. Je brommer gaat uit, doordat je de massa kortsluit. Je zou iets kunnen maken, dat een apparaatje/electrische schakeling, dat bij een bepaald voltage (=een bepaald toerental van de brommer) de massa gaat kortsluiten.
Maar, ik zou gewoon als je langzamer wilt gaan rijden, een langzame cilinder gaan rijden. Of zoiets als die luchtfilterbegrenzer

Geplaatst: 20 apr 2007, 16:19
door Jables
je kunt ook gewoon een 13 mm carb erop zetten, heb ik momenteel ook, rijdt hij 64 mee, dat wou je toch ongeveer? Wel met standaard vertanding geloof ik.

Geplaatst: 20 apr 2007, 17:20
door YamaSam
:D de massa kortsluiten??? wtf is dat?

die toerbegrenzers tellen gewoon de pulsen naar de bobijn,
die kan je dan instellen wanneer hij geen sig meer doorgeeft..

en geen signaal, geen vonk