Pagina 1 van 3
Dikke veerpoten of niet
Geplaatst: 22 jun 2013, 21:30
door TheoG63
Hoe herken ik het verschil in de veerpoten .
Ik heb een 378 uit 1975 dikte veerpoten 34 mm
zijn dit de dikke verrpoten of niet?
ben voor het eerts hier.
Geplaatst: 23 jun 2013, 10:11
door fs1man
Heb ze nooit gemeten maar de 378 heeft inderdaad de dikke voorpoten.
Geplaatst: 23 jun 2013, 10:31
door Jeti
Mijn 378 uit 75 heeft gewoon dunne poten, zelfde als mn street. Weet iig dat die dx poten dikker zijn, maar welke nog meer dan?
Welkom, Theo!
Geplaatst: 23 jun 2013, 10:42
door pee67
Jeti schreef:Mijn 378 uit 75 heeft gewoon dunne poten, zelfde als mn street. Weet iig dat die dx poten dikker zijn, maar welke nog meer dan?
Welkom, Theo!
Dan zitten bij jou niet de juiste poten onder Jet (niet dat het wat uitmaakt), de dunne poten zaten gemonteerd
vanaf 1977, voor die tijd, dus 1975 en 1976 waren het de dikke onderpoten.
Geplaatst: 23 jun 2013, 10:48
door pee67
Ik denk trouwens dat er enige verwarring ontstaat hier.
Met de dikke onderpoten word (denk ik) de DX bedoelt.
Geplaatst: 23 jun 2013, 19:45
door Jeti
pee67 schreef:Met de dikke onderpoten word (denk ik) de DX bedoelt.
Dat had ik ook altijd begrepen ja. Maar die zitten toch niet op een 378?
Heb het verschil tussen de street en 378 nooit gemeten, maar ogen hetzelfde.
Geplaatst: 23 jun 2013, 19:46
door marco
Ik weet en zie nog steeds het verschil niet tussen dikke of dunne poten.
Geplaatst: 23 jun 2013, 19:49
door Jeti
marco schreef:Ik weet en zie nog steeds het verschil niet tussen dikke of dunne poten.
Dan moet je ff naar die losse dx voorvork van mij kijken, die naast de 2ru voorvork ligt.
Geplaatst: 23 jun 2013, 19:52
door marco
Laat maar eens zien.
Geplaatst: 24 jun 2013, 09:33
door Pa_Tombo
marco schreef:Ik weet en zie nog steeds het verschil niet tussen dikke of dunne poten.
Meestal zie je het ook aan het achterwerk.
Uhh, is iets anders denk ik.

Geplaatst: 24 jun 2013, 11:47
door eriks
Jeti schreef:pee67 schreef:Met de dikke onderpoten word (denk ik) de DX bedoelt.
Dat had ik ook altijd begrepen ja. Maar die zitten toch niet op een 378?
Heb het verschil tussen de street en 378 nooit gemeten, maar ogen hetzelfde.
2e type met de franse hoge tank had soms de dikke onderpoten met schijfrem dit was trouwens in nederland de 1e FS1 met schijfrem ronde rempot uiteraard !
Geplaatst: 24 jun 2013, 12:10
door Niels
eriks schreef:Jeti schreef:pee67 schreef:Met de dikke onderpoten word (denk ik) de DX bedoelt.
Dat had ik ook altijd begrepen ja. Maar die zitten toch niet op een 378?
Heb het verschil tussen de street en 378 nooit gemeten, maar ogen hetzelfde.
2e type met de franse hoge tank had soms de dikke onderpoten met schijfrem dit was trouwens in nederland de 1e FS1 met schijfrem ronde rempot uiteraard !
Klopt!
Er is een Nederlands bromfietsboekje waar een (ik geloof gele) 75er op de foto staat als DX

Geplaatst: 24 jun 2013, 12:32
door bajaboy
mijn fs1 heeft dunne pootjes en is een dx dus dat zegt niet veel dx of niet. bikeboy heeft dikke poten en is ook een dx en mijn RD heeft weer dunne pootjes en is ook een dx uit voering een r50m .
Geplaatst: 24 jun 2013, 12:35
door NIX
Trommelrempoten zijn allemaal even dun, dus als het om dikke poten gaat, moet er voor sommigen even bij gezegd worden dat het om de alu DX poten gaat. Voor ze over een 378 met trommelrempoten gaan discussieren.
Geplaatst: 24 jun 2013, 13:24
door fs-ael
Op de home pagina kijken bij fs1 in onderdelen/ voorvork.
Daar kun je verschillen best goed zien.